{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.249 visninger | Oprettet:

Side/kørestilling Gsx 600f vs. Gsf 600 {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Jeg ville lige høre om der er nogle af jer der har prøvet begge maskiner og evt kan dele lidt erfaring mht kørestilling.

Problemet ligger i jeg for ondt i ryggen/lænden på div basic cyker ala gs500, er-5, cb500 osv osv.
En af grundene til jeg får det er at jeg ved højere hastighed krøller mig sammen for at undgå vinden.

Spørgsmålene er:
1: er der stor forskel på kørestillingen på gsx 600f og gsf 600?
2: er kørestillingen på gsf 600 meget tæt på gs500, er-5, cb500?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Side/kørestilling Gsx 600f vs. Gsf 600
  • #1   22. sep 2008 de er begge afslappede, men gsxf er en smule mere foroverbøjet, men du må ud og præve dem begge

• #2   22. sep 2008 Hvis du får ondt i ryggen vil jeg anbefale dig en naked - der sidder du meget mere oprejst smiley

• #3   22. sep 2008 gsf er mere oprejst, eng gsx 600 f. Men begge er touringprægede i deres kørestilling.

• #4   22. sep 2008 Louise H: Ja det var også min plan men jeg kan ikke lige finde nogle forhandlere der har dem stående i nærhenden. Har kigget godt og grundigt.
    Ville lige høre jeres erfaringer inden jeg begynder at være "testpilot" på alle dem der har deres privat mc til salg.

Jesper T: Jeg skal ikke sidde oprejst, men nok mere den anden vej. Jeg har en idé om jeg skal have en med kåbe, men på den anden side så kunne det måske være en ide med en naked hvor stillingen standard er mere foroverbøjet end f.eks gs500 mv.

• #5   22. sep 2008 Nu vil jeg umiddelbart tro, at en "basic Honda CB 500, Kawasaki ER-6 og Suzuki GS 500" alle hører til i "naked" gruppen. Derfor vil jeg vurdere, at det netop er en kåbecykel der er behov for. Der kunne en GSF 600 være et godt bud. En "dark horse" kunne være en V-Strom 650, der har en god kåbe og oprejst siddestilling!

• #6   22. sep 2008 Kasper K: Jeg hælder også mest til en kåbe model, men jeg vil da ikke udelukke en uden hvis ellers kørestillingen er rigtig.

Jeg vil bare gerne have en med kørestilling ala sportstourer, altså en en stilling mellem naked og supersport.

• #7   23. sep 2008 hej
    jeg har selv vræl med ryggen jeg er bliv opredde for 4mdr i lædden (stiv gjordt ) og jeg få ikke ondt af at side og køre på min GSX 600 F

• #8   23. sep 2008 jeg kan kun sige at jeg ved selvsyn har set forskellen på en gsx f og en gsxr og vis du skal længere fremadliggende er det en gsxr der skal til... ejeren af denne profil er ca 190 og har lige solgt en gsx 600 f hvor han lignede en "racer" men efter at vi har fundet den anden cykel en gsx r er han kommet meget længere frem at ligge og han siger selv det er mere behageligt og det er også mere behageligt at se på... men igen op på cyklen og sid og vurder, prøv en tur og vrder... held med det

• #9   23. sep 2008 Jepser S .. hvis du er i nærheden af Hvidovre så giv mig et praj.. jeg er selv gsx'f køere .. som du kan se af min profil.. og du kan da godt få en prøve tur .. mod lidt Benzinbetaling smiley ...

Jeg syns det er en dejlig maskine med en god kørestilling og min kåbe tager sku det meste under 130 km/t og over det.. jae det må man jo ikke... men hvis man måtte så skal man bare trykke sig lidt mod tanken og så er den god for 200+ km/t smiley

• #10   23. sep 2008 Jesper jeg bor på Amager, og du kan prøve min gamle gsx-f (1992) med forhøjet vindskærm, er det sgu ikke noget problem tbh.
    Før den forhøjede vindskærm, var vinden meget ireterende!

Kender ikke den andens sidestilling, og ved ikke om du snakker nyere eller gammel model!

• #11   23. sep 2008 Jesper S: Jeg snakker om den "gamle" model.

Jeg var ude og prøve en gsf 600 i dag, men den skuffede mig lidt da den minder alt for meget om det jeg vil undgå.

• #12   23. sep 2008 Ok, vær klar over der er stor forskel. nu er jeg ved at skifte fjeder bagpå, har skiftet foran, det ændre enormt meget!

Men hvis det ikke er det du vil, må det snaerer være noget "tøffedyr" agtigt, hvor man sidder op???

Jeg er ikke sikker på om det så er det du mener!

• #13   23. sep 2008 Jesper S: Der må du have misforstået mig lidt. Jeg har prøvet diverse naked bikes gs500, cb500, er-5 og i dag en gsf 600 bandit. Ingen af dem var rigtig for mig da jeg sidder for meget oprejst på dem.

Jeg skal have fat i noget med sportspræget dog uden at det bliver for ekstremt med kørestillingen. Kort sagt, noget ala gsx f.

• #14   24. sep 2008 Hvor bor du, du kan da prøve min smiley Gl. model. (ikke til salg) smiley

• #15   24. sep 2008 Jesper S: Mange tak for tilbudet, men jeg var i dag ude og prøve Lars R´s gsx f´er, og det var svar nok til mig. (Tak Lars)

Ellers mange tak for hjælpen alle sammen. Det er fedt at i gider hjælpe folk og enda give folk som i overhovedet ikke kender lov til at prøve jeres maskiner. Jeg fik svar på mit spørgsmål og blev en del klogere, så det var bare helt perfekt hjælp i gav mig.

• #16   24. sep 2008 Det glæder mig at du fik svar på dine spørgsmål, og husk, alle maskiner kan ændres "lidt" med affjedring, og meget andet!!

• #17   24. sep 2008 Ja det ved jeg, men så vil jeg hellere finde den rigtige maskine der passer til mig til at starte med.

• #18   24. sep 2008 God ide smiley

• #19   24. sep 2008 Jeps det manglede da bare smiley ..

Tog selv lige en lille 30 Km sviptur her til aften.. og den køre stadig som den skal smiley hæ hæ ..

• #20   24. sep 2008 Ja ja, har jo kørt den pænt, det er jo en gammel dame. Sagde jo at jeg ikke var en bandit der tævede alt med motor på.

Kommentér på:
Side/kørestilling Gsx 600f vs. Gsf 600

Annonce