659 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
MC og ulykker?? MC og ulykker??
ja...
nu ville jeg gerne høre ang. ulykker. har tænkt mig at tage MC kort. men nu da min fætter lige har kørt galdt med knallerten (det var heldigvis ikke alvorligt) er jeg blevet i tvil om jeg skal havde det. (mine forældre er heller ikke ville med at jeg vil det).
men sker der mange ulykker med MC'er?? og hvor alvorlige er de?
og hvad med jer selv, har i været ude i en ulykke, i den tid i har kørt.
0 synes godt om
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 221 Svar: 2.307
Fik kortet i 2001 og er siden blevet kørt ned 2 gange bagfra af billister (de havde naturligvis begge gange skylden, men AVVV) og en enkelt gang lavede jeg en fed sort streg af hjulspin i et sving men så lå jeg der (for mig kun en uskyldig rutchetur)
De venner og bekendte jeg har, har haft de værste uheld når der er involveret billister. De overholder ikke vigepligter og kører ud foran fordi de ikke orienterer sig eller ikke kan afstandsbedøme, eller "sover" i trafikken så de indhenter een.
Konklusion. Stol kun på dig selv (ikke overvuderet) og forhold dig ikke den glæde ikke at køre på mc pga div. risici, for så kan man intet gøre her i livet.
Mvh
Bo
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 221 Svar: 2.307
apr 2004
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 58
jan 2004
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 27
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 78 Svar: 807
jan 2004
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 27
jun 2004
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
ja, kan godt se at det ikke er det der forhindre mig i at tage mc kort.
så må jeg se hvad de gamle siger, når jeg siger at jeg vil havde det.
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 78 Svar: 807
Kom lige i tanke om - på www.dst.dk (danmarks statistik) kan man jo hive statistikker frem om hvor mange ulykker/dødsfald der er i trafikken, på hhv. motorcykel, personbil, cykel, osv osv osv... kunne være 'spændende' at lave lidt sammenligning derind.
MC og ulykker??