659 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

MC og ulykker?? MC og ulykker??

ja...

nu ville jeg gerne høre ang. ulykker. har tænkt mig at tage MC kort. men nu da min fætter lige har kørt galdt med knallerten (det var heldigvis ikke alvorligt) er jeg blevet i tvil om jeg skal havde det. (mine forældre er heller ikke ville med at jeg vil det).

men sker der mange ulykker med MC'er?? og hvor alvorlige er de?

og hvad med jer selv, har i været ude i en ulykke, i den tid i har kørt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MC og ulykker??
  • #1   9. aug 2004 Tjaaaa, det sker at det går galt og jo højere fart desto værre går det.

Fik kortet i 2001 og er siden blevet kørt ned 2 gange bagfra af billister (de havde naturligvis begge gange skylden, men AVVV) og en enkelt gang lavede jeg en fed sort streg af hjulspin i et sving men så lå jeg der (for mig kun en uskyldig rutchetur)

De venner og bekendte jeg har, har haft de værste uheld når der er involveret billister. De overholder ikke vigepligter og kører ud foran fordi de ikke orienterer sig eller ikke kan afstandsbedøme, eller "sover" i trafikken så de indhenter een.

Konklusion. Stol kun på dig selv (ikke overvuderet) og forhold dig ikke den glæde ikke at køre på mc pga div. risici, for så kan man intet gøre her i livet.

Mvh
    Bo

• #2   9. aug 2004 He he Jannik, du ved nok at det er ikke et spørgsmål om en biker styrter eller ej, men om hvornår..........

• #5   10. aug 2004 jeg har kørt ca 5 år nu! og jeg har ikke styrtet endnu... men jeg har kørt sammen med en makker som ihvertfald havde 5-10 styrt bag sig... og jeg var der selv ved det ene.. og jeg er sikker på at de alle var selvforskyldte. jeg har ogsåp en ven der er stoppet pga styrt!! (også selvforskyldt) og det ene styrt kom han fra uden en skramme og det var et ret vildt styrt med 150km/t og ind i et auto værn, så man kan være heldig! men det er meget op til digselv, men den dumme billist kan jo også være ude den dag.

• #7   10. aug 2004 Nu skal alt det er jo ikke virke for afskrækkende på dig Lasse H, Men som du kan læse sker der ulykker, men det er jo også farligere end at køre bil fordi man er så udsat. Jeg har da også selv prøvet en tur på det grå.. http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=553 du får lige linket der så kan du læse det.. men jeg har ikke sået cyklen tilbage endnu, men den skulle være klar til weekenden.. kan ikke vente,, tag kortet selvom de gamle ikke er så vilde med det, det kender jeg nemlig nok til:-)

• #8   10. aug 2004 Henrik, har lige skrevet i din gamle tråd der. Så du evt kan tjekke det engang ved lejlighed smiley Bare lige for at høre en opdatering...

• #9   11. aug 2004 Der er kommet lidt nyt på,, Crazy Shit..

• #10   12. aug 2004 tak for alle svarende smiley

ja, kan godt se at det ikke er det der forhindre mig i at tage mc kort.

så må jeg se hvad de gamle siger, når jeg siger at jeg vil havde det.

• #11   12. aug 2004 Lasse - tro mig, de skal nok fortælle dig hvor farligt det er - gerne én gang om dagen, lige indtil du har fået kørekortet smiley

Kom lige i tanke om - på www.dst.dk (danmarks statistik) kan man jo hive statistikker frem om hvor mange ulykker/dødsfald der er i trafikken, på hhv. motorcykel, personbil, cykel, osv osv osv... kunne være 'spændende' at lave lidt sammenligning derind.

Kommentér på:
MC og ulykker??

Annonce