1.766 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Aprilia mille Aprilia mille

Hej alle.
jg har kig op en sådan maskine og varude og prøve den igår. Model 2003.
Syntes den kørte kanon og passede rigtig godt til mig:-)
Men hvordan er det med service på sådan en?
Er det bare total dyrt eller?
Hvor god et rygte har motoren?
Forstår ikke at man ikke ser flere af dem på vejene da jeg er ret imponeret af den.
Håber i kan hjælpe.
mvh
Søren

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Utæt rørsamling 1.000 kr.
  • TV+tv bord og nogen hylder 700 kr.
  • Montering af induktionskogeplade 700 kr.
  • Fix a shelf 300 kr.
  • Opsætning af rullegardiner, 2 stk, og flytning af et rullegardin 800 kr.
  • Skiftet batteri på min Ford Fiesta fra 2013 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aprilia mille
  • #2   7. okt 2008 Det er ikke uanmindeligt at man venter op mod 6 mdr. på reservedele...

en super fed cykel, men jeg gad ikke bruge det meste af en god sæson på at vente på stumper og dermed ikke kunne komme ud og køre..

• #3   7. okt 2008 Det flyder m stumper på Ebay.Kan kun sige,hvis du kan afinde dig mht kørestilling,så KØB..

• #4   7. okt 2008 det er vist blevet bedre med leverings tiden efter aprilia har fået nye ejer.

• #5   7. okt 2008 Min er en 2004, og der skete en del ændringer fra 2003 til 2004, men jeg er meget tilfreds med min. Service er ikke dyrere end på min Honda, og intervallerne er væsentlig større (10.000km mellem hver service).
    Jeg har også hørt rygtet om at der skulle være lang leveringstid på stumperne, men har ikke selv erfaring med det. KØB!

• #6   7. okt 2008 Ok så, men hvad med holdbarhed? evt. svagheder?

• #7   7. okt 2008 Har haft 3 af dem og må sige at de kører fint. Det har dog været modellen med Øhlin affjedring så hvordan affjedringen er på en "almindelig" mille tør jeg ikke sige noget om.
    Den er bygget til at køre på racerbaner og til det er den rigtig god. Har ikke selv kørt langture på den men det er der mange andre der har så det kan den også.
    Og så lyder den for fed når den får nogle smæk og et åbent udsstødnings system..
    Service er ikke dyrere end på så mange andre maskiner synes jeg. Og dele kan sagtens skaffes hurtigere end 6 måneder.

Bagbremsen er nærmest ikke eksisterende på dem men hvem fanden bruger den alligevel:-) Kan dog afhjælpes med flittig udluftning.... Men det kræver at kaliberen skal af da udluftningsskruen sidder i bunden af kaliberen når den er monteret ???????

Et par gode dæk og så er det derudaf.... Fin fin maskine.... mmmmmm

• #8   7. okt 2008 Husstanden her (manden) har haft denne mc, du omtaler - i en 6-7 år, han er vild med den ,o)
    - Som Nikolaj nævner, så ja, der er noget med bagbremsen, hvad jeg lige fik påtalt før en prøvetur på motorvej, men som hunkøn er jeg også meget lun på den (eller Ducati!)
    Alt det snak om "problemer" hvad angår det ene og andet, mindes jeg IKKE at have hørt her i huset, tværtimod, den bliver nærmere "lovprist" :o)

• #9   7. okt 2008 tak for det indtil videre, og ja jeg lagde også mærke til bagbremsen ikke var så skarp men det er jo også forbremsen der er den vigtige:-)
    syntes også godt om instrumentering. og alt det info den beskriver.

• #10   7. okt 2008 Det er den rigtige cykel, og hvad holdbarhed angår, så har jeg aldrig hørt om problemer. Tværtimod holder rotax motoren meget bedre end mange andre v2'ere! Der er derimod småting der ikke er lavet ordentligt "ab fabrik", men det er nu lette ting at fikse. Bagbremsen skal bare udluftes på den rigtige måde, så virker den fint!
    Det er den bedste mc jeg har ejet!!!!

• #11   7. okt 2008 (link fjernet)
    her er der nogen som køre mille og dem jeg kende til har ik snakke om problemer med motoren har selv rotax på min og den køre bare

lars

• #12   7. okt 2008 tak for jeres input, jeg tror snart at jeg er overbevist:-)
    Søren

• #13   7. okt 2008 har lige købt min og tror sgu det er en dejlig cykel smiley har ikke helt fået den testet igennem endnu smiley

• #14   7. okt 2008 den ser godt ud. fortæl endelig om hvad du syntes når du har prøvet den igennem.

• #15   7. okt 2008 Hvor fik du lavet sercive Stephan?

• #16   7. okt 2008 Min staveplade er sgu da også knækket ha ha

• #17   7. okt 2008 Jeg er super glad for min Mille og kunne ikke drømme om at køre noget andet!! Mht. reservedele, så kan de fåes i Tyskland meget hurtigt, så det skal du ikke være nervøs for. Jeg har i øvrigt heller ikke problemer med min bagbremse, tværtimod bremser min forbavsende godt..hæ hæ!!
    Jeg vil sige..KØØØB!!!

• #18   7. okt 2008 Jeg har haft et hav af motorcykler og INGEN kører ligeså godt som en Mille!! Jeg har ALDRIG haft problemer med de 3 Mille jeg har haft og motoren er klippestabil!!! Mit råd er KØB du får ikke bedre cykel!

Mvh
    Poul

• #19   8. okt 2008 takker.....Firestorm til salg smiley

• #20   8. okt 2008 Kenneth F: Nu ved jeg ikke hvor du har det fra, men sikkert fra de store drenge ved pølsevognen. Som er misundelige på dem der kører mille, og som ikke kan følge den. Hvis du ikke selv har haft en, men KUN hørt fra nogen. Så er det nok ikke her, du skal give din mening. Jeg har selv haft en mille, endda af to omgange. Og var utroligt glad for den, derfor jeg købte den samme cykel igen anden gang. den kendte jeg jo, og havde selv sat alt gejlet på den...:-) Jeg kan kun sige som de andre... Køb... det er en kanon maskine, har en test liggende herhjemme da den kom frem (99). samme model jeg selv havde, hvor de tester den imod TLR1000 og Duc 916. Den kørte røven ud af bukserne på de andre, det er fed læsning.

• #21   8. okt 2008 Har 2 af dem, en til gade brug og en til bane..

Har kørt 45.000 gade kilometer på en, og har kun godt at sige, så køb du bare..!

Har du spørgsmål er du velkommen.

Mvh Allan

• #22   8. okt 2008 Søren: jeg skal selv investere i en RSV til næste år, så jeg lytter lige med

• #23   8. okt 2008 De har en fin en stående ved Asberg auto i Vejen.....:-)

• #24   8. okt 2008 Undskyld hvis jeg lige kaprer tråden

Jeg har dog lige et tillægsspørgsmål. Jeg er meget i tvivl om hvilken årgang og model man skal gå efter ved køb. De reelle alternativer er en RSV R fra 2003 eller før (svarende til den nuværende factory) eller en RSV R fra 2004 eller frem (svarende til den almindelige version).
    Hvilken version vil være mest anvendelig på bane?

• #25   8. okt 2008 @ Thomas

Man skal nok være god for at mærke forskel, men R modellen har den fineste affjedring og fælge du kan købe.!

• #26   8. okt 2008 Det er lidt det, men der må også samtidig ske en kraftig forbedring fra 2003 til 2004 - også med hjul og affjedring

• #27   8. okt 2008 Hjul og affjeddring på rsv mille r -2003 og rsv factory 2004 - er de samme komponenter..
    Jeg ville helt klart gå efter en factory hvis den skal være nyere end 2004 og en rsv mille r hvis den skal være ældre end 2003.

• #28   8. okt 2008 Nikolaj: Factory vil bare blive for dyr. Så valget er mellem den almindelige RSV R efter 2004 eller den ekstra sprøde RSV R fra 2003 eller før

• #29   8. okt 2008 Hmmm ja så ville jeg gå efter en -2003 med Øhlin affjedring og OZ fælge..... Men nu er jeg også en stor dreng og den passer mig lige en kende bedre... Men det er rent blær for jeg kan garanteret ikke mærke om jeg kører med Øhlin affjedring eller om jeg kører med et eller andet fast rør til hjulene....

2004 - modellen har lidt flere Hk men har mistet lidt af bundtrækket fra den gamle model.. You can't have it all

• #30   8. okt 2008 Ok - tak for input. Jeg skal dog stadig ud at prøve begge. Jeg skal dog først lige have solgt den jeg har

Kommentér på:
Aprilia mille

Annonce