{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.978 visninger | Oprettet:

Min sæson er slut... Skal man sælge? {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige blevet oppereret i hånden , og lægen har forbudt mig at køre mc de næste 2 måneder...
Jeg har fået store kvaler, skal man sælge R1éren?
Jeg har for 6md siden fået en lille dreng, som jeg jo ikke kan tage med ud på tur, ej heller de næste mange år!
Hvad så?
Cyklen er betalt, og jeg har øremærket pengene til legetøj, men hvis kone og unge skal være med også, hvad skal det så være?

Hjælp en deprimeret ynkelig far og motortosse med en løsning!
Løsningen må ikke være dyrere end cyklen!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min sæson er slut... Skal man sælge?
  • #1   8. okt 2008 kende lidt til problemet -Har en lille knægt og en 6 uger lille pige. ingen af dem kan jeg tager med ud og køre så er begyndt og føle mig lidt egoistisk over at have en r1er stående i garagen kun til mig både på grund af den kun er for mig og grundet risiko faktoren den bære med sig-Overvejer nu og sælge den og købe mig en amerikaner bil den kan man bedre dele med familien . Synes sku det er lidt hårdt at høre min dreng sige til mig hvergang jeg skal ud og køre jeg må ikke vælte husk det

  • #2   8. okt 2008 Nemlig!
    Der følger et kæmpe ansvar med til de unger!
    Man skal hjem i et stykke!
    Det med at sælge, og købe en lille maskine holder ikke! Man bliver aldrig tilfreds, og ender med at bruge en formue på små forbedringer, for at optimere...

    Overvejer at skifte til en cabriolet, men dem jeg syntes er fede, er kun til 2 personer... Igen egoistisk, når vi er 3 plus en vov...
    En BMW E36 er da meget lækker, men er den ikke sådan lidt af en "tyrker" slæde?


  • #3   8. okt 2008 Skulle lige til at skrive køb en cabriolet, men så så jeg at du allerede havde gjort dig de overvejelser.

    Om BMW'en er en tyrker slæde afgør du jo selv...
    Du behøver jo ikke absolut at pynte den som et juletræ, så den kommer til at ligne alle de andre Pizza-raketter på Nørrebro smiley


  • #4   8. okt 2008 køb er trike smiley

  • #5   8. okt 2008 Nemt: Køb en baneged.

  • #6   8. okt 2008 Kender godt det med at man begynder at føle et noget større ansvar når man får børn:-)
    Hvis pengene er øremærket til legetøj, hvad så med en beach buggy?. Her kan du have familien med, du kan sætte dit eget præg på den, og de er til at få for rimeligelige penge.


  • #7   8. okt 2008 Du kunne købe dig en motard. fx ktm sxc 625. den er billigere er har kanon funfactor...Man køer ikek stærkt, men til gengæld lave rman udskridningero g baghjulskørsel hele tiden

    Jeg har selv besluttet at sælge min SUperduke til fordel for en sxc´er.... Jeg fårkørt for lidt til at have så mange penge stående i en cykel



  • #8   8. okt 2008 Kan kun på det varmeste anbefale, at købe en cabriolet. "Næsten" lige så sjovt og gi´r andre fede oplevelser.
    Bond-mobilen er et godt valg:
    http://www.seriouswheels.com/images/a_BMW_Z3_12.jpg
    eller hvis familien er lidt større:
    (link fjernet)

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d7/Audi_Cabriolet.jpg

    ;O)


  • #9   8. okt 2008 Det skal da være en LOTUS ELIS..

  • #10   8. okt 2008 kender også godt fornemmelsen at man har nogle store forpligtelser over for både kone og børn, men jeg tænker det lidt anderledes - for det gør at man holder sig fra at lave vildt åndsvage ting i trafikken ( både bil/mc ).
    Når alt kommer til alt er en mc, såvel som al anden teknik, et potentielt mordvåben i hænderne på os mennesker så jeg mener ikke der er grund til at blive paranoid omkring det.
    Trækkes ens nummer ud af ham på 1. sal er det sgu nok lige meget om du kører på mc eller på en lille rød Winther 3-hjuler......



  • #11   8. okt 2008 Jeg har 2 forslag..

    1. En cabrio som andre skriver, jeg har en, og den sælger jeg aldrig!!
    2. en båd, en 18-20 fod med en indenbords motor, så kan i også fiske, og du kan tage ud med drengene og dyrke vandsport smiley (been there to :D)


  • #12   8. okt 2008 Carsten ¤Nordjylland¤ O: Uha ja, den lever jeg også efter... man er kun ung en gang.. og der kommer penge igen til den 1. smiley

  • #13   8. okt 2008 Jeg har en lille søn på knap 2 år, jeg fik selv bike her i starten af sæsonen. Fortryder aldrig at jeg har købt den, selvom jeg ikke har fået kørt de km jeg gerne ville.

    Bare det med at komme lidt væk fra det hele engang imellem og være sig selv, giver lige det ekstra overskud man har brug for i hverdagen.

    Regner med at der kommer en lille mere til næste år, men regner stærkt med at jeg beholder den en sæson mere.


  • #14   8. okt 2008 Du kunne jo købe en amerikanerbil - jeg har tilfældigvis én til salg smiley

    http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=609210

    Mvh Mathias


  • #15   8. okt 2008 Robert...det er da en Taunus Coupe´ !!

    ;O)


  • #16   8. okt 2008 Ikke helt, men næsten smiley

  • #17   8. okt 2008 Jeg syntes sgu ikke det er nemt...
    Jeg tror ikke jeg gider en baneged, for den kan jeg ikke selv bestemme hvornår jeg vil køre på!
    Motard ser sjov ud, men jeg er mest til plastik!
    Jeg er vild med hvordan amerikaner biler ser ud, og de lyder sgu også godt, men de er sgu helt ærligt ikke ikke imponerende at køre i!
    Det er tit og ofte biler der er mindst 30år gamle!

    Tanken om en båd har strejfet mig, men er der ikke en pokkers masse arbejde ved sådan en båd?


  • #18   8. okt 2008 Hvad angår en cabriolet er så nok én af de ting som vi her i huset troede var mere spændende - vi købte for ca. 5 år siden en rigtig smart gul megane, hvor vi kørte til italien i den og var ved at blive stegt i hovedbunden, men så fik vi da caps det år.
    - Der skulle også være rigtig godt dansk sommervejr, for at børnene ikke små frøs - så jeg havde altid deres soveposer i baggagerummet, for en sikkerheds skyld.
    Men selvfølgelig er alt en smagssag, vi havde den dog en 3 år og vi fik det prøvet før plejehjemmet ;o)


  • #20   8. okt 2008 jeg har en rigtig fed bayliner speedbåd til salg for 105k 200hk v6 motor plads til 8/10 personer og herre hurtig til både vandski mm. den kan sejle 60mph og er rigtig flot fra 95- indenbords motor så den ikke lamer særlig meget, servo und alles, en rigtig lækker båd, og børnene og konen vil elske det og vil du også når du hænger bagved i en badering eller på vandski med 50mph:)



  • #21   8. okt 2008 Køb en ford mustang, børnene vil elske den, billig i forsikring, næsten
    ingen værditab.


  • #22   8. okt 2008 Been there, done that. Da jeg fik barn nummer et, så solgte jeg min MC, min faldskærm, mit dykkerudstyr, klatreudstyr og meget mere. Nu er børnene blevet semi-store, men det er sgu svært at få overbevist konen om at jeg gerne vil have nogen af mine interesser tilbage. Penge og tid rækker heller ikke så langt når man har børn (de kommer jo i første række).

    Bottom line: Behold geden, så beholder du også dit humør, og en del af din identitet.


  • #23   8. okt 2008 Ja, livet får pludselig andre værdier !!
    http://farm2.static.flickr.com/1187/1380483811_7017edd361.jpg

    Haha......!!
    ;O)


  • #24   8. okt 2008 James B
    Sådan må jeg bare eje!!!


  • #25   8. okt 2008 Kender alt for godt problematikken.....

    Men som en klog kollega sagde: sig til konen at du har den den og den hobby...
    Fx. mcer, kinaskak og gruppesex....
    De 3 områder kan kun bliver værre om mere tids- og pengekrævende i løbet af jeres samliv....... alle andre områder kan der godt gives køb på til fordel for børn, økonomikrise, familierally osv....

    Hvis ikke det kan lade sig gi sig blir det sikkert et kort ægteskab eller et meget langt surt et.'


    Men ja ka godt se der er ånsvagt at have 100000vis af kr bundet i egoting som kun bruges få mdr./gange og som potentielt er farlige...

    PS...
    I år fik jeg kun kørt 2 trackdayes, gruppesex var der ikke meget af og Kinaskak fik jeg slet ikke spillet.... smiley

    Nu ævler hun om barn nr 2........ jeg er bare ved at blive en gnaven gl. mand uden liv........
    Ok knægten er sku sød og sjov og ikke noget jeg ville undvære..... men når fatter er gnaven er det sku sværre at vise ham..
    Så blir konen gnaven ozze -
    Hun burde sq íkke have slettet de der dækvarmere og playstation 3 på ønskesedlen til bryllupppet smiley så havde alt været godt


  • #27   8. okt 2008 Sven
    Familliebilen har jeg, og crom får du mig aldrig til at bruge tid på at pudse!
    Som forst beskrevet, er de penge der står i cyklen øremærket til legetøj:)


  • #28   8. okt 2008 Hmm jeg kan ikke se problemet Torben F ..
    Jeg har 2 skønne unger og en Hobby MC, der dog osse benyttets til og fra job, når det ikke regner og blæser en stiv kuling smiley ..

    Som mange osse har sagt allerede, det er en farlig hobby.. men det er livet sku osse uanset hvad.. og hvis du bare kan trille lidt når du og vejrguderne er enige så vil det sku forbedre din og familiens livsglæde en hel del.. da Farmand ikke har kriblen i højehånd og kun kan mugge over at "legetøjet" er solgt...

    Hvor der er en vilje er der en vej, som en klog mand engang sagde..
    Så behold biken og ny den og ungen/konen lige højt og at du har friheden til at trille en tur med vennerne eller bare alene .. ..

    Held og lykke med tankerne og så ses vi på vejene smiley


  • #29   8. okt 2008 MC'en er familiefaders fristed. Så nej den skal ikke sælges. Og nej, du skal ikke tænke på at familien skal med, så ryger fristedet.

    Mit forslag er, selvom du ikke er glad for det, at købe en anden MC der modsat din nuværende, ikke har fokus på mange hk og høj fart.
    Det lyder kedeligt, men det er det så langt fra. En MT-03, TDM900 eller endda en TRX850 er maskiner der på en snoet landevej giver ligeså store smil og køreglæde. Så længe man ikke tænker på fart. Og de er billigere i drift, hvilket betyder at der også er råd til at bruge tid på familien.

    Så prøv at tænke i nye baner, og du vil finde ud af, at familie og MC går fint i spænd.


  • #30   8. okt 2008 Køb en god sidevognscykel, baseret på noget japansk af den hurtige slags og med styring på sidevognen! Det tager en god week-end at tilvænne sig, men så høvler du også rundt som kørte du en gocart. Ulempen; du er nød til at passe din plads i køen!
    Fordelen; du kan have hele famillien med!


  • #31   8. okt 2008 Kasper K: ulempen: Du kan have hele familien med... :o)

Kommentér på:
Min sæson er slut... Skal man sælge?

Annonce