Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ukrudt 800 kr.
  • Græsslåning 800 kr.
  • Wc + armatur installation 1.500 kr.
  • Samle et skrivebord 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Græsslåning maskine skal medbringes 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dæktryk??
  • #2   9. okt 2008 du kikker på venstre side af dækket der ståe en max load. det er denne dæktryk du skal køre med.

• #3   9. okt 2008 Peter.. max load er da max vægt dækket kan bærer

• #4   9. okt 2008 det er det mekanikeren kommer i og jeg vil give ham ret i at mc´en er mere styrevenlig ved dette dæktryk end ved det der står i manualen.

• #5   9. okt 2008 Hvis du stadig kører med Z4 dæk, så foreslår Metzeler 2,5 bar for og 2,9 bar bag.

• #6   9. okt 2008 Er du mere i tvivl om dæktrykket kan du jo skrive til din dæk inpotør om hvad de vil råde dig til at køre med til den givne mc.

• #7   9. okt 2008 Min er en tung slæde i stil med din og jeg kører 36/40

Kim.

• #8   9. okt 2008 Men husk, at i disse efterårstider, kan dækkene have svært ved at komme op i temperatur med det højere dæktryk. Med andre ord, skal du kun køre små ture, kan du med fordel sænke trykket 2-4 psi.

• #9   10. okt 2008 Ja min har nu altid kørt bedst med det fra fabrikken oplyst dæk tryk... Men dæk trykket ændre sig jo alt efter temperatur. og at det lidt laver en normalt, så bliver dækket hurtiger varm og trykket stiger.

• #11   10. okt 2008 Jens E: SKal du huske på, at dækket blivere varmere end luften når man kører frisk til. Et sportsdæk virker bedst ved 85 grader, og det giver en forskel i dæktrykket. Derfor er dæktryk til banebrug og gadebrug ikke det samme.

Og nej, Max Load er ikke det tryk man skal køre med.

• #13   11. okt 2008 Jesper [Lyngby] P---> du kører da frisk til hvis du på gaden kan få dine dæk op på 85 grader på denne tid af sæsonen.

• #14   11. okt 2008 Thomas: Mine dæk kommer så aldrig op på 85 grader, og næppe heller om sommeren. Har nu heller ikke påstået det.

• #15   11. okt 2008 peter M> Hvis din Mekanikker putter det tryk i dækket som "max load" foreskriver på siden af dækket, bør du nok vælge en anden mekanikker fremover, for så er han temmelig inkompetent..

Da samme dæk, i sagens natur, kan passe på flere forskellige motorcykler, er det da logik for perlehøns at det ikke er dækket alene der foreskriver trykket, men maskinen som primær, og dækket som sekundær. Forstået sådan at hvis man vælger et dæk, der overholder de specs der er skrevet i instruktionsbogen til motorcyklen, så vil det være de data der står der i, der som udgangspunkt er gældende. Man kan så eksperimentere lidt op eller ned, ud fra ens personlige kørestil, temperament og belastningsgrad.
    Vælger man ikke et dæk af samme type som angivet i instruktionsbogen, vil det være en kombination af dækproducentens anvisninger(og her mener jeg ikke det der står på siden af dækket), og evt. råd og erfaring fra professionelle, og egen "prøven sig frem".

Men summa summarum er at det er <b>HELT</b> forkert at putte "max load" trykket i dækket, og det tror da fanden at den styrer lettere, der er jo næsten ingen kontakt med underlaget, når der er så meget tryk i... Prøv at tage en skarp kurve, eller en kraftig nedbremsning med det tryk, så opdager du ulemperne smiley

Kommentér på:
Dæktryk??

Annonce