761 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
Dæktryk?? Dæktryk??
Har lige fået 2 nye dæk på min mc det er en cbr1000f og forhandleren siger at den skal køre med 42psi både for og bag men det stemmer ikke med fabriksdata. hvad skal sådan en køre med???
0 synes godt om
jun 2008
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 188
apr 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 1.064
jun 2008
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 188
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.918
jun 2008
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 188
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 42 Annoncer: 1 Emner: 171 Svar: 1.727
Kim.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
dec 2004
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 96 Svar: 925
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.503
Og nej, Max Load er ikke det tryk man skal køre med.
apr 2007
Følger: 67 Følgere: 64 MC-er: 9 Emner: 117 Svar: 799
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.503
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.642
Da samme dæk, i sagens natur, kan passe på flere forskellige motorcykler, er det da logik for perlehøns at det ikke er dækket alene der foreskriver trykket, men maskinen som primær, og dækket som sekundær. Forstået sådan at hvis man vælger et dæk, der overholder de specs der er skrevet i instruktionsbogen til motorcyklen, så vil det være de data der står der i, der som udgangspunkt er gældende. Man kan så eksperimentere lidt op eller ned, ud fra ens personlige kørestil, temperament og belastningsgrad.
Vælger man ikke et dæk af samme type som angivet i instruktionsbogen, vil det være en kombination af dækproducentens anvisninger(og her mener jeg ikke det der står på siden af dækket), og evt. råd og erfaring fra professionelle, og egen "prøven sig frem".
Men summa summarum er at det er <b>HELT</b> forkert at putte "max load" trykket i dækket, og det tror da fanden at den styrer lettere, der er jo næsten ingen kontakt med underlaget, når der er så meget tryk i... Prøv at tage en skarp kurve, eller en kraftig nedbremsning med det tryk, så opdager du ulemperne
Dæktryk??