1.889 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Køb af hverdags offroader. Hvilken? Køb af hverdags offroader. Hvilken?

Jeg står og skal have mig en ny maskine. Den skal primært bruges til hverdags kørsel. Dvs. kørsel til og fra arbejde osv... Ud over det skal den kunne bruges til længere ture så som Holland og Tyskland. Og måske længere.

Mit valg er faldet på de store 1/2 cylindere pga. af deres driftsikkerhed, gode bundtræk, gode lyd:), og så er de jo forholdsvis billige i forsikring, køre langt på literen og er volume mæssigt af den store kalibre (Hvilket passer perfekt da jeg er 193cm)

Mit budget er på MAX 20.000kr

Jeg har fundet 3 maskinder der matcher mine krav:

1. Cagiva Elefant 750 [1993]

2. Suzuki DR 650 [1991]

3. Yamaha XT 600 Tenere [1990]

Hvilken af de 3 maskiner for man mest for pengene. De er alle sammen nysynet på plader og klar til brug...

VH Aleksander


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af hverdags offroader. Hvilken?
  • #1   10. okt 2008 Hvis Cagiva'en er passet med service, så ville jeg tage den.
    XT er for kedelig (almindelig) og DR for ustabil.


  • #2   10. okt 2008 vil nok sige Suzuki'en fordi du kan få nice fordikring igennem if's suzukiforsikring

  • #3   10. okt 2008 Du er meget heldig hvis du kan få en Elefant til 20 k. Er det ikke uden afgift?

    Jeg er selv 190 cm og sidder rigtig godt på sådan en Elefant, men er også blevet glad for min XT'er. Dog er den ikke til langtur og motorvej, med mindre man ikke har så travlt. DR'ren kender jeg ikke så godt, den ligner jo XT'eren i opbygningen og rygtet siger Xt'eren er mest stabil af de to.


  • #4   10. okt 2008 Jesper - Hvad mener du med den er usikker? Jeg troede det var en proper 1-stamper

    JL - IF forsikring har samarbejder med suzuki eller hvad er det du siger?

    Ralfi - Det ser ud til han havde angivet en forkert salgspris desværre. Han vil have omkring de 30 for den... Den er på plader og nysynet. Måske stadig en god handel?


  • #5   10. okt 2008 Har ikke skrevet usikker.
    På en DR650 er der ikke meget at hente på suzuki/if forsikringen. Top DK kan gøre det ligeså billigt.
    30K for en pæn Elefant 900 er en meget god pris.


  • #6   10. okt 2008 Hvis ellers pøllefanten er i orden, ville jeg gå efter den, til dit formål.

  • #7   10. okt 2008 Jesper- My bad. Du skrev ustabil. Hvad mener du med det? Grundet til jeg spørger er fordi jeg har hørt det modsatte tit.

    Ralfi - Det bliver nok ikke pøllefanten da den bliver for dyr i indkøb- Har du kendskab til fx. DR 650´eren. Har nemlig kig på 2 af dem i rigtig god stand...


  • #8   10. okt 2008 Kender ikke rigtig til DR 650. Prøv at søge og evt spørge inde på www.tenere.dk 's forum.

  • #9   10. okt 2008 Jeg har meldt mig ind på forumet, men den lader mig ikke oprette indlæg.

    Vil du evt- poste mit indlæg for mig? Copypaste det ind....?

    Alle andre der læser i tråden her skal være MERE end velkommende til at skrive..


  • #10   10. okt 2008 Det virker nu Ralfi. Du skal ikke fortage dig noget alligevel...

  • #11   10. okt 2008 Ustabil = ikke så driftsikker. Der er XT600 bedre.

  • #12   10. okt 2008 (link fjernet)

    kan nok forsikres for omkring 3000kr incl. kasto uden ancinitet


  • #14   10. okt 2008 Til rejser, gør Cagiva'en sig bedst, desværre tror jeg også det er den mindstpålidelige (ved ikke rigtig hvorfor). XT'en har bevist sit værd, mange gange, den er som en ak-47, grim, gammel dags, men umulig at ødelægge og der kan altid skaffes reservedele til den hvor end du er i verden (arktiske områder undtaget). Suzuki'en er lidt bedre off-road end xt'en har jeg ladet mig fortælle, men har ikke prøvet den.

    om en XT er dårlig til rejse? kommer an på hvad rejse er, er det autobahn med 200 km/t med passager og oppakning, så JA, er det et eventyr med et telt og et gasblus ude på de dårlige veje i øst-europa, africa eller hvor det måtte være, så ville jeg gerne køre på den.

    Hvis jeg var dig, ville jeg kigge efter en Yamaha XT600 3aj, den har også et rigtig fedt design synes jeg, som f.eks: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56845945


  • #15   10. okt 2008 Hvad er egentlig den store forskel på Suzuki DR 650 og Yamaha XT 600 ?

    Jeg har hørt Suzukien har en god marchfart på omkring de 130-140kmt ! Hvis det er sandt synes jeg det lyder lovende. Men på trods af de flere kubik har begge modeller lige mange heste, så jeg tvivler lidt på den er hurtigere.

    Jeg er sku lidt i tvivl om, hvilken af de 2 cykler jeg skal kaste mig ud i..

    Det skal lige siges der er ikke mere end 20.000kr at gøre godt med så alle de dyrere modeller lukker vi bare ude...

    Valget står nok mellem xt 600 og dr 650 ??? Alt afhængelig af standen er det vel begge gode solide cykler til prisen??


  • #16   10. okt 2008 de yngste modeller af XT havde smøreproblemer ved 5. gearet. Men det skulle være løst fra 89 og frem!

    Men trævl igennem forummet på tenere.dk og i nyhedsgruppen dk.motorcykel.dk


  • #17   10. okt 2008 ja ja, den er ikke umulig at slå ihjel, men den er da stabil. selvfølgelig kan der være mere eller mindre uheldige modeller, men sådan er det jo altid smiley

  • #18   10. okt 2008 K4: Ikke i dette tilfælde. DR650 motoren er ikke stabil. Hvilket er ganske underligt eftersom 350/400 motoren er god nok. Ja selv DR. Big motoren er mere stabil end 650'eren.

  • #20   11. okt 2008 xt tt wr yamaha
    xl xr honda


  • #21   11. okt 2008 Hvad med en Honda Dominator?
    Der er lige en her til prisen.
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56945275


  • #22   18. okt 2008 Vil bare lige sige at jeg har fået købt mig en lækker cykel.

    Valget faldt på Suzukien.... Den var simpelthen i så fin stand at jeg ikke kunne lade vær. Valgte RS modellen da den er bygget bedre til lang ture på asfalt. Den kører super godt, skifter rigtig blidt igennem alle gear og der er rigeligt med moment. Har læst om modellen på en del udlandske boards, hvor den bliver rost meget...

    Tak for alle svarene...


  • #23   28. nov 2012 Trap t
    Har du stadig dr 650'ern ?

    Ville lige høre om du har været tilfreds med maskinen!! ,overvejer nemlig at købe en



Kommentér på:
Køb af hverdags offroader. Hvilken?

Annonce