Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Træfældning 6.500 kr.
  • Fjerne bunddække, primært efeu 2.502 kr.
  • Sætte rullegardiner op 1.000 kr.
  • Hænge 4 billeder op på betonmur 300 kr.
  • Tilslutning af vaskemaskin 830 kr.
  • Spots på badeværelse virker ikke 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ABS eftermonteres på mc
  • #1   12. okt 2008 alt kan lade sig gøre, men det er jo bekosteligt, du skla have nye skiver på også for at det kan lade sig gøre

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.719
    #2   12. okt 2008 Det er de samme skiver som sidder på den - men der skal bare en tandkrans til.

Man kan være heldig at finde en skadet model magen til med ABS, som man kan tage stumperne fra - men hvis ikke det sker, kan det klart bedst betale sig at sælge den man har og købe en med ABS i stedet for.

• #3   12. okt 2008 ok har ikke nogen endnu men ville bare høre om det var en mulighed. tak for svarene.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.719
    #4   12. okt 2008 Endnu bedre - så køber du bare en hvor det allerede sitter på. smiley

• #5   13. okt 2008 Er det ikke billigere at skifte cyklen ud?

• #6   13. okt 2008 Nu er abs jo forholdsvis nyt, men der MÅ (læs: håber) kommer noget på markedet der kan eftermonteres.
    Der findes jo nolge mennesker der faktisk ikke syntes de nye cykler er pæne.

• #7   13. okt 2008 ps: ikke kritik af andre folks valg af cykler smiley

Jeg ville bare rigtig gerne have ABS men jeg er ikke så vild med bladen 09!

• #8   13. okt 2008 hvad siger de folk der har cykler med abs .er det godt ? har i brug for det? eller er det som med bilerne at det kun er om vinteren i isglat føre man har glæde af det

• #9   13. okt 2008 Har aldrig haft brug for det, men det er så også fordi jeg altid kører så pænt. Har det ikke på min egen, men har da prøvet et par stykker med det. Man lægger ikke mærke til at det er der. I hvert fald ikke så længe man bare kører ordentligt og ikke kommer ud for nogen overraskelser.

Men det er kommet for at blive og jeg må indrømme at jeg er begyndt og se idéen med det på mc. Der er for mange, der ikke kan finde ud af vurdere deres bremsestyrke og til dem er det en god ting. Det er selvfølgelig også en god ting til de førnævnte situationer med rabater etc. Selvom jeg nu også der har klart mig uden ABS smiley

Men ligefrem at eftermonterer ABS? Ville du gøre det på en gammel rådden Kadet? Det ville ikke være det værd. Heller ikke selvom det er en nyerer model.

• #10   13. okt 2008 nej selvfølgelig ville jeg ikke eftermontere på en gammel mc, som jeg starter med at skrive er det på en z 750, jeg overvejer at købe en sådan, den findes med og uden ABS derfor ?

• #11   13. okt 2008 Jeg ved godt jeg var lidt "grov" med den med Kadetten, men det er i realiteten lige meget om det er en ny eller gammel mc man gør det det på.
    Nu ved jeg ikke hvad du sparer ved at købe modellen uden, men det er i hvert fald den pris difference du mindst skal regne med at det kommer til at koste.

Men ja, jeg vil gætte på at det sagtens kan lade sig gøre at eftermontere, givet man vil betale prisen.

• #12   13. okt 2008 hans M har du selv været på køre kursus ??? ud fra det du skriver ,tror jeg ikke du har .......

• #13   13. okt 2008 Hans M: Hvis man kørte med samme fornuft i bil, ville ABS også kun være hype i de 4 hjulet. Og ja, man kan gøre meget ved deffensiv kørsel, men hvis en bil kører ud foran en i regnvejr, så er der mindre sansynlighed for at overbremse hvis man har ABS end hvis man ikke har.

• #14   13. okt 2008 Hans M, Du sætter det op som enten eller, enten ABS eller defensiv kørsel. Det er jo noget vrøvl. På vejene vil du altid kunne komme ud for noget uventet, uanset graden af denfensiv kørsel. Jeg vil også vove at påstå at langt de færreste kan undgå at gå i panik i deciderede kritiske situationer og bevare køligheden og bremse optimalt.

• #15   13. okt 2008 Jeg hører mange sige at de ikke vil have ABS på sin MC, fordi deres påstand er at de kan bremse bedre og hurtigere uden. En påstand der sjældent er bevist da de færeste har prøvet en cykel magen til sin egen MED ABS.
    Ser man på største delen af landets motorcykelister så tror jeg at ABS er en klar fordel.
    Det er noget fis at sige folk skal blive bedre til at forudse og læse vejen som argument MOD ABS. Det skal ALLE motorcykelister da blive bedre til, men derfor kan der altid opstå situationer i trafikken der kræver hurtig reaktion i de disse tilfælde vil ABS´en være en fordel. På biler det oftest i vinterperioden folk ligger mærke til at deres bil er monteret med ABS fordi det er glat.
    På min egen er det kun bagbremsen jeg har haft aktiveret ABS´en på, men da rigtig mange ikke kan finde ud af at bruge bagbremsen ordentligt og effektivt, nogle bruger den slet ikke, så kan ABS være en klar fordel.

Lad bygerne hagle ;o)

• #16   13. okt 2008 forskellen på en z 750 er 3500 kr med og uden abs , jeg kigger på brugt og hvis jeg for samme beløb kunne købe abs ville jeg ikke være i tvivl, om at eftermontere det.

• #17   13. okt 2008 kommer kværnene ikke med en knap så man kan slå abs fra og til ligesom i de første biler med abs?

• #18   13. okt 2008 Hans : forstår ikke hvad du mener! på en ny er forskellen 3500 kr.

• #19   13. okt 2008 man kan jo ikke sammenligne en model med abs fra kawa og en uden fra suki og så sige prisforskellen er abs.
    men lad det nu hvile, har bare svært ved at finde den rigtige farve med abs til den rigtige pris

• #20   13. okt 2008 I 10 ud af 9 tilfælde vil det være en indiskutabel fordel, at der er abs på en mc. Der er ingen, gentager ingen, der i en 112% krisesituation vil være i stand til, at dosere bremsetrykket efter skiftende typer underlag! At mene andet er noget vrøvl.

• #21   13. okt 2008 Hvad er det ABS gør eller ikke gør siden I synes det er noget lort eller decideret farligt og derfor ALDRIG kunn edrømme om en MC med ABS ? Jeg mangler konkrete eksempler på det og ikke bare en udtalelse på at er noget skod og jeg kan bremse bedre selv som man oftest hører i diskutionen om ABS vs. UDEN
    Selvfølgelig henvendt til jer der synes det?

Kommentér på:
ABS eftermonteres på mc

Annonce