{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
697 visninger | Oprettet:

Info om "Mini Gix'er" {{forumTopicSubject}}

Jeg har overvejet at anskaffe mig en Suzuki GSX 250. Er der nogen, der kan fortælle mig lidt mere om sådan en fyr?

Alternativet er den lidt dyrere GS 500, men hvor stor er forskellen, når de nu har nogenlunde lige mange hk.?

Jeg har forstået (tror jeg nok), at GSX 250 er en "racer", men betyder det noget for kørestilling og generelle køregenskaber?

Det ser ud til, at der kun er aldrende maskiner på markedet, så jeg kunne også godt tænke mig at vide lidt om 250'erens holdbarhed og vedligeholdelse. Er den besværlig?

På forhånd tak og med venlig hilsen

Allan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Info om "Mini Gix'er"
  • #1   1. dec 2005 Hejsa

    Prøv at søge i forummet - der er skrevet en milliard indlæg om netop det du søger at vide...

    Jeg har selv haft både en Gsxr 250 og en Gs 500! Gsxr 250 skal hele tiden have MAAAX omdr. uden rigtig at komme nogle steder (hvilket bliver helt slemt hvis du drosler den). Den er mere racerinspireret end gs 500'eren, men Gs'eren kan sagtens også køres aggressivt (et spørgsmål om køreren). Min Gs'er var kun et år gammelt da jeg købte den, så den stod jo som en ny. Jeg var helt klart gladest for min Gs'er, den havde et meget bedre bundtræk og var også klart hurtigere. Var egentlig meget skuffet over min mini gixxer efter jeg købte min gs'er. Gsxr'en er en lidt ældre maskine med mange tæsk på bagen (og har typisk gået mange km). De har også problemer med at gå i smadder og reservedele er vold dyre til den - og så er det typisk brugte dele du skal finde ved en hugger.

    Jeg vil anbefale dig at købe en Gs 500, ikke nødvendigvis en som kun er et år eller to. Du kan sagtens købe en lidt ældre. Jeg mener det er en mere solidt mc, som ikke skal have kniven hele tiden for at flytte sig. Derudover kræver den heller ikke så meget vedligeholdelse pga. den bedre holdbarhed. Et sidste plus er at prisen på Gs'ere er nogenlunde stabil - så hvis du kan finde et godt køb så kan du næsten "køre gratis". Det gjorde jeg.

    Men prøv at søg i forummet, der er meget meget mere.


  • #2   1. dec 2005 Suzuki Gsxr 250 er en fin racer til prisen - jeg har nok bare dårlige erfaringer med den (som det også lyder til at andre her i forummet har). Det har folk nok også haft med Gs'eren, men risikoen for at køre en motor ihjel er noget større på Gsxr'eren. Men hvis du finder en velholdt gixxer er det en sjov racer, som du helt sikkert vil blive glad for som nybegynder.

    Gs 500'eren er en helt anden cykel, så det kommer også lidt an på dine behov/ønsker.


  • #3   1. dec 2005 Jeg har GSX-R 250, og er fuldt tilfreds med den. Det er klart, at man her har en begynder maskine, men det er jo et valg man træffer.
    Min er droslet, og synes ikke jeg har mistet fandens meget kraft fra bund til omkring 9000 rpm - dog er effektren noget lavere i de høje omdrejninger.
    Min går fra 0-100 på ca 7 sek (måske en anelse mere), og klarer de 150 på en god dag.

    Sjov maskine for de nye på mc! smiley


  • #4   1. dec 2005 Hej Allan.Ø.A

    Jeg har en kammerat der har en gsx-r 250 tilsalg.. med bla. ekstra stel, motor og mange andre dele... smiley skriv til min profil hvis du er interesseret


  • #5   1. dec 2005 Kom med en email, så kvitere jeg med mc revy'en jeg skal bare vide hvilken årgang du er intereseret i på 250cc og 500cc

  • #6   1. dec 2005 Hej Per og Tommy!

    Jeg kan ikke skrive personlige beskeder, så længe jeg ikke har oprettet nogen cykel selv...

    Jeg modtager gerne både info om Gixxer til salg og MC Revy'en på mailen:

    AllanAndersen@Tdcadsl.dk


Kommentér på:
Info om "Mini Gix'er"

Annonce