1.227 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Sving til venstre i lyskryds i bil Sving til venstre i lyskryds i bil

Når jeg kommer kørende på min motorcykel overfor grønt (især på Roskildevej) og en bil holder og skal dreje til venstre, så hører man jo om så meget og så tænker jeg altid: "Har han nu set mig? Vurderer han mon min hastighed rigtigt? Nu drejer han ikke lige ud foran mig, vel?"

Når jeg så kører i bil og skal dreje til venstre og venter på en modkørende motorcykel, så ville jeg ønske, jeg kunne fortælle motorcyklisten, at jeg har set ham og at jeg først drejer, når han er kørt forbi. Hvad kan jeg gøre for at vise motorcyklisten, at jeg har set ham? Nogle gange kan man ligefrem se, at motorcyklisten sætter farten ned, fordi han ikke er sikker på, om man kører videre eller hvad. Men hvis jeg blinker af ham, så forvirrer jeg ham jo nok bare, for blink kan jo betyde så meget, ikke?

Måske kunne vi aftale, at hvis man slukker lygterne et sekund eller to, så betyder det, at man bliver holdende til den modkørende er kørt forbi? Så kunne man give motorcyklisterne ro i sindet, i hvert fald i det kryds. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sving til venstre i lyskryds i bil
Kommentér på:
Sving til venstre i lyskryds i bil

Annonce