{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.040 visninger | Oprettet:

Kawasaki Versys vs V-strom {{forumTopicSubject}}

Hej alle MCG'ere.

Jeg går med tanker om en af ovenstående mc'ere. Jeg ønsker en anden mc med mere opret kørestilling pga dårlig skulder. Er der nogen der kan sige godt/dårligt om disse? Umiddelbart hælder jeg mest til Versys rent udsensmæssigt, men er bange for motoren bliver for "klejn" jeg er 186cm og 98kg. Jeg er ikke til race, men kan godt lide følelsen af solidt bundtræk og overskud til lidt leg, hyggeture evt med fruen og desuden pendler til og fra arb ca 80km om dagen.

Er der andre modeller i samme prisklasse jeg har glemt, modtages dette gerne. Det skal siges jeg IK kan lave en skid selv, så den skal være driftsikker, billig i service og forsikring og helst ny.

Tak for en go sæson, nu venter vi bare på forår;->


Kommentarer på:  Kawasaki Versys vs V-strom
  • #1   22. okt 2008 Versys er ligeså stærk som V-strom (med mindre du tænker på 1000 udgaven)
    Det er også Versys der er den mest underholdende af de 2. SÅ prøv dem begge og tag den der passer bedst til dig.


  • #2   22. okt 2008 Hej Henrik

    spørg ham her, det er en kammerat til mig, han har dem begge to stående og kører seriøst mange kilometer... han kører versys og hans kæreste kører v-strøm-.
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=6760

    mvh
    kenneth


  • #3   22. okt 2008 Alustel mod stålstel og V2 mod paralel twin, tja valget er sørme svært

  • #4   22. okt 2008 Glenn: I dette tilfælde er modellen med stålstel lettere end den med alustel. Så det er uden betydning. Og det er nok også de færreste der mærker forskel i en parallel twin Vs en V-twin.

  • #5   22. okt 2008 Jeg vil da godt nok håbe at de fleste kan mærke forskel på de 2 motorer

  • #6   22. okt 2008 Nahh. Lige de to er meget ens i deres karakter. Begge er med stærkt bund- og mellemområde, og ingen af de to vinder noget ved at køres ud til det røde felt

  • #7   22. okt 2008 Nej men du kan nu sagtens mærke forskel på gangkulturen

  • #8   22. okt 2008 Versys er den sjoveste på biveje, mens V-Strom er den mest komfortable. De er dog begge ganske dejlige maskiner. Motormæssigt minder de en del om hinanden, dog føles V-Strom'en som om den har lidt mere træk i bunden.
    Jeg er selv den lykkelige ejer af en V-Strom, men anbefaler Versys på lige fod med Strømmen. Kører man ofte alene, anbefaler jeg Versys. Er man mere til lange ture med 2 personer.
    Mht V-Strom anbefaler jeg generelt 650'eren over 1000'eren. Den er 20 kg lettere, har lavere tyngdepunkt og dermed sjovere på de små snoede og så har den en langt bedre motor. De ekstra kræfter på 1000'eren kommer reelt kun til sin ret på motorvejen elleres føles den nærmest sløv og klumpet i forhold til lillebror.
    Af alternativer kan nævnes Honda Transalp og Yamaha XT Tenere. De er dog mere offroad orienteret og ikke nær så gode til gaden, som de to ovennævnte.


  • #9   22. okt 2008 "Er man mere til lange ture med 2 personer" er V-Strom'en klart at foretrække.

  • #10   22. okt 2008 Ja jeg giver dig ret i at 650eren er at foretrække frem for en standard 1000, det kræver lidt penge at få den kvik

  • #11   22. okt 2008 tak for de mange tilbagemeldinger..... det er 650'eren v-strom der er i tankerne. Var nede hos Holtug i weekenden for at få Suxiøen vinteropbevaret, han sagde v-strom ikke var at finde på messen i Köln??? er den på vej ud, og kommer der evt ny model????


  • #12   22. okt 2008 Tjaeee, der er gladius på vej som afløser for SV650, så der er nok også en på vej for V-strom. Den er jo gammel nu...

  • #13   22. okt 2008 Men har i DK lever den nok længere

  • #14   22. okt 2008 Suxiøen = suzi'en...beklager, fik lavet multigreb på tastaturet

  • #15   22. okt 2008 -Jesper
    Gladius er ikke afløser for SV'eren, men en billigere tilføjelse til programmet. V-Strom kom i 2002 og blev redesignet i 2004 ifb. med introduktionen af 650'eren, så den kan ikke kaldes gammel - i hvert fald ikke i Suzuki-regi. De kører jo efter sloganet: "Why fix it, if it ain't broken".

    -henrik j
    Jeg har kun hørt rygter om at 1000'eren måske udgår. Grunden til rygteren er, at den ikke bliver solgt med ABS, som ellers blev introduceret på 650'eren i 2007.


  • #16   22. okt 2008 Jeppe: Ja det siger rygtet om Gladius. Men i forvejen er SV billig, så kan ikke lige se hvordan den nye skulle kunne blive billigere. Der er mange nye dele på den, som koster i udviklingsomkostninger.

  • #17   22. okt 2008 hvordan er maskinerne at køre, jeg ved jeg skal prøve begge, men det er for sent på sæsonen. Her tænker jeg på "duven" med den mere langslagede forgaffel, og ikke mindst stabiliteten i blæsevejr. Jeg er næsten 100% sikker det bliver en af disse to, så er spørgsmålet bare hvad man kan blive enige om med forhandleren, men det er jo en helt anden sag.

    - jeppe
    kan se du har haft to, har du noget negativt man skal være obs på

    jaja, jeg ved det. spørge-jørgen men jeg satser på min næste mc skal blive min i længere tid, så det skal være det helt rigtige denne gang. Det er sku for dyrt at skifte hvert/-hvert andet år hehe.


  • #18   22. okt 2008 henrik J

    Har lige set efter en tur til MIDTFYNS MC at de har en helt ny versys med ABS til 99.995,- godt nok en 2007 model. Men de skulle jo ligesom være ens. Men det er en besparelse på 16000,-


  • #19   22. okt 2008 - henrik j
    Det eneste negative, jeg har om V-Strømmen er, at den ikke kan holde til et sammenstød med en tonstung koreansk varevogn... som du kan se på billederne af min første V-Strøm.
    Jeg har kørt 25.000 km i det år jeg har haft den sølvfarvede og jeg er superglad for den. Det er en sofacykel, men den er bestemt ikke ueffen ved svingkørsel pga. den gode siddeposition, der faktisk giver god kontrol. Den lange vandring på affjedringen gør også de hullede små sogneveje til en ren fornøjelse, hvor andre maskiner vil hoppe og danse rundt.


  • #20   22. okt 2008 Jeg ville bare lige nævne Aprillias Pegaso. Der er både en Strada og en Trail, tror at Trail'en falder mest i din smag. Denne model er dog kun en 1-cylindret maskine, men alligevel med 660 ccm. Har ingen personlige erfaringer med den...

  • #21   22. okt 2008 Pegaso har jeg da helt glemt. Det er også et glimrende alternativ til de gadeorienterede Versys og V-Strom. Dog er motoren den samme som den der er i Yamah Tenere og 1-stamperen er altså ikke i samme klasse som de 2-cylindrede.

  • #22   22. okt 2008 Jeg har snart kørt 45.000km på min Versys, på alt fra langtur til banedage. Min kæreste har de sidste 3 år kørt på en V-Strom som jeg har kørt på adskellige gange.

    Hvilken af de 2 du skal vælge afhænger mere end noget andet af dit temperament.

    Versys'en har bedre køreegenskaber på asfalt, ikke mindst i kraft af fastere affjedring, men også pga. kvikkere styregeometri, 17" forhjul og lavere vægt.

    V-Strommen har også gode køreegenskaber, men er mere en "flyder" med blød affjedring og virkelig god komfort - både pga kørestilling og effektiv vindbeskyttelse.

    Hvilken af de 2 motorere man bedst kan lide er ligeledes en smagssag.
    V-Strommen går ultrablødt og er stort set vibrationsfri over 3000 o/m.
    Versys'en går noget hårdere i motoren, men trækker også mærkbart kraftigere, især mellem 3-6000 o/m - Hvis min kæreste og jeg kører side om side med ca. 80 km/t i 6. gear og lukker op for gassen, trækker Versys'en klart fra, selvom min kæreste vejer 25 kg mindre end mig.

    Jeg kan anbefale begge maskiner, men personligt syntes jeg Versys'en er langt sjovere at køre på.

    Driftomkostningerne er desuden lavere på Versys'en - den kører længere på literen og har betydeligt længere serviceintervaller - til gengæld er V-Strommen billigere i anskaffelse...


  • #23   22. okt 2008 NB.

    Jeg er 185cm og vejer 90kg, og selvom jeg kom fra en Fazer 1000 med + 80hk, har jeg ikke på noget tidspunkt savnet kræfter på Versys'en.


  • #24   22. okt 2008 Længere serviceinterval, hvor langt er der mellem dem på en kwak??

  • #25   22. okt 2008 12.000 km

  • #26   22. okt 2008 TDM 900, driftsikker og billig i vedligehold, trækker som et damplokomotiv...


    Kim.


  • #27   22. okt 2008 Man kan ikke kører 12000 på et olieskift, det plejer jo og være temmelig brugt efter 6000 km

  • #28   22. okt 2008 Hvorfor kan man ikke det Glenn? Nu skal du jo huske på at der foregår noget der hedder udvikling, både inden for motor og olie udvikling.. smiley

  • #29   22. okt 2008 Nu er det næsten fr nemt at komme med et lille sort indspark om, at Glenn som suzuki-ejer jo ikke kender til udvikling, så det lader jeg være med:o)

  • #30   22. okt 2008 Nej du gjorde jo ikke Jesper smiley

  • #31   22. okt 2008 Kwak anbefaler olieskift for hver 12.000km, så det er næppe noget problem - jeg vælger dog nogen gange at skifte oftere, hvis jeg bruger maskinen hårdt (flere banedage eller meget bjergkørsel).
    Derudover skal Versys'en kun have justeret ventiler for hver 42.000km.

    Når man ser hvor meget længere service intervallerne er blevet på biler ind for de senere år, er det da kun på tide at mc'erne begynder at følge lidt med...

    TDM'en er en god og solid maskine, men især køreegenskaberne afslører at det er ved at være en halvgammel konstruktion - ikke at det gør maskinen ringe, men især sammenlignet med Versys'en virker den noget tung at danse med.


  • #32   23. okt 2008 Prøv nu lige og tænk jer om mht olie, der er altså en hel del forskel på beslatningerne i en mc-motor og en bil-motor, jeg kunne aldrig finde på at køre en dag længere end 6000 km på olien da jeg bruger min mc rimelig hårdt og forøvrigt er der ikke sket det vilde i udviklingen af olien de sidste 10 år ( er selv ansat i olieindustrien )

  • #33   23. okt 2008 tak for kommentarerne alle sammen, altid sjovt at se hvor mange retninger et topic kan dreje. det bliver nok en versys -fede tour billeder Don T- kan forstå at 07 udgaven er dumpet nogle steder helt ned til 99.995, forresten tak for tippet til "The Knee Dragger".... de 16.000.- i besparelse kan sagtens bruges til gejl. Forhåbentlig ses vi i den nye sæson, for mit vekommende på ryggen af en Versys og kæmpe smil bag hjelmen.

  • #34   23. okt 2008 Så hvorfor anbefaler flere og flere producenter så olieskift efter 10-12000km efterhånden Glenn? Er det fordi de gerne vil have at deres motorcykler får motorhavarier? Eller kunne det måske tænkes, at de har kigget en lille smule på, hvor meget en motor kan køre mellem olieskiftene?

  • #35   23. okt 2008 Producenterne anbefaler en masse ting, men tag nu lige og kig på din olie efter 6000km i forhold til da den var ny...

  • #36   23. okt 2008 Glenn B

    Hvordan tror du olien ser ud efter 1500-2000km Den er sgu ligeså sort som ved 6000km eller for den sags skyld 12000km. Men det er da ok at skifte olie mellem service interval. Det sker der jo ikke noget ved :-))


  • #37   23. okt 2008 Og en olie der er mørk/sort kan ikke smøre ordentligt?


  • #38   23. okt 2008 Jo den kan. Flere test med f.eks. lastbiler hvor der er kørt 100000km på samme olie viser at den har samme smøre evne ved 100000km som ved 10000km. Stof til eftertanke!!! Men som sagt skader det jo ikke at skifte olie af til :-))

  • #39   25. okt 2008 Jeg gik efter Versys'en af præcis de samme årsager som Henrik J.
    Der skulle være god oprejst kørestilling, den skulle være sjov og man skulle kunne mærke kræfterne. Planen var også at jeg skulle ud og rejse på den.
    Versysen har fuldt ud levet op til mine forventninger, jeg har rejst rundt i Europa på den med 1½ dag på motorvej uden problemer.
    Jeg har haft det fantastisk sjovt på FDM's banedage hvor den virkelig har vist sig fra sin livlige side og hvor der intet problem har været at følge med de store maskiner, netop fordi den er så agil.

    Og så har der ikke været noget pis med den!


Kommentér på:
Kawasaki Versys vs V-strom

x