Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kører i om vinteren? :O
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.919
    #1   23. okt 2008 Jeg kører på min MZ'er engang imellem...

Men det er sjovere at køre i en firmabil med dieselfyr. smiley

• #2   23. okt 2008 Ja rigtige motorcyklister kører året rundt, der er skide sjovt at lege i sneen, det er jo ligesom at være barn igen man leger bare med motorcyklen i stedet for en kælk

• #3   23. okt 2008 okay fordi tænker på om det er ikke glat i sær med min suzuki gn 250 cruiser. muligvis tænker jeg på at når det bliver rigtig glat med sne og is om så jeg ikke burde få lavet et måneds kort til bussen

• #4   23. okt 2008 Nej fy da. det er jeg vist for glad for min mc og min egen krop til at gøre. den kommer ind bagerst i garagen her den 1. nov.

• #5   23. okt 2008 Kører - nej - drømmer - ja smiley

• #6   23. okt 2008 Du skal bare være klar over at en mc er ikke rust beskyttet som en bil, så salt æder den meget hurtigt........

Blot en info.

• #7   23. okt 2008 jo klart tror jeg gerne med rust men kan jo sprøjte den med tectyl rust beskyttelse det må jo virke. smiley som jeg egentligt også har tænkt mig at gøre

• #8   23. okt 2008 Well. Jeg kender faktisk flere som kører om vinteren. Og tilsyneladende går det meget godt, også selvom de kører nærmest på is... :-0

Jeg er selv blevet overrasket engang på min gamle cykel, hvor jeg var ude for at besøge nogen om foråret - da jeg kommer ud igen, lå der 5 cm sne overalt... smiley

Men stabiliteten i cyklen var helt enorm (selvom det var en gammel Z650), og jeg var faktisk helt tryg ved at køre i sneen. Hjulene fedtede faktisk knap så meget, som hvis jeg kørte i regnvejr - men det har selvfølgelig haft noget med dækkene at gøre (Avon Venom).

Men personligt ville jeg aldrig udsætte min cykel for salt - så jeg kører ikke om vinteren. Men så må jeg også bare tage imod, når jeg møder mine kammerater... sådan noget som "man er ikke en rigtig motorcyklist, før man også bruger den om vinteren"... blah!! smiley

Men her til vinter, kommer jeg til at køre på en 45- eller 30-scooter (skal bare lige have fundet den først), og det lugter da lidt af to hjul. smiley

• #9   23. okt 2008 Den GN 250 bliver ræverød med det samme den ser salt, hvis du skal kører om vinteren skal du enten købe dig en mudderræser eller en mz dog helst en med tromlebremser

• #10   23. okt 2008 Eddie ¤

Okay men det må da også være en ubehalig oplevelse alligevel når det har sneet.

Glenn B

det er Ikke sikkert at det sker. Den er i god stand og kvaliteten er virkelig gennemført kommer jo an på om jeg holder den og giver den noget rust beskyttelse men jeg er faktisk imponeret over hvor godt den holder sig.
    Men ja kunne være ret med en lille yamaha dt mudderræser .. smiley

• #11   23. okt 2008 Thomas: Et godt råd - LAD VÆRE!

Du har ikke kørt mc ret længe... Det er ikke svært at køre stille og roligt osv. når der er glat, men styre og bremse... glemt det.
    Hvis du vil køre mc om vinteren, skal du købe en mc kun til det, og tilpasse den efter det, både med dækvalg og øvrigt udstyr. Den bliver bare så grim!

• #12   23. okt 2008 Jeg kører hele året, dog ikke dage med frost og sne. Dem har der heldigvis ikke været mange af de seneste år.
    Det kræver dog mere rengøring af maskinen, da vejsalt er noget skidt for maskinen.

• #13   23. okt 2008 Okay jeg har også kun tænkt mig at køre når der er ikke er sne på vejene og det ikke er glat så det godt man stadig kan køre endnu smiley
    nu er jeg så også under uddannelse så har jeg heller ikke andre muligheder end at tage bussen. godt man har sin mc garage til den når den hvide sne falder

• #14   23. okt 2008 Ja har købt en mc til det formål er dog næsten sikker på jeg nok skal komme ned og kysse jorden en gang eller 2 men hvad fanden man lærer vel noget af det.......

• #15   23. okt 2008 okay smart gjort:)

• #16   23. okt 2008 Flytter selv til Malmö i november og køber en lille kineser offroader derover til pendling. Gider ikke det offentlige og spekulerer osse i en lavere pris over bron.

• #17   23. okt 2008 okay lyder fedt så tager du vel den anden mc med over smiley

• #18   23. okt 2008 hvis man vil køre om vintren så køb en bilig mc og lig sig syg de 5 dage om året der er sme

• #19   23. okt 2008 sten (farsø) F kan det lades sig gøre egentligt? smiley

• #20   23. okt 2008 Kører også noget om vinteren, men ikke i sne og is!

Salt er mest et spørgsmål om at anvende vand nok, tit nok!

• #21   23. okt 2008 Knud (Vestegnen) J sådan har jeg det også men jeg har i hvertfald tænkt mig at køre nok også når der kommer vejsalt men sprøjter den så med tectyl beskyttelse inden det sker

• #22   23. okt 2008 jeg er motorcyklist. ikke massochist. så nej kører ikke om vinteren. min mc er gudskelov ikke så dyr så jeg ikke har råd til bil smiley

• #23   23. okt 2008 Det er da bare at køre til du ikke gider det mere..
    Bare husk at lade den blive ordenligt varm før du køre..
    Bruge en tydere olie.
    og vask den hysterisk efter hver gang.
    Grovmønsteret dæk
    og helst opvarmede garage den kan holde i..

• #24   23. okt 2008 Ja, jeg kører om vinteren.. Eller, dette er min første vinter med mc, men jeg kører hver dag, og håber på det bedste ^^ Godt man har kasko!

• #26   23. okt 2008 Thomas P
    Nej det er kun for en kort periode, så det gider jeg ikke. Så skulle man osse rode med at få afgiften tilbage og alt det der. Men det kunne være at man tar en kineser offroader med hjem som souvenir.

• #27   23. okt 2008 Jeg tager min første vinter på en gammel Honda CB 400F i år. Sælger bilen og prøver. Hvis jeg ikke gider mere hvis der kommer meget sne køber jeg en bil igen. Men jeg har kun 12 km på arbejde og der er motorvej de 9 km så jeg burde kunne komme frem.

• #29   23. okt 2008 Jeg har tidligere kørt et par vintersæsoner på hhv. en FZR600 US og en RF600.
    Jeg har en plan om (læs: ambition) om at jeg vil køre vinterkørsel i år igen, men det bliver på en Husqvarna

• #31   23. okt 2008 Jeg kører også om vinteren,- men det er i bil.. smiley

• #32   23. okt 2008 jep har lige købt en yamaha dt 175 til at køre på arbejde på

• #34   23. okt 2008 har ingen billeder af den endnu

• #35   23. okt 2008 Nej, men førhen kørte jeg næsten 9 måneder om året som daglig transport, så har kørt i en del kuldegrader! Det gælder bare om ordentlig påklædning og så kan varme i håndtagene anbefales.

Men fremover bliver der ikke meget kuldekørsel til mig, da jeg er blevet doven og kuldskær og har købt bil.:-)

• #36   25. okt 2008 Carsten det var også derfor jeg købte en honda. Man kan få de fleste stumper til den til meget billige priser og motoren er som du skriver meget driftssikker.
    Dæk kan skiftes med dækjern hjemme på gulvet og når jeg om ikke så lang tid skal ha ny kobling kan det gøres for 500,- alt incl hvis jeg selv gør det.

Hvilke dæk ville I sætte på min det er 3 og 3,5"-18" fælge?

• #37   26. okt 2008 Jeg skulle edder flække fiseme ikke ligge og køre på arbejde hver mogen i regn og slud ! Føj for s... !

Men det er jo så bare min mening ! ;o)

• #39   26. okt 2008 øhh nej den er pakket i vinterhi for nogle uger siden.

• #41   26. okt 2008 Ja jeg kører. MEN ikke de dage, hvor det er farligt, der tager jeg bilen! (har kun 8 km til arb.)

Men har da kørt i 30cm sne, 60 km på motorvej... forbavsende sikkert!!

Den cykel du har, er dejlig let, og kanon til vinterkørsel.
    Kørte selv 6 år på en suzuki gs400l (samme opbygning) og da vægten er lav, klarer den det meste fint!!

MEN det sagt, din "lille" erfaring, gør jeg ville anbefale du ventede til næste år, når du har noget mere erfaring!

/Jesper

• #42   26. okt 2008 Ja lædertøj bliver aldrig vandtæt

• #43   26. okt 2008 Og læder, er for koldt til vinter, og tåler ikke salt!!!
    (eller måske skulle jeg sige tåler dårligt salt!)

Kommentér på:
Kører i om vinteren? :O

Annonce