1.153 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
15 Svar
Ducati VS Aprilla !?? Ducati VS Aprilla !??
Jeg er tilbage (efter 9 års pause) på enTL1000R fordi jeg gerne ville prøve en V2´er - det er ikke til at komme udenom at jeg drømmer om en italiensk V2´er med tiden
Men jeg har ikke det store kendskab til de to mærker, måske tænker jeg at en ducati oftere skal serviceres da det er en "racer" maskine, forhold til aprilla, som måske kører som en japaner - men stadig med italienske sjæl !?
Jeg vil allerhelst høre fra folk der har kørt på begge mærker - hvordan er de to mærker i forhold til hinanden ?
0 synes godt om
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
jan 2006
Følger: 14 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 25 Svar: 634
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.954
Thomas se min Tuono den er til salg og det er den garanteret også næste år
apr 2005
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 5 Emner: 15 Svar: 492
Min erfaring som Aprilia-ejer:
Jeg har nu snart kørt 34.000 km på min Falco fra 2004. Jeg købte den fra ny, og jeg har ikke haft et eneste problem maskinen. Nå jo, jeg fik ødelagt en forskærm, da en nævenyttig skolepedel flyttede maskinen. Den betalte jeg ikke selv, og den kom i løbet af 3 uger efter jeg havde bestilt den her i DK. Nå jo, sidste år skiftede jeg batteriet...
Min kammerats Futura har han kørt 40.000 km på siden 2004, og den har aldrig fået andet end alm. service.
Køber du Factory-modellerne får du også en cykel med bedre dele, end en Ducati til tilsvarende pris. Du betaler simpelthen ikke såmeget for navnet. I stedet for et navn, køber du super lækre stumper på cyklen. Det er jo værd at tage med...
Og har man pengene, så kommer der en rsv4 næste år...
Mvh,
Allan
apr 2006
Følger: 54 Følgere: 52 MC-er: 5 Svar: 101
(I mine øjne) har selv haft TL1000R også den kræver ikke sammenligning med de 2 andre cykler da den er meget meget tung at danse med i forhold,
jan 2006
Følger: 14 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 25 Svar: 634
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.954
Du skal være velkommen den er ihvertfald nok en Tuono der er værd at kigge efter med alt det udstyr der er købt osv. osv. og vi kan til den tid sagtens lave en pris med det hele (factory stumper) eller uden eller delvist eller hvad vi finder på. - Er også gevaldigt imod at skulle af med den men for at vi får kørt noget mc (mig og fruen) bliver vi nøg til konvertere til den noget mere touring aftigt nok en VFR'er. Samtidigt har jeg det sådant at den nu er ombygget som jeg har lyst til og derfor tja' har den nok mindsket min interesse lidt.
Det var en svær start for mig at komme til køre Italiensk ... Min Aprilia startede jo dens kariere med et defekt topstykke hvorfra den brugte olie.
Så det tog forhandler samt Importør 9 måneder at komme til erkendelse af at det var toppen der var defekt. Ikke et ondt ord om den gamle importør THP Thomas Møller Pedersen ... Flinke mand *S* det var derimod et skodøre af en forhandler der først katregoriserede fejlen til noget ganske anden end toppen og derved gik det lidt i "kage" ved Aprilia i italien da den først havde fået skiftet andre stumper.
Skulle jeg komme med noget ondt om nogen mærker uden at generalisere ja så er det værste lort jeg har haft en Suzuki TL1000 S... Det var en rigtig lorte mandags model.
Kobling defekt blev udskiftet 2 gange på garantien.
Tanken udskiftet på garantien
Motordæksel utæt ... Blev aldrig udbedret
Defekt styreboks = 3 måneder på værksted
Defekt bagdæmber, impotør/forhandler ville ikke erkende fejlen så aldrig udbedret.
Motorcyklen brugte ALT for meget benzin, importør forhandler ville ikke erkende fejlen.
Sjovt nok købte en klub kammerat samtidigt en anden TL 1000 S'er også som ny .... Den fejlede absolut ingen ting og han har den stadigt til stor fornøjelse.
apr 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 151 Svar: 1.892
Med de nye serier (1098/848) har de fordoblet service intervallerne, så der er meget billigere drift omkostninger (som hvis man er lidt mere fingernem, også sagtens selv kan udføre, men for garantiens skyld).
Aprilia har et meget solidt kraftværk, er rigtig gode cykle, har kun kørt på en Falco, som var sjov og spændende.. Jeg er dog mest til Ducati, men det er blot en smags sag, har intet negativt at sige om Aprilia.. med mindre jeg snakker med en af mine kammier som har en, så skal den dunkes
Generelt.. Hvis du kigger på brugt markedet tror jeg du kan få mest for pengene på en Aprilia.. Men hvis du vil have et ikon som en 916, tror jeg ikke du vil fortryde den, den er simpelthen en af de mest velafbalancerede svingædere der nogen sinde er produceret..
Og efter min mening så er en 848 simpelthen en så perfekt cykel at den går hen og bliver kedelig... Ingen hop, ingen spænding den gør alt roligt og perfekt.. den cykel er så skudsikker at køre på at den faktisk bliver lidt kedelig.. Sådan har min opfattelse været af cyklen de 2 gange jeg har kørt på den...
apr 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 151 Svar: 1.892
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.954
feb 2004
Følger: 19 Følgere: 18 Emner: 36 Svar: 749
Apriliaen har været billigere i drift end min Honda, som jeg bestemt heller ikke vil klage over! Velkørende, fejlfri og med lange service-intervaller (10.000).
Som markedet er nu, burde der være god mulighed for at komme til at prøve lidt af hvert.
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 29
maj 2006
Følger: 32 Følgere: 35 MC-er: 16 Emner: 15 Svar: 321
sep 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 10
Ducati VS Aprilla !??