1.153 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Ducati VS Aprilla !?? Ducati VS Aprilla !??

Jeg er tilbage (efter 9 års pause) på enTL1000R fordi jeg gerne ville prøve en V2´er - det er ikke til at komme udenom at jeg drømmer om en italiensk V2´er med tiden

Men jeg har ikke det store kendskab til de to mærker, måske tænker jeg at en ducati oftere skal serviceres da det er en "racer" maskine, forhold til aprilla, som måske kører som en japaner - men stadig med italienske sjæl !?

Jeg vil allerhelst høre fra folk der har kørt på begge mærker - hvordan er de to mærker i forhold til hinanden ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ducati VS Aprilla !??
  • #1   24. okt 2008 Hvor kan man købe det der italiensk sjæl henne ? Gad godt at prøve at køre på er ved at være træt af oktan 95.

• #2   24. okt 2008 Brian: Forbered dig på at få en masse vrøvl fra folk der aldrig selv har ejet en italiener. Jeg skal selv have ny MC til næste år og har kik på en RSV eller tuono, så jeg følger lige lidt med fra sidelinien på denne tråd.

• #3   24. okt 2008 Det er ikke for noget men hjertet i en Prille er altså fra Østrig så kald lige det mærke for Italiensk en gang til og god fornøjelse med at skaffe reservedele

• #4   24. okt 2008 Min Aprilia virker ihvertfald 100% ingen bøvl af nogen art ... De fleste holdninger i negative retninger kommer jo fra folk herinde der ikke har en bjælde forstand på Italienske motorcykler men bare lige vil høre sig selv.

Thomas se min Tuono den er til salg og det er den garanteret også næste år smiley

• #5   24. okt 2008 Motoren i RSV4 er vel Italiensk?

Min erfaring som Aprilia-ejer:

Jeg har nu snart kørt 34.000 km på min Falco fra 2004. Jeg købte den fra ny, og jeg har ikke haft et eneste problem maskinen. Nå jo, jeg fik ødelagt en forskærm, da en nævenyttig skolepedel flyttede maskinen. Den betalte jeg ikke selv, og den kom i løbet af 3 uger efter jeg havde bestilt den her i DK. Nå jo, sidste år skiftede jeg batteriet...

Min kammerats Futura har han kørt 40.000 km på siden 2004, og den har aldrig fået andet end alm. service.

Køber du Factory-modellerne får du også en cykel med bedre dele, end en Ducati til tilsvarende pris. Du betaler simpelthen ikke såmeget for navnet. I stedet for et navn, køber du super lækre stumper på cyklen. Det er jo værd at tage med...

Og har man pengene, så kommer der en rsv4 næste år...

Mvh,

Allan

• #7   24. okt 2008 Det med reservedelene er jo ikke noget problem, nu da internettet er opfundet, og der er masser af net butikker så du kan få reservedelene med kort varsel, ja du kommer nok til at skulle lægge øre til en del fordomme mm i denne tråd, men mest fra folk der ikke selv har den store erfaring, jeg har selv haft mig en RSV1000R Mille og det var en super kanon cykkel, motoren ja den er fra Rotax og godtnok Østrisk men køre helt fint, jeg køre nu på Ducati 999S og er klart bere at køre på en Aprilia
    (I mine øjne) har selv haft TL1000R også den kræver ikke sammenligning med de 2 andre cykler da den er meget meget tung at danse med i forhold,

• #8   24. okt 2008 Jan (tuono): Jeg har også kikket på din MC mange gange efterhånden - er den stadig til salg til næste år og når min er solgt giver jeg måske et kald

• #9   24. okt 2008 Hej Thomas,

Du skal være velkommen den er ihvertfald nok en Tuono der er værd at kigge efter med alt det udstyr der er købt osv. osv. og vi kan til den tid sagtens lave en pris med det hele (factory stumper) eller uden eller delvist eller hvad vi finder på. - Er også gevaldigt imod at skulle af med den men for at vi får kørt noget mc (mig og fruen) bliver vi nøg til konvertere til den noget mere touring aftigt nok en VFR'er. Samtidigt har jeg det sådant at den nu er ombygget som jeg har lyst til og derfor tja' har den nok mindsket min interesse lidt.

Det var en svær start for mig at komme til køre Italiensk ... Min Aprilia startede jo dens kariere med et defekt topstykke hvorfra den brugte olie.

Så det tog forhandler samt Importør 9 måneder at komme til erkendelse af at det var toppen der var defekt. Ikke et ondt ord om den gamle importør THP Thomas Møller Pedersen ... Flinke mand *S* det var derimod et skodøre af en forhandler der først katregoriserede fejlen til noget ganske anden end toppen og derved gik det lidt i "kage" ved Aprilia i italien da den først havde fået skiftet andre stumper.

Skulle jeg komme med noget ondt om nogen mærker uden at generalisere ja så er det værste lort jeg har haft en Suzuki TL1000 S... Det var en rigtig lorte mandags model.

Kobling defekt blev udskiftet 2 gange på garantien.
    Tanken udskiftet på garantien
    Motordæksel utæt ... Blev aldrig udbedret
    Defekt styreboks = 3 måneder på værksted
    Defekt bagdæmber, impotør/forhandler ville ikke erkende fejlen så aldrig udbedret.
    Motorcyklen brugte ALT for meget benzin, importør forhandler ville ikke erkende fejlen.

Sjovt nok købte en klub kammerat samtidigt en anden TL 1000 S'er også som ny .... Den fejlede absolut ingen ting og han har den stadigt til stor fornøjelse.

• #10   24. okt 2008 Kommer også meget an på hvad årgang / pris / type cykel du vil have... Ducatis 2 ventiler luftkølede er så lette at arbejde med at selv den mest fummelfingerede kan lære det hvis de vil bruge lidt tid på det... ventil justering, rem og koblings skift.. peace of cake...

Med de nye serier (1098/848) har de fordoblet service intervallerne, så der er meget billigere drift omkostninger (som hvis man er lidt mere fingernem, også sagtens selv kan udføre, men for garantiens skyld).

Aprilia har et meget solidt kraftværk, er rigtig gode cykle, har kun kørt på en Falco, som var sjov og spændende.. Jeg er dog mest til Ducati, men det er blot en smags sag, har intet negativt at sige om Aprilia.. med mindre jeg snakker med en af mine kammier som har en, så skal den dunkes smiley

Generelt.. Hvis du kigger på brugt markedet tror jeg du kan få mest for pengene på en Aprilia.. Men hvis du vil have et ikon som en 916, tror jeg ikke du vil fortryde den, den er simpelthen en af de mest velafbalancerede svingædere der nogen sinde er produceret..

Og efter min mening så er en 848 simpelthen en så perfekt cykel at den går hen og bliver kedelig... Ingen hop, ingen spænding den gør alt roligt og perfekt.. den cykel er så skudsikker at køre på at den faktisk bliver lidt kedelig.. Sådan har min opfattelse været af cyklen de 2 gange jeg har kørt på den...

• #11   24. okt 2008 Jan, du kan jo blive på en italiener og købe en Ducati ST3 hvis du vil have touring smiley

• #12   24. okt 2008 Ducati ST3 og Aprilia Futura har været med i puljen men finder ikke looket på Ducati ST3'eren særligt "rart" og Futura'en er jeg heller ikke lige til det er en for gammel konstruktion med for lidt kræfter. Nuvel en Viffer 800 VETC har ikke flere heste men måden den leverer dem på tiltaler mig. Finder endvidere ikke kombinationen med en potent V2 og en Touring agtig cykel sådan helt passende. Skulle det være andet end Vifferen så måske den nye Triumph kan ikke huske model betegnelsen i skrivende stund men den er meget lig Vifer og Futura'en

• #14   24. okt 2008 Jeg er stadig vild med min RSV, som nu kører fejlfrit på 3. år. Jeg fik smag for V2 efter 3 år på min Hornet 600. Valgte RSV'en fordi jeg sad godt på den, den kørte godt og så pissefed ud. Fravalgte Ducati pga. priserne. Fravalgte Honda (Firestorm/VTR SP1) fordi jeg bedre ku' li' Apriliaen. Fravalgte Suzuki (SV/TL) pga. gamle fordomme/smag.

Apriliaen har været billigere i drift end min Honda, som jeg bestemt heller ikke vil klage over! Velkørende, fejlfri og med lange service-intervaller (10.000).

Som markedet er nu, burde der være god mulighed for at komme til at prøve lidt af hvert.

• #15   24. okt 2008 På trods af et enkelt "motorsvigt" på min er jeg mere en glad for den! Factory´en styrer og kører simpelthen som en drøm. Mht. stumper har jeg ikke haft nogle problemer overhovedet.. Og den er jo forresten til salg, men ikke af min gode vilje!!

• #17   24. okt 2008 Køb dog en af hver,priserne rasler jo ned..

• #18   4. jan 2010 Jeg er ikke så pjattet med tørkoblings lyden, så jeg er på 2 år med min falco, og stadig meget tilfreds

Kommentér på:
Ducati VS Aprilla !??

Annonce