{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
863 visninger | Oprettet:

Salgspris vs byttepris {{forumTopicSubject}}

Har undret mig over, at der er flere der sætter deres cykel til salg for én pris men sætter en byttepris højere!

Er der en dybere mening med det? En der kommer for at bytte vil jo bare selv sætte sin cykel til en højere pris.
Priserne på brugt variere jo med 10.000 vis af kroner.

Ja jeg undre mig sgu' bare!

Men isåfald vil jeg da gerne bytte min bolledreng:
Byttepris 49.999 ;o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af 2 skabe 500 kr.
  • Tømning af lyskasser og pudsning af vinduer. 2.500 kr.
  • nedrivning af badeværelsesbrydevæg. 1.500 kr.
  • Ordne have 500 kr.
  • Løbende toilet 1.200 kr.
  • Flyt stik kontakt fra en væg til anden 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Salgspris vs byttepris
  • #1   29. okt 2008 Eksempel:

Kontantpris 50.000kr
    Byttepris 60.000kr

Hvis der byttes med en anden mc, så byttes der ligeover hvis
    den anden persons mc står til 60.000kr, hvorimod hvis den anden
    persons mc står til 50.000, forlanger sælger et tillæg på 10.000kr.

-Håber det er til at forstå, og om det er overhovedet er rigtigt ved jeg
    ikke, men det er sådan jeg har forstået det:)

• #2   29. okt 2008 ja, men så er hans bytte pris vil også højere så, hvis hans salgs pris er 50 000

• #3   29. okt 2008 Cartman - V6: Det er lige det jeg mener
    Cyklens værdi stiger jo ikke fordi man bytter den med anden mc?

• #4   29. okt 2008 Det har vel noget at gøre med at sælger hellere vil have kontanter frem for en anden cykel.

• #5   29. okt 2008 Hvis man skal tage en cykel i bytte som man så skal ud at sælge for at hentet kontanterne hjem, er det vel rimeligt at man får kompensation for både besvær og risiko for at den cykel man tog i bytte ikke kan sælges til den rigtige pris. Det er da enklere at få det hele i kontanter derfor et der tit en kontantpris ved en hurtig ukompliceret handel. Det gælder i alle handels forhold.

• #6   29. okt 2008 Cartman: Ja dem er der også nogle stykker af: Sidste chance, køb inden lørdag (men aldrig hvilken lørdag!!) osv osv.

• #7   29. okt 2008 Jeg sætter tit mine ting billigt og så kommer der en og vil bytte med en dyr cykel.

Så kan jeg jo ikke bytte med min lave pris og hans dyre.

Derfor skrives en højere byttepris, som argumentation.

• #9   29. okt 2008 kontanter taler højere end en ny byttetaget ting, vil foretrække cool cash til hver en tid, og så kan man altid bytte lige over eller forlange penge oveni, eller som der bliver skrevet her..... pris ved bytte... og så sætte den pris højere for at gardere sig mod tab eller få noget man ikke er interesseret i...

• #10   29. okt 2008 Fin bolle dreng du har...
    Vi kan da bytte... (en køretur) hvis du har lyst til at prøve noget med et ordentligt moment, når sæssonen starter igen... bare en ide´...
    Henrik..

• #11   29. okt 2008 PS. det var ikke så provokerende ment, som det blev skrevet.. godt ord igen.. ikk ?
    Henrik.

• #12   30. okt 2008 He he Henrik H. Er du sikker på du kan tøjle en bolledreng LoL
    Er faktisk selv tæt på en byttehandel med min bolledreng til en Yamaha XJ900. Vi skal prøve hinandens cykler på lørdag, hvis vejret holder som lovet.

• #13   30. okt 2008 Det er jo præcis det jeg mener.
    Salgspris og byttepris er vel den samme.
    Men der er nogen der tror de kan presse prisen på deres nedkneppede vrag ved at sætte en højere byttepris.
    Men man skal da være en ringe købmand, hvis man ikke kan gennemskue det?

Kommentér på:
Salgspris vs byttepris

Annonce