1.243 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Forsikringsselskab løber fra tilbud? Forsikringsselskab løber fra tilbud?

Hej, vil høre jer om I kan hjælpe mig med dette problem, som opstår lige op til en weekend og tilmed min ferie - så kan jeg gå og være grumpy i stedet for at slappe af.

Jeg har indhentet tilbud på en mc og fået det tilsendt skriftligt med pris, model osv. anført.

Jeg køber motorcyklen og omregistrerer den 4 dage efter.

Nu får jeg så besked fra selskabet hvor der står: "Fra SKAT har vi fået oplyst, at denne mc er registreret til os. I følge vores antagelsesregler kan vi ikke tilbyde dig en forsikring for denne model."

Jeg har lige kørt en bestilling via deres hjemmeside og taget screendumps af det hele. Jeg har altså både disse dumps + et skriftligt tilbud.

Kan det virkelig passe de kan løbe fra den?

Jeg har endda fået et brev fra dem hvor der står:
"Bekræftelse på indtegning af forsikring.
tak for din accept af vores tilbud..."

Mvh. Thomas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • Samling af Ikea børne seng med udtræk og skrive bord og skuffe modul 1.300 kr.
  • Fjernelse af skjult hvepsebo 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikringsselskab løber fra tilbud?
  • #1   31. okt 2008 Har du ringet til dem, og konfronteret dem med problemet?

• #2   31. okt 2008 der er nok ikke andet at gøre end at kontakte dem mandag .

• #3   31. okt 2008 Bare kør på, Tryg prøvede det samme med mig, hvor de først havde givet mig et tilbud på en forsikring, for derefter at forsøge at skrue prisen 1300,- op efter et år. Jeg kørte på, og lykkedes da også at få min mc forsikret,med den almindelige pristalsudvikling, selvom "de ikke var interesseret i at forsikre mig", deres citat!

• #4   31. okt 2008 Det virker da useriøst af dem. Men prøv lige, inden du ringer og snakker med store ord, at se om der står nogle forbehold et sted. Kunne jo være at de rent "tekstmæssigt" har deres egen røv fri.

• #5   31. okt 2008 Nej tegningsafdelingen var gået for i dag. Men vil gerne forberede mig lidt til på mandag når jeg kan få fat i dem igen.

• #6   31. okt 2008 Mener helt klart at tilbuddet er bindende fra forsikringsselskabets side! Hvis det da er indenfor tilbuddets løbetid...

Søren

• #7   31. okt 2008 Betyder: "Bekræftelse på indtegning af forsikring.
    tak for din accept af vores tilbud..."

At du har modtaget deres tilbud samt sendt det tilbage til dem underskrevet? I så fald kan jeg da ikke tro andet end at det er bindende. Jeg husker en anden sag en bekendt havde omkring en jobkontrakt. Her betød det netop noget om kontrakten var sendt underskrevet tilbage inden han modtog arbejdsgiverens besked om at kontrakten var sendt ved en fejl.

• #8   31. okt 2008 Der står at tilbuddet gives under forudsætning af at jeg har givet korrekte oplysninger om tidligere skader osv. Det har jeg. Jeg kan ikke se andre forbehold, andet end generelle pris- og vilkårsændringer.

Men må bare klø på som Kasper skriver.

• #9   31. okt 2008 Ja jeg har skrevet under og sendt tilbage til dem Jonas.

• #10   31. okt 2008 Sådan noget svineri at løbe fra en aftale, jeg tror ikke at de kan løbe fra den, men ring og få en snak med dem.
    Lav et indlæg når du har snakket med dem,- kunne være interessant at høre hvordan det ender, også for andre der har prøvet noget lign. og dem er der efterhånden en del af..

God week-end.

Mvh. Michael

• #11   31. okt 2008 Den må du squ ikke lade dem slippe afsted med. En kontrakt må være bindende, ellers tjener den intet formål.

• #12   31. okt 2008 Såfremt at de vilkår som er blevet stillet i tilbuddet, ikke afviger fra "virkeligheden", det kunne fx. være at I har snakket om at du har X-antal års anciennitet, har kørt skadefri så og så lang tid ect. er opfyldt, så kan de ikke løbe fra et tilbud.

Der er noget der hedder aftaleloven, og den kan du med rette smide i nakken på dem. Den forklarer nemlig MEGET konkret hvornår og hvordan en aftale indgås. Aftaleloven går derfor forud for købeloven, og indebærer derfor også vilkår for accept af tilbud.

Med andre ord, du har 100% retten på din side, og det juridiske i orden.

• #13   31. okt 2008 Hej Bjarke. Tak for dit svar. Jeg har været 100% ærlig.
    Jeg vil google lidt på "aftaleloven" :o)

• #14   31. okt 2008 Ja tryg... ha de er sgu nogle underlige fisk er de

• #15   31. okt 2008 Det kan være rigtig kryptisk læsning. Men udgangspunktet er hvert fald at de som tilbuds givende kun kan ændre det, hvis de når at komme dig i henne inden at du accepterer tilbuddet. Og hvis de forsat ikke er samarbejdsvillige så tager du en snak med dem her 33 15 89 00 - Ankenævnet for Forsikringer

Jeg har forsøgt at finde domme der kunne danne præcedens, men de afgjorte sager har ikke karakter af din sag.

• #16   31. okt 2008 Jeg havde lige fået et supert tilbud på hornet´, men da jeg ringede for lige at få uddybet noget kringlet tekst omkring selvrisikoen, sagde de at der var sket en fejl. Jeg SKULLE have en bil forsikret for at få det til den pris, men det havde de bare slet ikke informeret mig om, og det stod ikke i de tilsendte papirer... Gav dem en sviner og gider aldrig handle med dem mere....

• #17   31. okt 2008 Jeg plejer at sige
    <b> "Forsikringer er den eneste form for legal svindel"</b>

• #18   2. mar 2009 Endte forresten med at de måtte æde policen i et år - de har allerede opsagt den pr. 1. november.

Jeg har i mellemtiden talt med en herindefra som fik sin ZX6R ind hos LB (Samme koncern) efter noget ringen frem og tilbage, så håber jeg får min ind permanent til november :o)

Tak for hjælpen.

Kommentér på:
Forsikringsselskab løber fra tilbud?

Annonce