1.454 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Børn, hus og mc?? Børn, hus og mc??

Hejsa

Det her er sikkert et MEGET dumt spørgsmål, men jeg min kæreste og jeg kom til at snakke om, om det var til at klare at have et lille barn, hus, bil og så også en mc...

Det er fordi hun snart er færdig med sine studier, og så vil vi til at prøve at få en lille en, og så vil vi også gerne i hus, da vi er træt af lejlighed..

Min bil er udbetalt til næste år, så det er kun forsikring der skal betales på den... Og motorcyklen vil jeg næsten kunne betale kontant, det er nok en ER-6n det drejer sig om...

Men vi har jo ingen anelse om hvad et lille barn koster i drift og omkostninger, he he ( lyder som om jeg snakker om en mc )... Er der nogen af jer som er flyttet i hus, har et lille barn, og også mc og bil... Er det til at klare???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Børn, hus og mc??
  • #1   8. nov 2008 Gert ( Horsens ) J
    tror det helt kommer an på hvor meget man tjener... og hvor dyrt man sætter sig i div hus bil mc osv osv.. men et er sikkert børn koster penge.......
    ps ps det gør koner også : )
    my 5 cent

mvh

• #2   8. nov 2008 Babygalleri.dk der er sikkert 100% svar he he

• #3   8. nov 2008 det burde i kunne klare . det lyder jo til at i er mere eller mindre gældsfri .
    er i gift ???. ellers kunne det være i skulle overveje det . i forhold til det du skriver her kunne det være en fordel på flere punkter .
    men tal med banken om det .

• #4   8. nov 2008 Børn er sgu ikke så dyre som mange vil gøre dem til, men alt afhænger jo af hvor meget overflødigt lort man syntes de skal have, men det største problem er nok huset og de udgifter der er der...

• #5   8. nov 2008 Gert - Har været der med små børn, nybygget hus, ny bil og tre børn, og to gennemsnitlige håndværkerlønninger....Og ja det kan lade sig gøre, hvis man vil gå lidt på kompromis med div. ting.

• #7   8. nov 2008 vi klarer os fint med to biler, harley, hus og to unger.
    Og jeg tror vi har to gennemsnitslønninger

• #8   8. nov 2008 KTM F

ja så er det sagt klart og tydeligt........

: )

• #9   8. nov 2008 Lytter lige med..
    Er 28 år. nu :o)

• #10   8. nov 2008 1 hus - 2 biler - 1 Mc og baby på små 3 uger. Økonomien kan sagtens holde og vi er begge med gennemsnitslønninger i det offentlige.

• #11   8. nov 2008 Har selv hus, 1 barn, 2 biler, 2 mc'er og 1 kone....
    Det går sgu fint nok, da vi har valgt at lidt "ældre" mc'er og biler som vi ikke skylder noget på.
    Så kan en evt økonomisk krise ikke ødelægge vores hobby eller hverdag smiley

• #12   8. nov 2008 Er i denne sæson er jeg blevet en af dem du søger:-)

Fik mit et køre kort til mc og derefter en motorcykel..

Så nu har jeg Kone, hus, en datterm en ny bil og 1 stk. motorcykel. Det går godt med det hele..

Jeg tror ikke det er så meget økonomiske der er problemet, den bestemmer man jo selv. Men tiden er tit det der bliver slås kamp om..

Vores økonomi er vel på dej jævne. Jeg arbejder på lager og min kone er dagplejer.

• #13   8. nov 2008 1 kone
    3 unger
    1 hus
    2 biler
    2 motorcykler

det er dyrt at leve, men også sjovt................

spøg til side, jeg har selv haft dine tanker for 6-7 år siden da vi skulle have vores den første, og min konklusion er at det er meget billigere end jeg havde forventet, især hvis man ikke bare SKAL have det allernyeste i udstyr.
    Det eneste der er værd at overveje er kvaliteten af feks barnevogn, klapvogn og autostole.......vi købte kvalitet (dyrt) første gang,men det er også stadig i topform efter 3 unger.

• #14   8. nov 2008 1 hus
    2 biler
    2 mc
    1 campingvogn
    1 kone
    2 børn
    Det er dyrt men hvis du kan betale det hele kontant så har du også en hobby der giver dig overskud til det andet.
    Jeg har en kone på dagpenge og der SKAL være plads til sjov, skiferie med drengene, sommeferie med familien osv osv
    Og det er der fordi vi prioritere så det hele tilgode ses

• #15   8. nov 2008 Kim(6920Videbæk) O
    Helt rigtig.. Køb kvalitet hvis man vil have flere børn.. Det bliver billigere på langtsigt..
    Gert ( Horsens ) J
    Når man gøre op hvad det koster med småfolk. Så kan det virke som en kæmpe post.. Men man får det alligevel til, at rende rundt..
    Mvh

• #16   8. nov 2008 Noget koster de da. Men tro mig, De børn er billige set i forhold til deres værdi :o)

Der er selvfølgelig en del omkostninger i starten (ud over tabt nattesøvn). Men vi har fundet ud af at der er meget at spare ved brugtkøb. Bla. har vi købt en autostol der har en butikspris af 3.000,- til kun 1.000,- uden fejl på den, ligeledes med seng og puslebord mv. har vi kunne spare meget på den konto. Der findes mange gode brugte ting som kun er brugt af et ekelt barn.

Men ellers i det daglige, ja så koster mad, bleer osv. jo også, men det er ikke meget i starten.

Vi har lejelejlighed, bil, MC og baby uden problemer, så det kan godt lade sig gøre.

• #17   8. nov 2008 hvis i tænker på en lille er den eneste "udgift" du skal tænke på er dagpleje/vuggestue.
    Den der med at børn koster en formue i bleer osv. holder ikke. imo.
    Desuden lyder det som om du/i har en fornuftig økonomi, så det burde kunne lade sig gøre. Men self. drøner man ud og køber et hus til X millioner kan det hurtigt komme til at knibe.
    Men ellers snak evt. med en bankrådgiver. De sidder der for det samme:-)......og held og lykke.

• #18   8. nov 2008 Tjae, det koster vel lidt ikke at ende sådan her:

http://www.youtube.com/watch?v=3M6H_vWni-4&feature=related

go for it....... det kan sagtens lade sig gøre smiley

• #19   8. nov 2008 lol lol

ja så må det sku heller koste kassen end at sidde som de 2 lol lol piss

my 5 cent

mvh

• #20   8. nov 2008 1 Kone
    1 Søn på 20
    2 Banejern
    2 Gadecykler
    1 Ejerlejlighed
    1 20" TV
    1 Acer Bærbar PC
    1 HP Printer
    1 Lædersofa
    1 MC Lift
    1 Værktøskasse Med kvalitetsværktøj
    2x banedage om måneden hele sommeren
    3 Elskerinder

Det er et spørgsmål om prioritering og rettidig omhug...

Man kan hvad man vil.

P.S. I enkelte linier i ovenstående er det måske nok flaskerne der styrer tasterne smiley

• #21   9. nov 2008 Der er en million milliard svar på det spørgsmål. Så her er den korte. Ja og nej... Kommer an på hvad man tjener og hvor lidt man bruger på sig selv. Vi har 2 små børn. en fornuftig bil... en bondegård... og til at betale med 1 håndværkerlønning og en alm. løn
    Det hænger sådan nogenlunde sammen når konen ikke går amok... Ja da jeg kun havde mc kunne jeg sgu faktisk sparre sammen... hehe

Men ja det er jo altid et valg... og vil man det nok skal det nok lykkedes.

mvh Offslow

• #22   9. nov 2008 Få barnet og smid konen ud, så kan økonomien sagten løbe rundt.

Der er gode penge i, at være enlig far - bare spørg alle de enlige mødre !!

;O)

• #23   9. nov 2008 Vi tjener 600 tilsammen
    Har hus, 2 biler. 2 mc , et barn , på 13 år, den dyre alder, skylder kun på huset , rejser to gange om året så alt kan lade sig gøre

• #24   9. nov 2008 Tak for jeres svar smiley

Vi tjener nok tilsammen ca 50.000 kr før skat når hun bliver færdig, jeg ved ikke om det er gennemsnitlig, da jeg ikke rigtig har nogen at sammenligne med..???

Men det lyder da til at kunne lade sig gøre smiley

• #25   9. nov 2008 Du skriver selv at bilen snart er betalt og mc'en næsten kan købes kontant, så det burde godt kunne løbe rundt hvis bilen kan holde nogle år endnu. Det gælder bare om at prioritere. Og det er altid en god ting at kigge i brugtmarkedet efter barnevogn, puslebord osv. Det er jo begrænset hvor meget slid der er på sådanne ting. Og sådan noget som tøj til de første 6-12 måneder kan man måske få fra venner og familie som selv har været der (det gjorde min egen søster.) Sådanne unger vokser jo ud af tøjet meget hurtigt i starten.

• #26   9. nov 2008

Det er nemt nok, du skal bare sørge for at husstandsindkomsten aldrig kommer under 120.000,- om måneden.

• #27   9. nov 2008 Ifølge banken skal du som ene person bosiddene i et hus have et rådighedsbeløb på 5000, med yderliger en voksen skal man op på 7000 og så siger man 1000 pr barn..

Jeg sidder selv i eget hus med bil og mc og har en løn på 8000udbetalt hver 14dag hvilket slet ikke er noget problem at få til at løbe rundt.
    Men omvendt sidder min søster og hendes fyr i lejlighed uden bil eller mc med et rådighedsbeløb på 12000 om måneden og kan ikke få det til at løbe rundt.

Så det er svært at sige hvordan man bruger sine penge

• #28   10. nov 2008 jep det kan lade sig gøre, og ovenikøbet i en hustand med 2, der er ansatte i det ofentlige :o)

• #29   11. nov 2008 Hørt Rene J !!!

• #30   25. nov 2008 Har selv hus, 1 barn, 1 biler, 1 mc og 1 kone....
    Det går sgu fint nok,

• #31   25. nov 2008 Hvad så hvis man har flere koner/kærester/elskerinder?

Nogen der har noger erfaring der? Leger selv med tanken... :o)

Kommentér på:
Børn, hus og mc??

Annonce