1.283 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Andreas K
Andreas K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Jinlun 150 som begynderMC? Jinlun 150 som begynderMC?

En af mine venner skal snart tage MC-kørekort, og han har kigget på en Jinlun 150 i lang tid pga. den lave startpris, den gode brændstofsøkonomi, det er en 4-takts og fordi forsikringen er billig. Hvad synes i om sådan en maskine som begynder-MC? Han er indstillet på at den ikke trækker meget med omkr. 15 hk, og han er også indforstået med at den ikke lyder som en Harley. Er det værd at bruge penge på den lidt større model med 250 ccm?
(link fjernet)

mvh Andreas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.
  • Badeværelseslåge hænger 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jinlun 150 som begynderMC?
  • #1   7. dec 2005 Der var et indlæg omkring at købe sådan en til vinter kørsel, hvis jeg havde pengene så havde jeg nok gjort det, men ville sku aldrig købe sådan maskine ellers, bliver ret så kedeligt lige med det samme, men hvis det er ligemeget og han bare kan lide at køre, så er den vel lige så god som en værd anden!!

• #3   7. dec 2005 Jeg ville ikke købe sådan en kinaknallert.... Tror han meget hurtigt bliver træt af den, der er en grund til de er så billige...
    Køb hellere en suki, yamaha, kawa mf.

• #4   7. dec 2005 Min forældre har lige bestilt en hver! Og man må jo sige at man er billigt kørende. Motormæssigt er den jo som du selv nævner ikke så stor, men modsat så koster 250 ccm modellen også omkring 20-30.000 kr. modsat de 10 kilo for 150 ccm´en.
    Ellers skal han købe den lille og se om det er noget ha kan indfinde sig med. Og kan ha ikke det, så køb den store. Til 10 kilo kan den ikke tabe alverden i værdi smiley

• #5   7. dec 2005 jeg er enig med Jan J man bliver hurtig træt af en lille maskine......
    dette er min maskine(sv650s) det har jeg ikke fortrud

• #7   7. dec 2005 Desuden har jeg selv tænkt på at købe en og skam-choppe den! Højt styr, lang gaffel og intet uoverflødigt lir smiley

• #8   7. dec 2005 fin mc til prisen, og billig forsikirng.. Han skal regnede med at skulle lave små reperationer .. for de kommer.
    Men hvis man kan det, og det er istedet for en billig knallert.. så er det ikke helt dumt smiley

Startede selv ud på en Geely Prince, og den kører da endnu smiley (min mor har overtaget den smiley )
    Udover at reseredele til den gerne skulle være gratis de først 2 år smiley så er de ikke ret dyre... mener en motor til den jeg havde koster 1500 ..

Iøverigt kørte den 30km/l .. og det er med fuld gas hele tiden smiley

• #9   7. dec 2005 det er i hvert fald ikke en blære maskine. men jeg prøver da at lokke et par af mine kammerater til at købe en så de for taget sig sammen til at komme ud og køre. men jeg ville nu ikke ha en. så skulle det i hvert fald kun være som reserve cykel

• #10   7. dec 2005 Hmm Jinlun,,, ?

At købe sådan een, skulle da være for at opnå større anncinitet med siden, til når man skal have en mc

• #11   8. dec 2005 Jeg ka' hilse at sige at motoren ikke fejler noget, når det drejer sig om holdbarhed - har selv kørt 8.000 km i år siden juni på en Geely Puma - har ingen probs haft med motoren overhoved (resten af MC'en kunne dog godt være bedre - men hva' man får ikke alt for 11.000 kr). Men der er jo osse tale om en Honda-kopi (motoren) - det borger vel lidt for kvaliteten

hygge
    Morten

• #12   8. dec 2005 Frame: 780kr
    Fuel tank: 485kr
    Det er fan'me billigt, selv "klumpe dumpe" har da råd til at køre på sådan en kina kværn i snevejr smiley

Jeg har selv kørt 45-knallert i flere år (gør stadig i vinterperioden) og har været fint tilfreds med de ca. 70km/t (IRL) denne kunne køre efter mgt få modifikationer. Den kan følge med i bytrafikken, transportere en rundt og giver stadig følelsen af at køre på to hjul. Har man alligevel kort til mc er de her jo bare billigere og lovligt lidt hurtigere, så det er det bare i orden. Jeg vil så bare have noget mere... men det er jo ikke alle der ønsker det smiley

Kommentér på:
Jinlun 150 som begynderMC?

Annonce