{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.354 visninger | Oprettet:

læderjakke - rengøring {{forumTopicSubject}}

Har haft min læderjakke og buks i 2 år nu. Da jeg købte den fra ny, fik sættet en gang læderfedt.
Har i din daglige rengøring tøret dragten over med en fugtig klud for at fjerne de værste insekt involde osv.. Men nu skal den have den helt store omgang..
regner med at den skal have læderfedt efter rengøringen igen..




Men hvad skal bruges og hvordan gør I herinde på MCG?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  læderjakke - rengøring
  • #1   22. nov 2008 Rengøring efter køreture: En hårdt opvredet karklud.

    Rengøring et par gange i løbet af sæsonen: Piskede sæbespåner. Brug skummet og rengør med en klud eller svamp. Skummet virker desuden blødgørende og trænger ind i læderet, samt beskytter.

    Og en efter behov: Efter rengøring indsmøring i læderfedt evt. med bivoks.


  • #2   22. nov 2008 Jeg fjerner beskyttelse kommer tøjet i vaskemaskine på 30 grader med skindvask købt ved den lokale ryter butik så får det et par gange sentrifugering og hænges til tørre i badeværelset med en afugter når det er næsten tørt får det en gang masage og når det er helt tørt får det lædet fedt det er helt almindeligt sort lædertøj har virket i flere år.

  • #3   22. nov 2008 Jeg har købt noget lædersæbe samt lædervoks som skomanden. Gør jakken våd. Gnid lædersæben ind. Tør efter men en fugtig klud. Smør herefter lædervoks på. Lad hænge i ca. 2 dage, så voksen kan trække ind. Tør herefter overskydende voks af med en tør klud.

  • #5   22. nov 2008 Som Kurt O siger , det fungerer fint, havde en 30 år gammel Ewald jakke, den lugtede ikke godt!, men vasken hjalp.

Kommentér på:
læderjakke - rengøring

Annonce