{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.013 visninger | Oprettet:

Privat eller forhandler? {{forumTopicSubject}}

Har lige snakket med en forhandler angående import af en mc, gsxr 600 srad, som han ville kunne bestille hjem og sælge til en pris mellem 55.000 og 60.000 og så har den gået mellem 20-25 tusind, og hvis jeg ikke mener den lever op til forventningerne er jeg ikke bundet af noget, og kan sige nej tak da jeg ikke skriver under på noget.
Men efter at have kigget det private marked igennem syntes jeg det lyder for godt til at være sandt, da de fleste private sælger til højere pris,plus flere km, og jo ikke kan give den samme garanti.

Men er det fordi folk tror de kan få guld for deres gammel lort eller stikker der noget under. har forhørt omkring forhandleren, og har bestem ikke hørt noget skidt endnu tvært imod.

Men hvad er jeres mening.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Vedde skab fra Jysk. 500 kr.
  • Samling af sofaer 300 kr.
  • Sanitets/vådrumsfuge i bruseniche 1.150 kr.
  • Samle jysk tøjskab 900 kr.
  • Varmelegeme skift 950 kr.
  • Etabler strøm i loftsroset 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Privat eller forhandler?
  • #1   25. nov 2008 Jeg tror generelt at folk er for optimistiske herinde - og det giver sig da også helt klart til kende i og med, at priserne bliver ved med at dykke.
    Det er jo svært at skulle omstille sig fra at det har været et 'sælgers' marked og så til at det er blevet et købers marked, da ingen kan lide udsigten til at tabe penge.
    Problemet som jeg ser det er, at folk tror de kan få det samme som en forhandler ville tage, og så går fidusen ved at handle brugt ligesom tabt, da man normalt siger at de handlende deler ’forhandlerens fortjeneste’ (eller hvad man nu kan blive enige om)

Jeg mener heller ikke, at hvis man står med pengene i hånden, skal være ikke bleg for at byde. Jeg ved godt at der er mange der skriver 'fast pris', og 'prisen er ikke til forhandling' osv., men de vil med stor sandsynlighed også være de sidste til at få solgt deres maskine. Man skal gøre sig den kendsgerning klar, at en pris kun er et forhandlingsoplæg - er vedkommende ikke til at forhandle med, er man i sin gode ret til at tage sine penge og gå sin vej.

• #2   25. nov 2008 køber har ret til at byde - men sælger har ret til at sige nej tak.
    Længere er den vel ikke...........

• #3   25. nov 2008 Hej Tommy.

Det er altså svært at finde en GSXR600 der kun har kørt 20K. Tænk på de første er 11år gamle, og de sidste 8år.

Siger ikke det ikke kan lade sig gøre, men det er altså ikke mange km, de har tilbagelagt om året så.

• #4   25. nov 2008 Det lyder da på ingen måde for godt til at være sandt. Jeg har sågar set flere 750'ere SRAD på det sidste til salg privat til omkring 60.000kr.

• #5   25. nov 2008 Jeg har en stående uden afgift med 30 tusinde på klokken købt hjem til 16 tusinde så med ca 35 i afgift kan han godt sælge dig den til den pris ingen problem ....

• #6   25. nov 2008 jeg takker for de mange svar. og det med garantien har han sagt det var 6 måneders 100 % garanti og 2 års reklamationsret.

• #8   25. nov 2008 "jeg takker for de mange svar. og det med garantien har han sagt det var 6 måneders 100 % garanti og 2 års reklamationsret."

Hvis det er sådan nogle tricks forhandlerne bruger for at sælge bikes, så bliver priserne på brugtmarkedet yderligere presset, for sådan en garanti vil en privat aldrig kunne stille.

• #9   25. nov 2008 Don T.

Din påstand om KM tal, og fusk, hvad baserer du lige det på.

Om det er en Dansk cykel, eller en importeret, har da intet med sikkerhed for KM tal at gøre.

Der kan da ligesåvel være fusket med en DK maskine, som med en importeret.

I begge tilfælde er den eneste rimeligt brugbare dokumentation. Servicebogen, og mangler den, så gamle synsattester med km tal påskrevet.

En eller begge af disse, sammenholdt med en gennemgang af køretøjet, kan meget hurtigt fastslå om der er fusket med km-tallet.

Kommentér på:
Privat eller forhandler?

Annonce