{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er GSX-R motorerne ens!!!
  • #1   31. jan 2009 Er det ikke kun 1100 motoren der er højere?

  • #2   31. jan 2009 1100 motorere er højere.

    Så længe det er en oliekølet burde den kunne smides i.
    Du skal dog være opmærksom på at 92 motoren er med lang slaglængde og med brikker til justering af ventilerne.


  • #3   31. jan 2009 92 passer ikke i. den er vandkølet. der er forskelle bla på udstødningernes placering. 91 er brugbar. og før det. derudover også alle oliedkølede gixer 11 samt bandit 12 motoren. og hvorfor nøjes??

  • #4   1. feb 2009 Motorener fra 92, de er Oliekølet. Den vandkølede kom i først i 93.
    Og det er rigtigt at 1100 sagtens kan passe, og den er også højere.

    Jeg er ret sikker på at 92 gsxr750. er indentisk med en 750. fra 1989.
    Men ikke 100%.... derfor spørger jeg her.
    Udover at 1992 motoren har ca. 6 hk. mere ind en 89.



  • #5   1. feb 2009 1100 blev vandkølet i 93, men 750 blev det allerede i 92. Så hvis det er en 92 motor er den med vand.

  • #6   1. feb 2009 OKEY!!!! Så er den Oliekølede GSX-R 750 motor. Jeg har set på, nok ikke fra 92, som sælger påstår. Kan være det er en 91 model, som så er indregistreret første gang i 92???..... Så det er derfra han får årgangen.


  • #7   1. feb 2009 Vrøvl - 92 ER vandkølet. Jeg har min nr. 2 92'er og der skal altså vand på køleren. Det er sikkert en 91'er du snakker om - den har noget længere slaglængde en en 88'er og har MEGET mere moment i bunden. Jeg har både haft en 88'er og en 91'er tidligere (ja, jeg har haft alt for mange gsx-r 750'er:-) og motoren 91'er kører væsentligt bedre.

    Motoren passer lige i dit stel, det er let at skifte. Karb'sene er 38 mm på 91'er og 36mm på 88'er, men det er ikek nødvendigt at skifte, de sikkert bare dyses om. Du vil få en meget mere velkørende MC.

    1100 motoren passer også i, selvom de er ca. 1 cm højere og det projekt er virkelig værd at overveje! Jeg prøvede det på en 94'er vandkølet og det var en vild MC. Se evt. i min profil...

    Håber det er til hjælp.


  • #8   1. feb 2009 88 og 89 motor en stort set identisk, der er vist lidt forskel på indsugningsknasten.
    Fra 90 og frem blev slaglængden længere og bundtrækket/drejningsmomentet bedre i lave omdr. Forskel på 90 og 91 er, at 91 er med shims (brikker) til ventiljustering...


  • #9   3. feb 2009 88 & 89 motorerne er ens - de har samme boring og slaglængde: 73mm x 44,7mm
    90 & 91 er ligeledes ens: 70mm x 48,7mm - altså 4mm højere.

    en 92/93'er passer ikke sådan uden videre i et 91 stel. Der skal laves modifikationer.

    Men hvorfor putte en tungere motor i for blot 2 hk - de er da forlængst gået tabt i vægten. 90/91 motoren er en råstærk motor - dog tikker den lidt men du får da sjældent noget bedre og mere gennemteste end de gamle olie/luft kølede motorer.

    Mvh
    Thomas E


  • #10   3. feb 2009 Kan kun give Thomas E. ret, den kører perfekt ;o)

  • #11   11. feb 2009 hej dansk model 1992 er vandkølet. men usa model 1992 er olie og luftkølet har haft en selv.hej

  • #12   28. maj 2013 Service meddelelse??? Faldt lige over dette emne på min Galleri side. Kan oplyse til jer der har skrevet her, at der skal laves uhyggeligt meget om hvis den92 motor skal passe på en 89 mc. Har solgt Motoren. Og min originale Motor kører igen som en drøm.... Hjul, Bagsvinger passer over. Forgaffel også, men der skal der laves en del om, Speedometer beslag mm.

  • #13   28. maj 2013 Lulo: Det kunne jeg også godt have fortalt dig.....

    Udover at motoren fra den sidste Olie/Luftkølet (91'er) har længere slaglængde og dermed højere end sin forgængere fra 88/89, er der rigtig mange detaljer på stel, beslag, kåbe, svinger, Karburatorer, forgaffel, fælge oma. som også er ændret.

    Men absolut det kan gøres.

    Et vellykket forsøg blev udført af nogle englændere som kogte en 88'er motor sammen med en 91'er motor tilbage i 1993 og kombinationen af den store boring fra 88'eren og den lange slaglængde fra 91'eren gav dem 888 CCM og en dengang "Fireblade-Killer" - læste om det dengang i et engelsk magasin - mener det var Performance Bikes - Mener at de hev omkring 145 HK ud af den - bare sådan lige....



Kommentér på:
Er GSX-R motorerne ens!!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce