*ÅRHUS*

*ÅRHUS*

Medlemmer: 497
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
911 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 38 Svar

offtopic - erfaring med amerikaner bil offtopic - erfaring med amerikaner bil

(læg mærke til det er et offtopic !)

hej

Står med ideen om at købe en amerikaner bil, som projekt, nogen der har nogle erfaringer eller en hjemmeside de lige kan dele..
alle erfaringer modtages smiley

kender smallblock.dk

Det jeg nsker er en "billig" bil, gerne med motor, må gerne være i halvdårlig stand osv..

var der et ikke et sæt fuckhoveder der købte en på et tidspunkt??? hobitten måske??

forhånd tak - kevin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• VVS installatør 1.800 kr.
  • Lampe rep 650 kr.
  • Klipning af hæk 1.700 kr.
  • Eletriker 1.500 kr.
  • Udskiftning af dele på cykel 600 kr.
  • Rengøring 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  offtopic - erfaring med amerikaner bil
  • #1   16. mar 2009 spørg Yankie eller Mathias
    De har engang set Over The Top, og nu mener de begge de ved alt om Amerikanske slæder

• #2   16. mar 2009 Hej Kevin

Fedt nok at du kigger på US-jern smiley Hvad har du i tankerne?

Inden du køber bør du nok gøre op med dig selv om du har evnerne og pladsen til det. Men det har du vel, siden du søger et projekt smiley Jeg havde ingen af delene, men var så heldig at kende Rasmus (Yankie) og hans familie, der nærmest ved alt om alt smiley Men til sidst løb jeg ærligt talt sur i hele tiden at skulle bede om hjælp hver gang der var et eller andet problem. Og der KOMMER problemer, lige meget hvor go' stand din bil er i.

Men som sagt, hvis pladsen og evnerne ikke er et issue for dig er det jo bare at komme igang smiley
    Stumper er som regel ikke et problem, især ikke hvis du køber en GM-bil (Chevy, Buick, Cadillac, Pontiac m.fl.), og herunder igen bliver det selvfølgelig nemmere at finde modelspecifikke stumper, jo mere almindelig modellen er. Rasmus kunne skaffe stort set alt til hans Camaro, blot ved et enkelt opkald. Jeg havde en del mere besvær med at finde kromlister, interiørdele osv til min Fairlane.
    Mekanisk kan det meste som regel skaffes til de fleste mærker, da motor, gear mm. går igen i mange modeller.

Mvh Mathias

• #3   16. mar 2009 Og nå ja, hvis du har mod på at importere fra Sverige, hvor der er MANGE flere US-biler end herhjemme, kan du kigge på www.usabil.nu og www.blocket.se

Mvh Mathias

• #4   16. mar 2009 Hej Kevin!

Du er velkommen til at smide mig en PM hvis du er interesseret i at høre mere.
    Som Mathias skriver er der rigtig meget arbejde i at købe en amerikaner, men hvis ikke dine hænder er skruet helt forkert på og du har en smule kapital at gøre med er der muligheder.
    Dog vil jeg ikke råde dig til at købe et "lig" Det kan simpelthen ikke svare sig i længden.
    Hvis du vil holde det billigst muligt vil jeg foreslå dig at kigge efter noget GM produceret, da det er billigere med reservedele til dem end f.eks Mopar eller Ford. Mange af delene går også igen årgange og modeller imellem.

Men opret dig på smallblock som bruger og snus lidt rundt derinde, der er mange tråde med folk som dig der spørger til hvordan man starter op.
    Og igen hvis du har specifikke spørgsmål eller har kig på en bestemt bil er du velkommen til at kontakte mig.

Du skriver du ønsker en halvdårlig bil, fint nok hvis du selv kan svejse rust og vælger en rimelig gængs en af slagsen. Her blir det igen ret dyrt hvis du f.eks vælger Mopar og skal på markedet efter karosseridele.
    Det kan ikke svare sig at finde en rusten slæde med en kneppet og færdig motor fremfor at ofte lidt mere og finde en der er mere regulær.

Held og lykke, og bare spørg hvis der er noget specifikt.

Mvh
    Rasmus

• #5   16. mar 2009 fed drenge! jeg læser lige det hele igennem..

Fingerne er sorte(frem for grønne til have arbejde) og hænderne sidder rigtigt! det kan ihvertfald lade sig gøre for mig at tage en spiller det er testet grndigt af! hehe i ved hvad jeg mener, smiley

Jo jeg tænkte også på imort fra svensken - det har jeg masser af mod på. og har ingen problem i og låne bil trailer til transport osv. så det er fikset, plads, tja jo, den er der ellers kan den skaffes.

jeg prøver lige og kigge lidt på de sider der smiley

Og jo, jeg er klar til der kommer problemer! haft porche engang, tro mig! jeg er vant til problemer! smiley

hehe jeg takker for alt indput'en og spørger hvis der er mere smiley thx

• #6   16. mar 2009 og tænker som du siger mathias primært GM biler, grundet de ernemmere og finde dele(og hjælp) til.. buick er det jeg mest har i tankerne smiley

• #7   16. mar 2009 god info for mig osse. Har lange lyserøde negle og frygter min toupe vil gå i køleren så jeg dropper sgu det Ford Galaxie 500 projekt...case closed...ses på 2 hjul..

• #8   16. mar 2009 Kevin: Lad være med at find et gammelt lig.. Så meget kan jeg sige. Enten kører du sur i det, det blir alt for dyrt eller også går der flere år inden du kommer ud og rulle.

Og prøv dig nu frem inde på smallblock.dk

• #9   16. mar 2009 Yankie - jeg giver mig i kast med det smiley

• #10   16. mar 2009 Hvilke modeller og årgange har du kig på?

• #11   16. mar 2009 Kevin hvis du skal have V8 så skal det sq da være tysker V8 smiley
    Men som diller Yankie & diller Mathias siger så det nok vigtigt at alliere sig med nogen der ved noget om det, min kæreste har amerikaner og hun ville sq nok få tidligt stress hvis ikke hun havde nogle eksperter at trække på. Kys kys

• #12   17. mar 2009 altså den rent mekaniske del skal jeg nok klarer, det er ikke verdens sstøret problem for mig, det er mere plade arbejdet der kommer til og drille, men har en kammerat der gerne hjælper til der..

Mathias - min primærer interesse ligger i årgang 1960-85, havde kig på Oldsmobile Toronado'er (dov kender jeg ingen som har erfaring med disse og syntes heller ikke og kunne finde nogle der har på nettet) også mustanger, men grundet pris er jeg lidt på vej væk fra det.. ellers buick og chevy er det jeg kigger mest efter..

Hobbitten - jeg har da jer?? smiley ej, jeg har en kammerat som er med i mustang klubben eller hvad de nu kalder sig, så der kan jeg trække lidt på ham smiley MyZzEr..

• #13   17. mar 2009 Du er godt klar over at en Toronado har forhjulstræk, ik'? Det holder jo ikke helt smiley Hvad med søsterbilen Riviera? Hobbits kæreste Zenia har en 66'er i ret go' stand som du sikkert kan få lov at se lidt nærmere på, hvis du har lyst.

• #14   17. mar 2009 jo det er jeg klar over smiley men det er stadig en flyder jo smiley men vi er enige, det holder ikke helt.. Riviera'en er faktisk heller ikke så dum igen smiley kunne da godt være jeg skulle kigge lidt mere der smiley

• #15   17. mar 2009 Lyder lidt som om du kigger efter det meste...

• #16   17. mar 2009 kevin jamen klart du kan altid trække på Mathias & Yankie de arbejder også for bajere!! Jeg vil også gerne hjælpe men jeg kan ikke engang skifte tændrør uden af smadre et eller andet men jeg er ret god til at kigge på og komme med dårlige kommentarer mens andre arbejder!! Kys kys

• #17   17. mar 2009 Hej Kevin,

Jeg har ingen erfaringer med at købe Amerikaner biler, men finder du en i USA du skal ha' importeret til DK kan jeg hjælpe.
    Jeg importerer biler og mc'er ved DSV. Du kan bare tage fat i mig når/hvis det bliver aktuelt :o)

Mvh Stinne

• #18   18. mar 2009 hvis jeg køber en lover jeg at der er gratis bajere il i seljer!

Hobit - hehe det lyder godt! der er altid brug for nogen som dig også jo smiley og bare rolig, jeg giver gerne ud af mine øl også selvom man ikke laver noget! smiley

Yankie - yes sir jeg er ret åben hvis det rigtige tilbud kommer, skal jo starte et sted og arbejde sig derfra, men nu har jeg forelsket mig lidt i en 66 mustang så det skal lige ses lidt på smiley

Stinne D - Årh super nice, det vil jeg huske! håber tråden er aktiv længe nok til at jeg kan nå og købe en også melde det ud her inde smiley

• #19   18. mar 2009 Helt sikkert, en Mustang er ikke et skidt sted at starte hvis man er grøn. Den er ret populær, så det meste kan skaffes ret nemt.
    Men det svarer jo lidt til at købe en Toyota Corolla smiley Eller en GS500E, hvis vi skal blive i MC-terminologien smiley

• #20   18. mar 2009 Og det er der slet ikke noget i vejen med. Vi starter allesammen et sted.
    Jeg startede også med at købe en 66 Mustang, dog blev det ikke til ret meget kørsel i den da jeg solgte den videre for at tage min amerikaner nummer 2 hjem fra USA. En Chevrolet Camaro årgang 68. Det var et ret billigt køb jeg lavede der ved at importere, men der var også nogle ting der skulle fixes ved den. Næste gang jeg skal have amerikaner tager jeg derover og kigger på nogle stykker inden jeg sender den hjem.

Mvh
    Rasmus

• #21   18. mar 2009 Jeg har vist heller ikke sagt at der er noget i vejen med det, har jeg? smiley

• #22   18. mar 2009 smiley

• #23   18. mar 2009 har enlig altid undret mig over hvordan man turde gøre det.. jeg hører til typen der skal have bunker af oplysninger inden jeg køber noget.. så om jeg tør importere... det lige det..

Men ja mustangen er indtil videre det jeg hælder mest til

• #24   18. mar 2009 SKAL det være et projekt i ordets egentlige forstand - eller må den rent faktisk godt kunne køre? smiley

• #25   18. mar 2009 Der er masser af sunde biler til en fin pris på smallblock pt.
    Det er bare at gå i krig derinde og få sorteret lidt i det.
    Lige pt kan det ikke svare sig at handle i Sverige med mindre man går efter noget helt bestemt. Udvalget er jo som sagt en del større deroppe.

• #26   18. mar 2009 Jeg har sendt dig en besked du kan gemme i din indbakke med mine kontaktinfo, til når det engang bliver relevant :o)

• #27   20. mar 2009 Det skal HELST være et projekt, som i bilen skal helst kunne kører men det gør ikke noget vis den ligner en thailansk rotte efter mødet med en spade og 5 liter benzin i en gas ovn på vej ud over møns klint.. ja i forstår smiley

• #28   20. mar 2009 Helt sikkert! Så bare klø på. Der er masser af den slags møgspande her i DK.

• #29   20. mar 2009 Ja, der er mange andre der er løbet sur i den slags projekter, så der er en masse gamle halvfærdige lig du kan overtage smiley

• #30   20. mar 2009 præsis! det er netop det jeg kigger efter, vel og mærke her i dk... søgningen intentiveres her i weekenden hvor jeg skal ud og se på en mustang smiley yiha....

• #31   20. mar 2009 Link?

• #32   20. mar 2009 har det der hjemme så kan lige sende det er..

• #33   21. mar 2009 (link fjernet)

• #34   21. mar 2009 Så meget projekt er der jo heller ikke over den der. Den er jo hurtigt klaret som de lige beskriver det der. Der står jo ikke så meget om drivlinien, men man må gå ud fra det er en 289cui og en standard 3trins automat.
    Troede du var ude i noget ala det jeg var ude i da jeg købte min Camaro. Og den var ikke købt som projekt.

• #35   21. mar 2009 nu jeg ikke helt klar over hvor din camaro var og sådan smiley fortæl fortæl, jeg har intet købt endnu, så er helt åben for forslag

blev det sent igår?? smiley

• #36   21. mar 2009 Jamen jeg tog chancen og importerede den uden at se den inden.
    Da den kom hjem var der en del rust i bunden. Jeg endte med at skifte hele bunden i den sammen med min fatter. Men igen, den havde været ret billig ift priserne på daværende tidspunkt.
    Næste gang køber jeg noget der ikke er rust i, så man ligesom har en god bund at bygge op fra. Men der går nok lige nogle år inden der blir råd.

Ej, det var ikke så sent da jeg smuttede i garagen. Negeren stod jo nede i byen, så jeg kunne ikke drikke mere end én øl og så hjem.

• #37   21. mar 2009 Her er der et fint køb til pengene:
    http://www.smallblock.dk/modules/MyAnnonces/index.php?pa=viewannonces&lid=70761

Så kan du være kørende til 60kr

• #38   21. mar 2009 hey.. ja den er fanme fin.. er ikke noget så langt ned i rækkerne endnu på smallblock den der er da helt sikkert et bud!

Kommentér på:
offtopic - erfaring med amerikaner bil

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce