*ÅRHUS*

*ÅRHUS*

Medlemmer: 497
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
1.468 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

OT - søger smed til spørgsmål OT - søger smed til spørgsmål

som overskriften siger så mangler jeg en smed der måske kan svare mig om det for det første kan lade sig gøre at lave det jeg har brug forog måske har lyst til at hjælpe mig med at få det lavet.

Jeeg skal have lavet en ny udstødnings manifold til min dart, og den er ikke lige sådan at finde nogen steder da den er fra 65 og i 67 skiftede de topstykket ud med et mere gæns et så alle fra 67 og op efter er super nemme at få dele til men ikke før - tak for det dodge

nå men princippet er det samme som i denne:
(link fjernet)

bort set fra hullere til montering ikke skal sidde overfor hindanden i midten, der skal i også sidde forskudt.
det er den eneste ændring

også gerne til hvis du har en ide til hvordan man kunne få ændret hullere eller lavet en nu monterings plade eller noget.

og ja jeg ved godt at det er et kæmpe arbejde nok, derfor vil der selvfølgelig være en del planlægning i forbindelse med ( tager vi privat) den orginale manifold vil være til rådighed til "kopiring"

Alt hjælp er en stor hjælp
Så kryber jeg til korset og må søge hjælp herfra..

på forhånd tak
Kevin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Kyoto kommode / delvist samlet 500 kr.
  • Udskifte vandhane til opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Nedtagning af radiator. 2.380 kr.
  • Flytte haveaffald 833 kr.
  • Montere fatning 400 kr.
  • Komfur& kogepladen tilkobling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  OT - søger smed til spørgsmål
  • #1   20. apr 2009 rustfrit stål eller alu er foretrukne. de gamle er lavet i støbe jern

• #2   20. apr 2009 den skal laves i rustfri mester, da den ellers vil smelte

• #3   20. apr 2009 har set man kan købe dem i alu - dov til senere modeller..

• #4   20. apr 2009 roonie, hvorfor skal den laves i rustfri? det gør den både dyrerer og på en motor som i kevins bil er der ikke fuldt udnyttelse på brændstoffet og optimeret som i nyerer biler, så en del tænder i udstødningen, og rustfri har det med at slå sig en del ved skiftende varme og direkte varmepåvirkning. ikke at det ikke kan bruges, har lavet mange manifolder og udstødninger i rustfri, men kræver en del mere tilpasning end bare at bygge dem op af noget jern. få skæret flancher ud og svejse det sammen.

kiggede lige på dine billeder kevin. hvad er der præcist sket med den gamle siden den ikke kan bruges, kan den evt ikke laves igen, eller?

jern Smeltepunktet er 1539°C
    alu smeltepunkt er 659°C
    rustfri smeltepunkt er 1470

• #5   20. apr 2009 hej harbo...

Den er flækket på midten stort set - kan lige tage nogen billeder imorgen. desværre holder sådan nogen ikke længe hvis man svejser det..

men den venstre side er flækket i to dele så den kan ikke bruges

Kommentér på:
OT - søger smed til spørgsmål

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce