{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
851 visninger | Oprettet:

olie? {{forumTopicSubject}}

hviken olie kører i forskellige på??

min har kørt de første 1300km med en olie jeg ik ved noget om, så ved første service fik den fyldt motorex på hos køge mc. nu har jeg så ved ca 4000km selv skifte olie og filter igen, for at køre med castrol power 1racing 10W50 som jeg altid har kørt med før og er du gal en forskel, gearen er så meget nemmere at skifte, og uden høje klonk lyde..

kan bestemt anbefales


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  olie?
  • #1   30. apr 2009 Okay.. Aner slet ikke hvad for noget olie de fyldte på til sidste service, men det lyder som om man skal prøve selv at skifte. Synes også mine gear opføre sig lidt underligt en gang imellem.
    Er det ikke 6000km at man skal ha den til service igen..???
    Mvh
    Matias


  • #2   30. apr 2009 jo bogen foreskriver 1000km, og så efterfølgende ved hver 6000km... men oftere skift skader bestemt ikke. og koster jo ik alverden.

  • #3   30. apr 2009 Silkolene 4T COMP-4 Synthetic Racing Engine Oil- og det hjælper gevaldigt på gearskiftet.

  • #4   30. apr 2009 kim- er det en 10W40 eller?

  • #5   30. apr 2009 Ja det mener jeg - vil ikke hænges op det.

    Ved også de '' kloge'' anbefaler syntetisk på Hyoen

    Kørte med Castrol 10W40 halvsyntetisk før og der konstarede Buchberg en dag han havde den rullefelt for trimnig at olien blev for varm ved extrem belastning - så det blev skiftet til bedre olie - Silkolene
    dyrere men absolut det værd mht til gearskiftet.
    Har så oplevet at kobling ''skure ''med den nye olie når MC en er kold men det holder op ved arbejdstemperatur.


  • #6   1. maj 2009 jeg køre på pro 4 plus 10w-50 som buchberg mc har anbefalede og nu har jeg kørt 2500 km på den

  • #7   1. maj 2009 ja den jeg bruger er saføli os fuld syntetisk. olien er faktisk rød, og ligner næsten saftevand hehe, dog en anelse tykkere saføli.

Kommentér på:
olie?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce