{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Benzinforbrug
  • #1   10. jul 2009 Jeg køre omkring 230+ km på omkring 11L
    Køre dog motorvej og lidt kvikt Har ikke holdt øje med det.

    Den blinker dog når man starter vis anken er ved at være nede omkring 5L når man starter cyklen. Har ikke prøvet endnu at den har lyst for alvor. tanker i god tid.

    Men nej, den køre ikke lige så langt som din gamle cykel. Større motor og lidt tungere cykel.


  • #2   10. jul 2009 Nej, jeg var også godt klar over den ikke kørte så langt som den bette. Men 170 km på en tank, det er ikke meget, især taget i betragtning at jeg kører meget "forsigtigt", den er stadig ved at blive kørt til. Men det kan godt være jeg ikke har fået den tanket godt nok op sidst..

  • #3   10. jul 2009 Et lille udklub fra min profil:

    Autobahn: 10-12km/l
    Bane-kørsel: 14-15 km/l
    Frisk-kørsel: 16-20km/l
    Økonomi-kørsel (også kaldet tilkøring af motoren :P): 21-24km/l

    Det varierer altså en del. Men lille for det meste omkring 17 km/l, hvilket rækker til ca. 250-270km kørsel.. Men når man engang i mellem sniger sig ud på helsingør-mo..... erhmm.. en tur ud på autobahn i tyskerlandet, bliver tanken tømt lidt hurtigt smiley


  • #4   10. jul 2009 *Men ligger for det meste

  • #5   10. jul 2009 Mener min lampe blejer at blinke ved omkring 200-220 km, og så er der omkring 40-60km tilbage før den løber tør.

  • #6   11. jul 2009 Jeg kører omkring 220-240 før den begynder at blinke, men det er meget forskelligt. Nu er den tohjulede blevet mere til sjov og ballade og så kører den knapt så langt:-)

  • #7   11. jul 2009 Camilla (Silkeborg) H

    Sid nu på din MC når du tanker, så cyklen står oprejst (lige) fyld den helt op, kør så de 150 - 170km (husk at nulstille trip ) tank så igen på samme måde..... hvormeget benzin bruger den så på hvor mange km.

    Du får INTET seriøst ud af at den blinker det kan være den blinker ved 7 liter i res.

    Har ALDRIG fået min under 17km/l og min bliver IKKE kørt langsomt
    Min er UDEN kåbe og har en topfart på 219km/t efter GPS og så står der 228 på klokken.


  • #8   11. jul 2009 Jeg blev endnu mere glad for min mc, da jeg fandt ud af, at den kører 22-24 km/l incl. lidt motorvejskørsel. Dette set i forhold til vores bil, der kører ca. 11 km/l. Jeg nærmer mig 1.500 kørte km og ja, jeg kan godt mærke, at jeg giver mere gas nu, så den kører nok højst 21 km/l nu.

  • #9   11. jul 2009 Jeg kører normalt 20 - 22 km/liter. En enkelt tankfuld har jeg kørt 18 km/liter. Lampen begynder gerne at blinke ved ca. 250 km.

  • #10   11. jul 2009 Peter og Jette. I må at tage en tur ud på Autobahn, for det kan da ikke passe, at i kan køre så økonomisk. Det er jo en mc, ikke en Lupo 3L smiley

  • #11   11. jul 2009 Ulrik O....
    Autobahn, kører den hurtigere der ???
    efter de første 1000km tror jeg ikke min har kørt "morfar" kørsel mere end 3 gange de sidste 2½ år........


  • #12   12. jul 2009 Normalt ligger min på et sted mellem 18-21 km/l alt efter om jeg har brugt den til transport eller leg.

  • #13   12. jul 2009 Når man tanker skal man heller ikke stikke tuden af pistolen for langt ned. for ja så stopper den automatisk med at tanke for tidligt

  • #14   13. jul 2009 Min går typisk 19-22 km/l, jeg har ofte en del transport-km på landevej. Fylder som regel 12-13,5 liter på, det rækker til omkring 250-280 km - tør typisk køre en 20-30 km efter blinkeriet er startet. …

    Men en dag skal jeg have mig en lille reservedunk med, og se hvor meget tanken egtl. indeholder. - Er der andre som har prøvet at køre helt tør (med vilje eller uheld)?


  • #15   14. jul 2009 Hej Camilla
    Din motor har endnu ikke fået skiftet slidolien ud med den efterfølgende glidende olie, så eftersom du ikke har kørt flere kilometer end du har så passer det faktisk meget godt med da jeg selv fik min MC, den første tank var også kun de 170, jeg har dog siden ved meget pæn kørsel fået min op på 296 km på normaltanken før den begyndte at lyse, men det normale nu er omkring 240-250 afhængig af hastigheden selvfølgelig. Jeg har haft min nede på 140 med 200 i snit på klokken....DETTE var ja i tyskland om natten på vej til Holland
    Håber det hjælper lidt på humøret!
    Hilsen Tero


  • #16   14. jul 2009 P.S. som Dan siger ikke for langt ned med studsen, jeg har tanket min så det var lige før at det løb over inderkransen.... Håber dette hjælper

    OG HUSK KUN AT GØRE DETTE HVIS DU HAR TÆNKT DIG AT KØRE EN PÆN LANG TUR MED DET SAMME, FOR HVIS DU STILLER DEN I SOLEN HAR DU PROBLEMER, SÅ SMIDER DEN MEGET UD AF OVERLØBS RØRET OG DETTE KAN LIGGE UNDER DIN MC NÅR DU SÅ STARTER SENERE. (BENZINEN UDVIDER SIG EN DEL I SOLEN ELLER BARE I DEN EKSTRA VARME DER ER OVER JORDEN.)



  • #17   14. jul 2009 Tak for jeres svar alle sammen.

    Jeg har nu tanket den og holdt den HELT oprejst imens, fyldte næsten helt op til inderkransen. Jeg fik fyldt 11,5 liter på den og tror den er bedre tanket nu, for har lige kørt 75 km derefter og den er kun faldet en tak, ud af de fem takker af benzinmåleren smiley



  • #18   14. jul 2009 Nårh du har benzin måler... Det har jeg ikke.

  • #19   14. jul 2009 Ja, det hele er jo digital på den nye også omdrejningstæller. Skal man lige vænne sig til smiley Men synes godt de kunne have smidt en gearindikator på, når de alligevel lavede det hele digitalt..

  • #20   15. jul 2009 yeah den nye model er feeeeeed, ville ønske jeg kunne skife looool

  • #21   15. jul 2009 Ja det digitale er da meget godt. meen...

  • #22   15. jul 2009 Hej Camilla. Jeg har ikke haft problemer med min er6 f, den kører ca 25 km/l, og der er meget motorvej imellem med en hastighed på 130-150, så det må siges at være OK. Den er nu 3mdr. og har kørt 6500 km, og jeg regner benzinforbrug hver gang jeg tanker

  • #23   16. jul 2009 Det gik lidt bedre denne gang, den havde kørt 240 km inden den blinkede, så svingede straks forbi en tank og fyldte 11,5 liter på, præcis ligesom sidst jeg tankede.

    Så det er omkring 20 km literen og 4 liter i reservetank, den skulle så gerne kunne køre omkring 320 km på en tank. Det ændrer sig nok en lille smule efter den er kørt til smiley


  • #24   16. jul 2009 Ja, min kører også lidt længere nu hvor den har fået lidt flere km på bagen

  • #25   5. aug 2009 Så fik jeg prøvet at køre min helt tør v. 330 km. Og jeg kan sige at der så kan fyldes omkring 15,3 liter i tanken (den er jo også officielt opgivet til 15,5 l)... svarende til 1,5 liter eller mindst 30 km *mere* end min 'rekord' indtil nu!
    Så på min er der faktisk mindst 70 km tilbage efter at lampen begynder at blinke! smiley


  • #26   13. aug 2009 Jeg har for nyligt presset over 16 liter i tanken, og der var den ikke tom. så der kan være en hel del i den smiley og ja der tankede jeg så det var ved at løbe oven ud, dog uden at det skete


  • #27   14. aug 2009 Har kørt 20 km/l på motorvej fra Nærum (Nord for København) til Marienlyst på Falster. Det er ok er godt tilfreds.

Kommentér på:
Benzinforbrug

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce