{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.542 visninger | Oprettet:

Hvor langt kan I... {{forumTopicSubject}}

... holde til at køre om dagen, når man skal sydpå på mc-ferie?

Jeg skal have konen med bagpå i en uge sydpå...

Tiden bestemmer målet - vi har 7 døgn, og vil gerne se noget smuk natur med bjerge og vand.

Jeg er bare i tvivl om hvor langt man kan holde til at køre pr. dag, hvis hver dag skal være en fornøjelse (vi ser bort fra uvejr)

Vi skal have et 2 mands telt med, men vi kan sagtens finde på at tage et par gasthaus-overnatninger eller lignende...

Gode tips modtages med glæde smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor langt kan I...
  • #1   5. aug 2009 Det kommer jo fuldstændig an på hvor langt I (både du og konen) er vant til at køre til hverdag og om turen skal køres på en XT660 eller en FJR1300.

    Der er to oplagte muligheder:
    1. Østrig er et pragfuldt mc-land (er netop kommet hjem derfra i går :-)). Turen kan gøres på én dag, men jeg vil anbefale to dage hver vej.
    2. Harzen er ikke som Østrig, men smager dog lidt af fugl (bjerge og vand). Turen hertil kan nemt køres på én dag (også fra Nordjylland).

    Da I kun har 7 dage og det ikke lyder som om I er vant til at køre til udlandet på mc, vil jeg pege på Harzen. Jeg synes det er for meget at bruge 4 af 7 feriedage på transport gennem Tyskland.
    Jeg tager ofte selv til Harzen på en forlænget weekend (3-5 dage). Det er langt bedre "mc-land" end Danmark og prisen for overnatning og fortæring er ca. det halve af priserne i DK (gælder også Østrig). Du kan nemt finde overnatning på pensionat eller gasthaus for 20-35 euro pr. mand pr. nat.

    Jeg har med vilje ikke nævnt Norge. De har skøn natur og veje, men det er et dyrt ferieland og fartgrænserne er lave og fartkontrollerne er hyppige og bøderne er astronomisk store. Desuden er man afhængig af færger.


  • #3   5. aug 2009 Hej Dan, det er absolut anbefalelseværdigt at tage en overnatning i Tyskland hvis i vælger Østrig eller distancer over 800 km pr dag.
    Vi har gode erfaringer med Vogeserne ( Alsace) overkommelig afstand, masser af sving, godt vejr, vin, mad og fantastisk landskab. Ligeså med Ardennerne her vil vi anbefale at i kigger hvad Søren A skriver- han har lige beriget gruppen med en fyldig rejsebeskrivelse herfra.
    De venligste tur-hilsner
    fra
    Berit og Thomas

    Ps. Et sæt godt mc- regntøj og gode dæk er et must, så er det ingen sag at tage på langfart.


  • #4   5. aug 2009 Turen skal foregå på min Africa Twin, og motorvejskørsel er ikke det fedeste sted at køre. På den anden side har jeg lige været i Harzen i bil for 3 uger siden, så dér skal vi ikke hen igen i år. Hvis målet kræver noget motorvejskørsel, so be it, men så er det kun for at komme langt pr. dag. Jeg vil dog mene at det måske bliver lige langt nok med Østrig, men hvad med Tatrabjergene i det sydlige polen, grænsende til Slovakiet...? Netop ved Zakopane som jeg også har tænkt lidt på.....

  • #5   5. aug 2009 Der er lige så langt til Zakopane som der er til Østrig (Ålborg -> Zakopane = 1.415 km) og vejene er dårligere, så det vil tage længere tid.

    Vogeserne er også et fint sted, har flere gange gjort ophold der på vej til Sydfrankrig/Spanien. Det er dog lidt mere "tamt" end Østrig, men der er næsten ligeså langt som til Østrig (Ålborg -> Plainfaing) = 1.262 km)


  • #6   5. aug 2009 Jamen helt oplagt, hvis du gerne vil køre i store sten, nyde udsigten over skønne vande, forkæle din og konens røv med korte ture, så tag jer sammen og køre til Norge.

    Tag færgen op, kør til venstre når I forlader færgen, og vupti, I er ude i eventyret. Der er meget meget meget meget flot i Vestlandet, og en tur rundt om for eksempel Lysefjorden er både smuk, imponerende og særdeles overkommeligt på 7 dage,....det er faktisk rigeligt.

    Kig engang i mit fotoalbum, der er masser af billeder fra Norge, og få lidt inspiration.......

    hils konen

    bmwenliGSt
    Peter

    P.s. hvis det kniber med lange dagsmarcher på din Afrikaner, så køb en BjergGed (GS'er), jeg har flere gange kørt over 1000 km. på en dag, og endda hygget mig om aftenen smiley


  • #7   5. aug 2009 vi har lige siddet i dag og planlagt vores tur til norge på lørdag... og der regner vi med omkring 350km offroad i skove hver dag, og det regner vi med at gøre i omkring 10-12 dage, tror det er meget passende for så kan man rigtig hygge om aftenen også...

  • #8   6. aug 2009 Norge er fantastisk, Østrig og Italien ligeså.... Vejret kan være super lækkert alle steder.... En uge..... Hvis i kører i et hug er østrig/italien fin, hvis der skal bruges en overnatning hver vej, skal i vælge lidt hovedveje, og gøre turen fra A til B interessant, sådan at det ikke er transport tid, men oplevelses tid allerede hjemmefra..... Tror det er mest hårdt for kæresten der skal sidde bagpå !!!!!

    Vi var en uge i Norge sidste sommer... Det var den bedste tur jeg har været på, og der er mulighed for ALT kørsel...... Tjek fotoalbum, og skriv gerne hvis du vil ha noget info....


  • #9   6. aug 2009 Hej Søren. Jeg har faktisk set lidt på din Ardennertur.... Det var jo en mulighed...

    Hvilken vej til og fra kørte du?


  • #10   6. aug 2009 Ardennerne er sgu også rigtig lækkert...MEN... En uge, og på en ged som din/jeres, ville jeg sgu klart vælge Norge eller alperne, der kan i slå telt op efter behag smiley

    Men, Ardennerne var/er sgu også et fint sted, og kan klart anbefale stedet vi boede på (Felsenkellerbrauerei i Monschau). Vi kørte over hamburg - Bremen - köln -) Den vej var ikke et godt valg, da der er rigtig meget vejarbejde, hjemad valgte vi derfor at køre mod hannover, hvilket føltes væsenligt hurtigere, men om det er det ? Der er sgu altid vejarbejde i tyskland... hehe


  • #11   6. aug 2009 Ikke helt forstået: "...MEN... En uge, og på en ged som din/jeres, ville jeg sgu klart vælge Norge eller alperne, der kan i slå telt op efter behag"

    Hvad mener du - bliver Ardennerne for kedelig - eller for anstrengende...?


  • #12   6. aug 2009 Nej.... Jeg synes bestemt Ardennerne var en rigtig fed og spændende tur... Kunne da sagtens ha brugt flere dage mere dernede...Kommer jo helt an på hvad man vil se og opleve.... Ardennerne er sgu en fin tur ingen tvivl om det, og der er masser af lækre ting... Øl, Natur, Race, Luxenburg osv.

    Mener at når du nu har sådan en lækker MC, så er der så mange skide lækre grusveje og natur i Norge, som jeg nok personligt ville vælge. Turen til Ardennerne tog jeg jo ikke på en grusæder.

    Men det er jo lidt hvad man selv er indstillet på, synes en tur til Norge kan give en lidt mere en oplevelse af at man er længere væk fra alt, da der slet ikke er så fyldt på vejene som rigtig mange andre steder.

    Håber det gav lidt klarhed over hvad jeg skrev ovenstående... Må være Sommervarmen der er steget mig til hovedet ;-/


  • #13   6. aug 2009 Hehe - jamen du har sikkert ret - men jeg har aldrig været i hverken Holland eller Belgien, eller det nordligste Frankrig for den sags skyld, og Alperne har jeg kørt igennem nogle gange i bil og på min gamle Ducati. Jeg havde egentlig Sverige på tegnebrættet, men nyhederne siger at de har den værste myggesæson i mands minde - ufff. Norge er et dyrt land at rejse i, siger alle... så jeg prøver egentlig bare på at sno mig ind på et fornuftigt og spændende valg, med de begrænsede dage vi har... Og Harzen har vi lige været i - ellers kunne det også være sjovt...

  • #14   6. aug 2009 Jamen... Det jeg skrev ovenstående skal ikke skræmme dig fra Ardennerne...Absolut ikke... Ville også hellere vælge Ardennerne end Harzen.... 2 dage i Harzen, så har du kørt overalt...næsten.... Der er meget mere variation synes jeg i Ardenner valget.... Er man til "krigsminder" er der jo også masser af den slags i nord france....

  • #15   6. aug 2009 Tja... så må jeg lige lægge hovedet i blød lidt smiley

  • #16   22. aug 2009 Så er vi hjemme igen, efter en 6-dages tur til La Roche i de Belgiske Ardenner. Det blev en fin tur, og fruen og jeg er enige om at Belgien er et overset land, i hvertfald set fra vores side... Der skal vi ned igen!

    Men røven..... den føles som om vi har været med til en uges pæle-sidning... smiley


  • #17   23. aug 2009 Så må du hellere se at komme i en bedre træningsform.....
    Hvis røven gør ondt af sådan en lille tur, er det fordi du kører for lidt (-;


  • #18   23. aug 2009 he he... Ja det er der sgu noget om Prins..... Op på hesten så du kan få en læder røv....Glæder os til at se billederne smiley Faaaandme en god øl (Rochefort) !!!!!

  • #19   23. aug 2009 Fuldstændig rigtig bedømt. Søren A, men desværre har jeg kun nydt den i DK, men har derfor en tur derned til gode, og hvis.....så når jeg det måske allerede i år! YES

    bmwenliGSt


Kommentér på:
Hvor langt kan I...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce