{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.706 visninger | Oprettet:

Theis J
Theis J
Tilmeldt:
17. sep 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Dragstar 650 versus 1100 {{forumTopicSubject}}

Hej folkens..

Jeg lurer lidt på at springe på choppervognen til foråret..
I så fald bliver det en dragstar, så langt er jeg nået, men vil lige stille jer et par spørgsmål:

Jeg har været nede i en lokal mc-butik for at prøvesidde en dragstar (har ikke noget kort endnu).
Jeg er interesseret i hvilke forskelle der er på 650 og 1100 modellen.
Hvad betyder den øgede motorkraft i praksis?
Hvad med lyden? Er der stor forskel på den?
Jeg har fået at vide fra en bruger herinde at en 1100 kører ca. 16 km//l ved alm. cruising (ikke motorvej).
Hvordan ser det ud med benz økonomien på en 650?

Ekspedienten i den butilk jeg var i sagde at jeg klart skulle ha en 1100 da 650 var for tamt og heller ikke godt hvis man i ny og næ skulle ha kæresten med på tur. Derudover sagde han at 650 modellen var mindre - altså selve cyklen. Samtidig påstod han at benz økonomien var næsten den samme på de to modeller..

Jeg har brug for jeres erfaringer, for jeg synes det lugter lidt af sælger-sludder... Jeg mener - hvis motoren har dobbelt størelse, så tror jeg sku ikke rigtigt på at den kører ligeså langt smiley

Så hvis der er nogen af jer der gider ta et øjeblik og skrive for og imod de to modeller vil det være en kæmpe hjælp..


Mvh Theis


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dragstar 650 versus 1100
  • #1   21. sep 2009 Hej.
    Min er en 650 og jeg er godt tilfreds. Synes begge maskiner er røv syge at se på standart, men du kan jo se på min og på mange andre herinde, hvordan de kan blive. Hvis du vil køre stærkt så køb en racer for begge maskiner er kun til cruise og at blive set - og i forhold til enhver racer er de begge MEGA tamme.
    Ved ikke hvor langt den kører på literen, men er det ikke også komplet ligegyldigt?! Du skal ihvertfald ikke købe mc, hvis du har planer om at spare penge...
    Mvh. Kenneth


  • Theis J
    Theis J Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #3   21. sep 2009 Tak for jeres svar.

    Det er ikke meningen jeg skal ud og køre stærkt på en eventuel mc. Så havde jeg som nogle af jer skriver kigget på en "crotch rocket".
    Planen med en mc er at kunne køre flere km end nu. Lige nu kører jeg supra og er blevet lidt træt af de få km jeg får kørt kontra pengene der skal i mht. service og brændstof. Den hiver vel 6-8 km/l og det kommer der ikke mange lange ture ud af.

    Så, jeg har prøvet at køre stærkt. Nu vil jeg gerne ha en mere rolig, pålidelig cruisermaskine jeg kan få brugt i meget større grad. Derudover vil jeg gerne kunne køre den til og fra arbejde hele sæsonen. Derfor er benz forbruget vigtigt.

    Mvh Theis



  • #4   21. sep 2009 Hej Theis

    Jeg har haft både en 650'er og en 1100 og jeg er ikke i tvivl hvis jeg skulle vælge. Der er meget stor forskel på de 2 maskiner selv om de ligner hinanden. 1100'en er meget mere harmonisk end 650'en (håber ikke jeg fornærmer nogen) og man kan virkelig mærke forskel på kræfterne. M.h.t. lyden så har 1100'en en mere dyb lyd hvilket er naturligt da det jo er en større motor. Og jo det er rigtigt at benzinøkonomien ikke er langt fra hinanden. Jeg har en XV 1600 Wild Star nu og den kører også stort set lige så langt på literen som de 2 andre. Men benzinøkonomien er heller ikke det væsentligste med mindre du skal køre rigtig mange kilometer om året. På de få tusinde kilometer de fleste kører om året ville jeg prioritere andre ting langt højere. En af de andre ting som jeg oplevede som stor forskel på de 2 maskiner er at 650'en har en del flere vibrationer end 1100'en. På 650'en er det meget vigtigt at karburatorerne er 100% synkroniserede hele tiden ellers giver det vibrationer. Held og lykke med købet smiley


  • Theis J
    Theis J Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #5   21. sep 2009 Hej Flemming

    Tak for dine kommentarer - det er jo fedt at høre den slags ejer-erfaringer inden man beslutter sig for hvad det skal være...

    Med biler, som indtil nu har været hobby'en har jeg både prøvet at købe for stort og for småt mht motor. Er der nogen af jer der kan be - eller afkræfte om selve cyklen er kortere/mindre i 650 udgaven i forhold til 1100?

    Mvh Theis


  • #6   21. sep 2009 Ja 650'en er mindre end 1100'en. Den er 10 cm kortere og har 3 cm kortere akselafstand og vejer 30 kg mindre.

  • Theis J
    Theis J Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #7   21. sep 2009 ok.. Ja - så er der nok ikke meget mere at rafle om - er 2m, så får nok i forvejen brug for fremrykkere osv. for at komme til at sidde ordenligt.. 1100 virker som the way to go.

  • #8   21. sep 2009 Du kunne jo også købe min Wild Star smiley

  • Theis J
    Theis J Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #9   21. sep 2009 Jo - det var da en mulighed.. Men det kræver lidt du er klar til en bytter med en Supra mkiv og en slat mellempenge.. Plus du skulle trække afgiften ud af cyklen da jeg bor i Sverige.. Så det ligger nok ikke lige for - desværre smiley

Kommentér på:
Dragstar 650 versus 1100

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce