{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.901 visninger | Oprettet:

buchberg mc, useriøs? {{forumTopicSubject}}

efter lidt over 3mdr fik jeg endelig igår aftes min cykel tilbage fra buchberg mc, der skulle udbedre skader for ca 45tusind efter tyveri. har aldrig oplevet noget så useriøst. her kan i læse historien, og brev jeg har sendt til importøren her til morgen. udover det her, er der iøvrigt også monteret et uorg kåbeglas, som IKKE er formet på samme måde som det org.

hej hyosung, jeg skriver til jer for at gøre opmærksom på en meget uheldig oplvelse med en af jeres forhandlere. 3 juli fik jeg stjålet min mc, 2dage senere dukker den op igen, og bliver et par dage senere afleveret hos buchberg mc for at få udbedret skaderne på den(for i alt ca 43tusind kr dækket af forsikringen) der går saføli lidt tid med taksering hvilket jo er helt normalt. buchberg lover så cyklen færdig omkring 1 august(det ville passe med at den stod klar når jeg kom hjem fra ferie), og jeg var dernede personligt hvor vi aftalte, at han godt kunne sætte uorg spejle på, hvis de var i carbon, og ellers skulle jeg bare ha org på(den var monteret med uorg spejle med blinklys i, købt hjem fra england) og her går det så helt galt. da jeg kommer hjem, er han ikke engang gået igang endnu, og har ikke fået dele hjem, er det pga jer der ikke kan levere dele? eller er det fordi han ikke har bestilt dem. tiden går og jeg venter og venter, der sker ikke det store, jeg hører intet fra ham, og ringer selv flere gange undervejs for at få en status. endelig kommer der dele hjem, men der mangler et sideskjold(hvilket åbentbart betyder i hans verden at man ikke går igang endnu) tiden går og vi nærmer os september, jeg hører stadig intet udervejs, medmindre jeg selv ringer og ber om status(magen til ringe service skal man godt nok lede længe efter) undervejs gør jeg opmærksom på at bagbremse og bagdæk har lidt last at tyveriet, dette har han desværre overset i sin taksering, og vil derfor ikke gøre noget ved det, så må jeg ha fat i taksator igen, og han godkender så skift af bagbremse, men ikke dæk(altså en eftertaksering). endelig kommer det sidste skjold som skulle være den manglende del, og jeg får afvide jeg kan få cyklen samme dag som bakken lukker(så jeg ku køre med og lukke bakken) så opdager de pludselig at de har glemt at sætte sidespejle på, og at der mangler et spændebånd på udstødningen(men siger at jeg jo ku køre på den uden) det siger jeg saføli nej til. og ber om fuld udbedring af cyklen før jeg henter den. så går tiden igen, og jeg hører intet. bagbremsen skulle være bestilt og på vej(det tar 3uger???? før den er klar) i sidste uge ringer jeg så(uge 42), og han siger den er klar til afhentning. mandag uge 43. jeg ringer derned en sidste gang for at sikre mig at alt er som det skal være.(det blir der grint af i tlf) jeg nævner så at jeg så der ikke var lys på da den blev afleveret(der er efermonteret xenon lys i nærlyset) øhh det følger jeg lige op på er svaret. jeg kommer derned senere på dagen, og han siger han ikke har en xenon pære hjemme så han har sat alm pære i. så spørger jeg til ballasteren(relæet der skal til for at en xenon pære kan tænde) øhh fisk, blir jeg svaret, han siger at den har han aldrig set, på trods af at jeg fortæller ham hvor den sad stripset fast på cyklen under kåben. nå, lige bagefter, opdager jeg at det tidligere nævnte spændebånd IKKE er monteret, og spørger til det igen, endnu engang er svaret, øøhh fisk... jeg går så ind og kigger i hans udstilling, på en af de nye cykler, og kan se med det samme at de har det spændebånd, så det mangler altså på min cykel. ber ham om at sende det til mig(svaret: hvis du ikke har hørt noget om en måned, så send lige en mail eller noget) jeg tænker i mig selv, at det kan han da forhåbentligt ikke mene seriøst. under perioden har han også omtalt for mig at forrørene skulle skiftes, det er de ikke blevet(jeg har ikke fået tjekket min taksator rapport endnu, men hvis det fremgår at de sku ha være skiftet, og han ikke har gjort det, har han ligeledes snydt mit forsikrings selskab) jeg går derfra uden xenon ballasteren, og uden spændebånd. det er det mest useriøse jeg nogensinde har oplevet. spørgsmålet til jer, er om i ikke har kunne levere dele? kan det virkelig ta 3mdr? det er en opgave der bør ta max 1uge at lave(såfremt man har delene)
jeg tjekker taksator rapport senere, og hvis det fremgår at han har snydt, gir jeg sagen tilbage til taksatoren.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  buchberg mc, useriøs?
  • #1   20. okt 2009 det er sku iorden. hvis de er fulde af løgn skal de fandme ha så de kan lære det. hog han skal sku da montere org. dele

  • #2   21. okt 2009 jeg er filstendig ening med Teddy.
    Det skulle ikke tage så lang tid for at få dele (selv orginal) da hyosung har et lager her i Eruopa...
    Har selv boet i australien for nogle år tilbage, og når der skulle bestilles dele hjem som ikke var i landet to det MAX 1månede da de skulle sejles dertil fra USA.

    Det eneste vi kan gøre er at lade helt være med at handle / bruge ham og fraråde andre at bruge ham...

    for han har total bare kørt i ring med dig og dit forsikringsselskab



  • #3   22. okt 2009 nu fik jeg gennemgået rapporten. og der fremgår ikke nogen forrør på listen over dele. men der er på time opgørelsen afsat 20min til at udskifte forrør(så det var det jeg havde set).

    det fremgår dog af listen at der er skiftet forlygte, det kan jeg dog ikke se om der er, den var ikke smadret før, og der er døde insekter på den(har endnu ikke selv kørt på den, da jeg konstaterede dette til morgen, fragtede den hjem i en kassevogn). endvidere står der, at der er skiftet bagsæde, læderet ser dog bestemt ikke nyt ud, kontra forsædet som helt bestemt er skiftet, der var hul i det gamle(de har nærmest forskellig kvallitet ligner det). der står også at varmeskjoldet på udstødningen er skiftet(det var ridset) men det er tydeligt at se at det er blevet poleret, der sidder rester af poler voks på det.

    og så er der stadig mudder rundt omkring på cyklen, efter tyvene har været på en mark/græsplane eller lign. underligt man ikke vasker sådan noget af, det ville være alm kotume hos en bilforhandler der sku udbedre en skade efter tyveri eller uheld.


  • #4   22. okt 2009 der er iøvrigt afsat 13,6timer på time opgørslen til at udføre arbejdet(jeg ved godt det er kun vejledene) men da alligevel utroligt at det har taget 3,5måned så. når det skulle ha været to dages arbejde ifølge dem selv.

  • #5   22. okt 2009 ring og høre forsikringen hva de mener.

  • #6   22. okt 2009 jeg har kørt på cyklen idag, til og fra arbejde, små 30km i alt. og det rasler helt vildt fra kåben, et hurtigt eftersyn, viste at der mangler hvertfald 5 skruer forskellige steder til at holde kåben. og i bunden er det ene beslag bukket så det ikke passer ud for hullet i kåben, og der er saføli ingen skrue i der. jeg har skrevet en mail til buchberg nu, og oplyst om de ting som der er betalt for og ikke skiftet, og bedt ham om et løsnings forslag, samt understreget at jeg på ingen måde er ude på at være til gene for ham eller hans foretning, men at jeg blot vil har styr på de forskellige ting. går det helt i hårknude, så går jeg videre til taksator.

  • #7   22. okt 2009 ja der er sku ikke andet at gøre, når de er forhandler må de jo tage det ansvar der følger med...... og man gider ikke det pis

  • #8   23. okt 2009 Black List em.


Kommentér på:
buchberg mc, useriøs?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce