806 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Potte Potte

Jeg vil lægge ud med vores første emne.. Er der nogle der har gjort sig nogen erfaringer med slipon potte? Jeg overvejer at smide en sådan på sammen med en powercommander og et filter. Hvad mener i er det bedste bud? Og vil det få indflydelse på garantien? Måske der er nogle der ligger inde med en dynoudskrift?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skal have fjernet hvepsebo 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.149 kr.
  • Møbler på plads efter gulvslibning 2.500 kr.
  • Nedtagning og bortskaffelse af trampolin 300 kr.
  • Elektriker - opsætning af lamper plus stikkontakt 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Potte
  • #1   5. jan 2010 Hej Michael.
    God ide med en sådan gruppe smiley

    Jeg tror for de flestes vedkommende, de har oplyst det du efterlyser på deres profil. Men ok kan da kort give min erfaring på området med slipon potte her.
    Jeg har monteret Mivv GP slipon, og kn filter samt støre indsugnings piper. Jeg har fået mappet min power comander med disse stumper og "naturligvis" uden db killer.
    Jeg fik ikke målt den på rulle før montering af stumper kun før og efter mapping. Resultatet er efter min mening overbevisende på momentet, men giver absolut intet i hk. så vidt jeg kan regne mig frem til, men nu er det jo heller ikke heste jeg gik efter dem er der squ rigeligt af fra fabrikken smiley
    Lyden er ren drengerøvs ballade, og ikke mange gider køre bag mig i længere tid, for tro mig den kan høres.
    Skal vi tage ulemperne med så er det brændstofsforbruget, føj for den, siger jeg så bare, den går altså ikke meget mere end 10 km/l og det smerter lidt på de længere ture især, og giver mange stop for at tanke.
    endu en lille irritation er at den går en anelse ujævnt i det lav område omkring jeg mener det er 3000 omdr. ca 80km/t i 6 gear en hastighed jeg er blevet klar over at køre en hel del, og der er der dårlig gasrespons og lidt ujævn motorgang, Så lidt flere gearskift må påregnes i det tempo for at undgå området, og det har ikke været muligt at justere os ud af det uden at det gav andre og mere generende egenskaber.

    Jeg har en Dymoudskrift men den er pakket langt væk i øjeblikket, men den viser bare på en graf hvad du lige har fået i ord smiley



  • #2   5. jan 2010 Jep Lars M , sådan ca, !!!!!!!

  • #3   5. jan 2010 Tak for input!
    Vi skal jo starte et sted og jeg har da også godt set at der er flere der har beskrevet deres ekstraudstyr i profilerne. Jeg synes bare lige jeg ville sparke bolden til hjørneflaget og høre et par indlæg fra Jer.
    Jeg har selv kørt med larmepotter før, og jetkit + filter ( gamle cykler ) og min erfaring er da også at der ikke er mærkbart forskel på meget andet end lyd og brændstofforbruget. FZ-1 er i forvejen lidt tørstig og jeg kører ikke meget mere end 13-14 på literen. Til gengæld er det skideskægt!
    Måske jeg finder på at montere en lækker lille sag alligevel?


  • #4   5. jan 2010 Hej
    Jeg har fået PC 5 på og ixil slipon
    Jeg fik slipon på, fordi originalpotten gik i jorden,
    ved sving til højre der er ikke, meget fri højde den vej.
    min er kørt ind og har kun lidt hakken, ved de 3000 omd var være
    før jeg startet på noget.
    Har også kn filtet, men det er kun fordi jeg køre mange km.
    Har til dato kørt 35000 uden problemer og er meget glad for den


  • Thomas I
    Thomas I Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 1
    #5   5. jan 2010 Hej

    Har nøjagtig samme opsætning på min som HGR Silkeborg, og er fulstændig enig i resultatet


  • #6   6. jan 2010 Så blev der alligevel sparket en lille debat igang. ;o)
    Er der nogle mærker man bare SKAL holde sig væk fra hvis man skal have en slip-on eller er det religion?


  • #7   6. jan 2010 Overvejer denne... SBK GP-PRO.
    Nogle kommentarer?


  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 MC-er: 1 Svar: 3
    #8   6. jan 2010 Hej
    Der er de få der mener det er en religion, så er der dem der går efter effekt , lyd osv.
    men det er vel en smags sag. Har selv monteret Yuoshimura R-77 dog et komplet sæt da det var lige så billigt som slip on smiley


  • #9   6. jan 2010 Hej !
    Jeg har Akrapovic Slip on på min FZ1, sammen med PC 3, åbnet luftfilterkasse og KN filter.
    Jeg har monteret et sæt lange indsugnings-tragte for at give et bedre bundtræk og sammen med et 16 tands tandhjul foran, er den blevet kvik i bunden.
    Jeg synes, at den kører rigtigt godt og økonomien ligger på 15-16 km/l i gennemsnit.
    Min har nu kørt 98.500 km og jeg er meget tilfreds med den.



  • #10   6. jan 2010 Hej
    Jeg har et komplet system på, power 3, åben luftboks (ala knud's) og kn-filter.....har desværre kun fået kørt en lille tur, efter den er blevet rullet, men kurven viste ingen døde områder....ved derfor heller ik mht benzin forbrug....
    Jeg spurgte hos min lokale bike-dealer mht garanti ; jeg måtte gerne gerne købe tingene, og så skulle de montere og rulle den, så stod yamaha stadig for garantien !.....men sprang ide'en over.....satser på min mekaniker.... smiley


  • #11   7. jan 2010 Kanon!
    Knud D: Er meget interesseret i at høre hvor du har købt dien stumper, samt evt priser. ( måske et link....? )
    Henrik S: Hvor finder man et komplet sæt til samme pris som en slip-on?


  • #12   7. jan 2010 Hey Thomas.
    Hvor har du fundet en baglygte med klart glas ?


  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 MC-er: 1 Svar: 3
    #13   7. jan 2010 komplet sæt er købt hos KamiKaze Racing bikes i kastrup, de er vist lukket ned og så åbnet med en ny ejer (hans Fætter) smiley prøv evt. at sende en mail til dem via deres hjemme side www.kamikazebikes. dk.

  • #14   7. jan 2010 Michael R: Tænker du på noget specielt ? Akrapovic fik jeg i en byttehandel ved købet, og resten har jeg købt forskellige steder. Jeg kan ikke huske priserne smiley


  • #15   7. jan 2010 Knud D:
    Jeg tænkte faktisk mest på tragtene.
    Dem er jeg ikke selv støt på før og de ser meget interessante ud...
    Er der stor forskel på original tragte og dine?


  • #16   8. jan 2010 Michael R: Tragtene er faktisk nogle forlængere man monterer under de originale tragte. Der er et billede under "Vinterklargøring" under min profil: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=4397
    Her er et link til tragtene: http://www.micronsystems.de/pd1060963621.htm?categoryId=221


  • peter l
    peter l Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #17   8. jan 2010 Hej, med hensyn til micron gp potten så stjæler den faktisk lidt heste med db-killeren monteret.Uden den er faktisk noget at hente. Efter min mening er den største gave til en fz1 helt sikkert powercommanderen. Med den kan man med den rette indstilling få meget mere power ved lavere omdrejninger og i mellemområdet uden at du mister noget i toppen. Gør en kæmpe forskel på cyklen, jeg varvildt imponeret ved min første prøvetur efter montering.

  • #18   10. jan 2010 Ebbe B : på ebay.de .....

  • #19   10. jan 2010 Tak

Kommentér på:
Potte

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce