{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.060 visninger | Oprettet:

Benzinhane {{forumTopicSubject}}

Hello MCG

- Jeg har en bezinhane som drypper... lige så langsom at når vi kommer en måned frem er stellet under tanken helt "orange" af bezin som er dryppet ud...
Sidste år skiftet mekaniker pakninger...men den løb stadig.
Nu har jeg pillet tanket af renset stellet og fået det lakkeret der igen..
Købte et komplet rep. sæt til benzinhane og ladet tanken stå på bordet og ARRRGGG den drypper stadig....
Kan det være fra de 2 skruehuller som benzinhanen bliver spændt op i tanken i, der undrede jeg mig nemlig over at der ikke skulle være nogen pakning i form af to ringe eller andet, men det skulle måske holde tæt ved at blive spændt sammen, der er skiftet den aflange pakning indv. i toppen af hanen, den rundepakning med flow hullerne og den runde tynde panking til åbningshanen..
Ved du hvad jeg kan gøre ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Benzinhane
  • #1   11. apr 2010 Trykluft og sæbe vand ! hvor det bobler er der hul!

  • #2   11. apr 2010
    Hej.

    Det kommer jo an på, om benzinen drypper fra benzinrørs-tilslutningen, eller om det kommer fra pakningen mellem hane og tank.

    Kører den øverste o-ringspakning ikke rundt om skruerne også??? Det mener jeg nemlig at den gør, for at tætne skruehullerne også.

    I begge tilfælde vil jeg faktisk spørge om det mon kan være fordi du har spændt skruerne alt for hårdt??? Det kan nemlig få pakfladerne til at bue lidt, så den udvendige pakning ikke er tilstrækkeliig. Ellers kan du give den noget flydende pakning i toppen af hanen.

    Min egen har også været utæt, men i pakfladen mellem benzinvælger og huset på hanen. Der var de to små skruer strammet for hårdt, således at den lille metalplade foran vælgeren (i mangel af bedre ord) var blevet bukket, så den ikke længere spændte hanen ordentligt sammen. Et nyt repsæt, og en opretning af pladen var alt hvad der skulle til... smiley


Kommentér på:
Benzinhane

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce