1.525 visninger
|
Oprettet:
ryger lidt {{forumTopicSubject}}
Hej min gsxr 750 ko bruger en lille smule olie men synes den ryger lidt når den får lidt at leve af , Jeg køre på en silkolene pro 4 10w/40 . Kan det være jeg skulle skifte til en anden type olie ? Cykel har kun kørt 25000 km .
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.769
Jeg ved ikke om din har et PAIR system, men hvis den ventil bliver tilstoppet, så kan der komme overtryk i krumtaphuset så den skyder olie ud der hvor den nu kan komme til.
jul 2008
Ellers er det nok ventilerne eller stempelringene der trænger til en udskifter
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.638
Den slange du nævner er din krumtapsudluftning.
sep 2006
Det er jo ikke unormalt at der er et lille forbrug, på en R maskine, hvis den bliver pryglet
jul 2008
Men derfor har hans cykel nok et PAIR system, så mine råd er da ikke helt fejle
sep 2006
Et PAIR system har ikke, og kan ikke have, indflydelse på olieforbruget, da det overhovedet ikke er forbundet med krumtapsudluftningen! De Reed ventiler der sidder i en PAIR, går til udstødningen, og har kun til formål at balancere udstødningen med "frisk" luft fra luftfilterkassen, så man forbrænder det overskydende benzin i udstødningen, til gavn for miljøet.
Du blander tingene sammen er jeg bange for
Det er kun hvis krumtaps udluftnings slangen er stoppet, at du kan få større forbrug, men hvis det er tilfældet at den er stoppet til, ville jeg straks være noget mere bekymret, for så har du nok en defekt toppakning, og vand i olien!
jun 2007
Følger: 26 Følgere: 27 MC-er: 3 Emner: 10 Svar: 39
jul 2008
vandsamleren sidder i enden af filterkassen og er bare en plastik dut man kan tage af og tømme.
Det med PAIR systemet har jeg ellers bare læst om på nettet, men kan godt være det ikke virker på samme måde på suzuki cykler
sep 2006
Mit gæt er at det har været sådan hele tiden.
Jeg ville ikke bekymre mig over et sådanne forbrug, hvis det kommer når den får kniven. Det er efter min bedste overbevisning forventeligt, og normalt.
Morten> Ja, jeg er sikker!
Du kan ikke trække vacum fra din luftfilterkasse! Der er ikke vacum på den side af spjældet!
PAIR er PAIR, uanset hvilken applikation det sidder på. Ellers hedder det ikke PAIR. Det står for Pulsed Air Induction Reed (Valve), og har ikke noget som helst med krumtapshuset at gøre, ej heller den øvrige oliecirkulation. Det er ene og alene et system til at nedbringe emissionen fra motoren, som beskrevet tidligere
jul 2008
fundt -> http://i892.photobucket.com/albums/ac127/mortenmorfar/IMG_2424.jpg
Men vi kan sagtens blive enig om at det ikke har noget med PAIR systemet at gøre :), og min heller ikke har det system
sep 2006
På sprøjt modellerne er samme udtag på luftfilterkassen netop blot blændet af med en opsamler-prop.
jul 2008
ryger lidt
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside