{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ryger lidt
  • #1   19. jun 2010 Du kan da smide en ?/50 på maskinen, men motoren er jo stadig utæt så, kan være dine paraplyer ved ventilerne der er blevet hårde, men så burde den ryge mest ved koldstart

Jeg ved ikke om din har et PAIR system, men hvis den ventil bliver tilstoppet, så kan der komme overtryk i krumtaphuset så den skyder olie ud der hvor den nu kan komme til.

• #2   19. jun 2010 Nu vi er ved PAIR systemet, så ved jeg på min der bliver slangen op til luftfilter kassen mør, så den falder nogen gange af, også æder motoren olie, så det kan du også lige checke.

Ellers er det nok ventilerne eller stempelringene der trænger til en udskifter

• #3   20. jun 2010 Morten> Der er ikke PAIR på din GSX-R600!?
    Den slange du nævner er din krumtapsudluftning.

• #4   20. jun 2010 Kim> Hvor meget er "en smule olie"?
    Det er jo ikke unormalt at der er et lille forbrug, på en R maskine, hvis den bliver pryglet smiley

• #5   20. jun 2010 - Buggi -: mja er vidst min fejl :), men er Nr 13 på skemaet der -> (link fjernet)

Men derfor har hans cykel nok et PAIR system, så mine råd er da ikke helt fejle smiley

• #6   20. jun 2010 Morten> Nr. 13 på billedet, er bare en olie/vand etc. opsamler, fra filterkassen, lige som nr. 11 er det, den er bare lidt "dybere". Den som der kan øge olieforbruget, hvis den altså er stoppet, er nr. 8 på billedet, altså krumtaps udluftning slangen. Hvis bare den hopper af, ændrer det ikke på olieforbruget, der vil blot komme udluftning til krumtappen ud i det fri i stedet, og der vil komme lidt falsk luft ind i luftfilterkassen.

Et PAIR system har ikke, og kan ikke have, indflydelse på olieforbruget, da det overhovedet ikke er forbundet med krumtapsudluftningen! De Reed ventiler der sidder i en PAIR, går til udstødningen, og har kun til formål at balancere udstødningen med "frisk" luft fra luftfilterkassen, så man forbrænder det overskydende benzin i udstødningen, til gavn for miljøet.

Du blander tingene sammen er jeg bange for smiley
    Det er kun hvis krumtaps udluftnings slangen er stoppet, at du kan få større forbrug, men hvis det er tilfældet at den er stoppet til, ville jeg straks være noget mere bekymret, for så har du nok en defekt toppakning, og vand i olien!

• #7   20. jun 2010 Buggi , Den bruger nok 2 dl. pr. 1000-1500 km. Det er som om den er begyndt at ryge blå efter en service for ca 2000 km siden og der er kommet et forbrug, Så tænkte om den måske har fået en bedre olie end den har været vandt til . Jeg har kun haft den i 3mdr. og kørte 1500 inden service .

• #8   20. jun 2010 Er du nu sikker på den slange er en opsamler, er ret sikker på det er noget vaccum halløj, der bliver samlet 2 slanger som jeg mener kommer fra karburatorene.
    vandsamleren sidder i enden af filterkassen og er bare en plastik dut man kan tage af og tømme.

Det med PAIR systemet har jeg ellers bare læst om på nettet, men kan godt være det ikke virker på samme måde på suzuki cykler

• #9   21. jun 2010 Kim> Det synes jeg nu ikke umiddelbart lyder foruroligende. Jeg tvivler på det har noget med service´et at gøre, da du nærmest ikke kan have haft mulighed for at kontrollere forbruget inden service, med så få kilometer, og den korte periode du har haft den.
    Mit gæt er at det har været sådan hele tiden.
    Jeg ville ikke bekymre mig over et sådanne forbrug, hvis det kommer når den får kniven. Det er efter min bedste overbevisning forventeligt, og normalt. smiley

Morten> Ja, jeg er sikker! smiley
    Du kan ikke trække vacum fra din luftfilterkasse! Der er ikke vacum på den side af spjældet!
    PAIR er PAIR, uanset hvilken applikation det sidder på. Ellers hedder det ikke PAIR. Det står for Pulsed Air Induction Reed (Valve), og har ikke noget som helst med krumtapshuset at gøre, ej heller den øvrige oliecirkulation. Det er ene og alene et system til at nedbringe emissionen fra motoren, som beskrevet tidligere smiley

• #10   21. jun 2010 jaja, men du siger at den slange jeg snakker om bare er til overløb, den er altså sat på nogen Ventiler ved karburatorene, kan lige finde et billede.
    fundt -> http://i892.photobucket.com/albums/ac127/mortenmorfar/IMG_2424.jpg
    Men vi kan sagtens blive enig om at det ikke har noget med PAIR systemet at gøre :), og min heller ikke har det system

• #11   21. jun 2010 Morten> ååh, ja, din er jo en karburator model, det havde jeg glemt i farten, det beklager jeg. Det er jo til dine pilot/solenoid ventiler. Det sidder der ikke på sprøjt modellerne, my bad.

På sprøjt modellerne er samme udtag på luftfilterkassen netop blot blændet af med en opsamler-prop.

smiley

• #12   22. jun 2010 ja min er sq ikke så high tech smiley

Kommentér på:
ryger lidt

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce