{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.792 visninger | Oprettet:

VS700 vil ikke koble ud. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en VS700 som har stået i opvarmet værksted vinteren over. Da jeg i weekenden skulle starten den op, var koblingsgrebet meget slapt. Det viste sig at der ikke var noget væske i masterbeholderen.

Jeg har nu fået udluftet og påfyldt ny væske, men den vil stadig ikke koble ud ?! Kan koblingen virkelig 'gro' fast ved bare at stå et halvt års tid ? Og hvorledes får jeg den fri igen, hvis dette er problemet ?

Jeg vil helst have undersøgt alle fejlmuligheder, inden jeg splitter blokken fra hinanden. Den har ikke smidt noget væske på gulvet.

Nogle gode råd ?

Kim A

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VS700 vil ikke koble ud.
  • #1   16. mar 2011 Det lyder som om din koblingsmaster er stået af. Det kan også være slavecylinderen. Denne sidder i venstre side af motorblokken under bageste dæksel. Det kan du pille af, uden der kommer noget ud.

• #2   16. mar 2011 Hej Knud

Master og slavecylinder er ok. Jeg fik nyt væske på og luftet ud, men den kunne ikke koble ud.

Jeg lod den så stå natten over, med en strips på grebet, så der var konstant tryk på. Motoren blev i dag varmet godt op, og nu virker alt som det skal igen. Det har åbenbart 'sat' sig, så der skulle tryk og varme til at få det fri. Om det så har været slavecylinder eller kobling der har siddet fast, finder jeg nok aldrig ud af.

Jeg undres dog stadig over hvorfor masteren var løbet tør vinteren over. Jeg har ingen ide om hvor meget væske der har været på, da den blev sat til side. Måske den har været næsten tom, og et par måneders stilstand så har tømt det sidste ud af masteren ?!.

Kim

• #3   17. mar 2011 Jeg synes også, at det lyder mærkeligt, at væske bare forsvinder, Jeg har oplevet det samme - her var det bare i bremsevæskebeholderen, det svandt langsomt, men alligevel hurtigere en klodserne blev slidt. Den gang fandt jeg frem til, at den gummimembran, der sidder oven i beholderen var blevet deformeret, og så kunne der åbenbart fordampe væske. Væsken har såmænd nok også kunne opsuge vand fra luften.

Det er før set, at koblinger hænger, når en cykel står koldt i længere tid. Det skyldes oftest, at olien bliver meget tyk i kulden og klæber pladerne sammen, og det forsvinder igen ved opvarmning og bevægelse.

Kommentér på:
VS700 vil ikke koble ud.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce