1.792 visninger
|
Oprettet:
VS700 vil ikke koble ud. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har en VS700 som har stået i opvarmet værksted vinteren over. Da jeg i weekenden skulle starten den op, var koblingsgrebet meget slapt. Det viste sig at der ikke var noget væske i masterbeholderen.
Jeg har nu fået udluftet og påfyldt ny væske, men den vil stadig ikke koble ud ?! Kan koblingen virkelig 'gro' fast ved bare at stå et halvt års tid ? Og hvorledes får jeg den fri igen, hvis dette er problemet ?
Jeg vil helst have undersøgt alle fejlmuligheder, inden jeg splitter blokken fra hinanden. Den har ikke smidt noget væske på gulvet.
Nogle gode råd ?
Kim A
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
jun 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 10
Master og slavecylinder er ok. Jeg fik nyt væske på og luftet ud, men den kunne ikke koble ud.
Jeg lod den så stå natten over, med en strips på grebet, så der var konstant tryk på. Motoren blev i dag varmet godt op, og nu virker alt som det skal igen. Det har åbenbart 'sat' sig, så der skulle tryk og varme til at få det fri. Om det så har været slavecylinder eller kobling der har siddet fast, finder jeg nok aldrig ud af.
Jeg undres dog stadig over hvorfor masteren var løbet tør vinteren over. Jeg har ingen ide om hvor meget væske der har været på, da den blev sat til side. Måske den har været næsten tom, og et par måneders stilstand så har tømt det sidste ud af masteren ?!.
Kim
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
Det er før set, at koblinger hænger, når en cykel står koldt i længere tid. Det skyldes oftest, at olien bliver meget tyk i kulden og klæber pladerne sammen, og det forsvinder igen ved opvarmning og bevægelse.
VS700 vil ikke koble ud.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside