Starter "kammer over" Starter "kammer over"
Hejsa, jeg er den glade ejer af en cb 900 f, har dog et problem med min starter som jeg har døjet med siden jeg købte cyklen sidste forår.
Starteren siger frygteligt næsten hver gang den skal starte selvfølgelig,det er ligesom om at rullerne ikke får ordentlig fat i tandhjulet og bliver slået tilbage.
Ting jeg har gjort for at afhjælpe problemet : monteret nyt starter koblingskit, haft begge tandhjul jeg har oppe i drejebænk (har drejet max 1/10 af begge) for at få dem 100% runde igen, har haft måleur på begge tandhjul for at kontrollere at de er runde og ikke ovale, begge 100% ok.
Nu er spørgsmålet så om det er selve starterkoblings- huset der er problemet, nogen der har prøvet det samme eller lign, og hvad i gjorde for at afhjælpe problemet.
Evt. nogle der har et hus liggende der virker 100%. som de er villige til at sælge.
Foråret er lige om hjørnet, så vil sku gerne ud og køre, uden starter mislyde hurtigst muligt..
Mvh. Morten
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 14
Vil prøve at renovere starteren med nye kul, skifte det lille tandhjul efter startmotor over til starterkoblingen.
Nogle andre ideer, alle forslag er meget velkommne og værdsat, evt. nogle der har reservedele liggende til at løse dette problem, så skriv endelig eller ring tlf. 61781425.
For en god ordens skyld skal det siges at jeg befinder mig på fyn hvis der er nogen der evt. ligger inde med stumper til udbedring af problemet.
Mvh. Morten
apr 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 1.064
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 14
Tak for hjælpen, og vi ses på vejene :-)....
apr 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 1.064
Starter "kammer over"
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside