Bol d´Or land

Bol d´Or land

Medlemmer: 44
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
1.523 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Starter "kammer over" Starter "kammer over"

Hejsa, jeg er den glade ejer af en cb 900 f, har dog et problem med min starter som jeg har døjet med siden jeg købte cyklen sidste forår.
Starteren siger frygteligt næsten hver gang den skal starte selvfølgelig,det er ligesom om at rullerne ikke får ordentlig fat i tandhjulet og bliver slået tilbage.
Ting jeg har gjort for at afhjælpe problemet : monteret nyt starter koblingskit, haft begge tandhjul jeg har oppe i drejebænk (har drejet max 1/10 af begge) for at få dem 100% runde igen, har haft måleur på begge tandhjul for at kontrollere at de er runde og ikke ovale, begge 100% ok.
Nu er spørgsmålet så om det er selve starterkoblings- huset der er problemet, nogen der har prøvet det samme eller lign, og hvad i gjorde for at afhjælpe problemet.
Evt. nogle der har et hus liggende der virker 100%. som de er villige til at sælge.
Foråret er lige om hjørnet, så vil sku gerne ud og køre, uden starter mislyde hurtigst muligt..

Mvh. Morten

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardin i Velux vindue. 1.000 kr.
  • Hæng 5 billeder op på vores kontor 500 kr.
  • Handyman 1.400 kr.
  • Sæt et skab fast mod vægen 799 kr.
  • Ophæng af en enkelt kommode, en hylde og to lamper 1.400 kr.
  • Klippe hæk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Starter "kammer over"
  • #1   25. mar 2011 Hejsa MCgalleri, er det virkelig kun min gamle bol dòr der har haft dette problem med starteren.
    Vil prøve at renovere starteren med nye kul, skifte det lille tandhjul efter startmotor over til starterkoblingen.
    Nogle andre ideer, alle forslag er meget velkommne og værdsat, evt. nogle der har reservedele liggende til at løse dette problem, så skriv endelig eller ring tlf. 61781425.
    For en god ordens skyld skal det siges at jeg befinder mig på fyn hvis der er nogen der evt. ligger inde med stumper til udbedring af problemet.

Mvh. Morten

• #2   27. mar 2011 Det er normalt det problem der.. det er starter rullerne som ikke ryger ud og tager ordentligt fat, enten fordi de er slidte eller de små fjedre som sidder i, er blevet for slappe, så de kan ikke holde dem ude når der er belastning på... hvis du så oveni hatten har boret din cykel op til f.eks en 985ccm så bliver det KUN værre... så ud og søge efter den der lille slyng-starter kobling og du har løst dit problem med den lyder som en bunke rustne skruer når du starter den..

• #3   16. apr 2011 Hejsa, gjorde som Jannic sagde og fandt en anden friløbskobling i tyskland, og vupti så starter den som den skal :-).
    Tak for hjælpen, og vi ses på vejene :-)....

• #4   16. apr 2011 Fedt... smiley

Kommentér på:
Starter "kammer over"

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce