{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.718 visninger | Oprettet:

Problemer med R1 fra 2003 {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

Håber der er nogen som kan hjælpe eller har input til følgende problem. Min R1'er model 2003, starter og kører fint. Men engang imellem driller den i tomgang, så bliver den lidt ustabil og hvis jeg ikke holder en smule gas går den ud. Den kan startes med det samme igen og har som regel problemet igen. Hvis jeg så holder lidt gas på og kører videre så forsvinder det som regel og den er stabil nok i tomgang.

Er der nogen som kender til dette problem??

Med venlig hilsen

Ronni


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med R1 fra 2003
  • #2   29. apr 2011 Den har gået ca. 25.000 km

  • #4   29. apr 2011 Nej, det er ikke meget. Sidste år fik den nyt batteri + nye tændrør, samt olie filter osv.

    Ved ikke om det kan være en føler eller en dårlig forbindelse i ledningsnettet? bare min idé, da der tidligere har været nogle fejlmeddelser i loggen på den. Men igen jeg er ikke ekspert, men arbejder med at analysere til hverdag og er ingeniør af uddannelse.


  • #6   29. apr 2011 Hej Søren,

    Det kunne måske være en grund til det. Det er jo relativt nemt at komme igang med. Da jeg købte den var den ikke sluttet til, men stod helt åben, og der var en Akrapovic potte på. Den er efterfølgende blevet sluttet til, så kan måske være.

    Tak for input.

    Hilsen Ronni


  • #7   13. maj 2011 Hej Alle,

    For at få min TPS testet, fik jeg at vide jeg skulle montere en Power Commander som jeg har liggende. Så ville en testbænk kunne se om der er fejl på den. Så jeg hev tanken af den og fandt ud af at ved alle de stik som sidder lige under tanken, hvor Power Commanderen bliver tilsluttet virker som om der et problem. Når mc'en er tændt og jeg rykker forsigtig i disse stik, kommer der fejlkoder (typisk 13 + 22) og Exup begynder at justere sig (og jeg drejer ikke på gashåndtaget).

    Men det virker helt forkert at lidt forsigtig rykken i stikkene skulle få den til at reagere sådan. Nogen som har oplevet dette, eller ved noget??

    På forhånd tak :o)


  • #8   14. maj 2011 Hej HDP,

    Mange tak for at du vil hjælpe. Men jeg har selv manualen til 2003 modellen i PDF format (både service og for reservedele).


  • #9   28. maj 2011 Hej alle,

    Så blev problemet løst. Det viste sig at være et stik med en løs forbindelse. Det fik et relæ til at klikke under sædet og exup til at køre frem og tilbage, selvom den stod i tomgang.

    Det kostede fire timer med fejlsøgning og test hos KJ Motorcykler, men problemet blev løst og den køre fint igen :o)


Kommentér på:
Problemer med R1 fra 2003

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce