{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.108 visninger | Oprettet:

Vedr min cbr 1000 f sc24 {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg håber at jeg kan få lidt svar på nogle spørgsmål jeg har.

Jeg har lige købt min cbr1000 for 14 dage siden, og den har lidt støj fra knastkæden indtil den bliver ordentlig varm, men støjen bliver så ved alligevel når den er varm og jeg skal starte i første gear og sommetider også andet gear.

Og jeg syntes også at den er begyndt at klonke noget mere når jeg skifter gear.

Den er købte ved en forhandler, og mit spørgsmål er så hvor meget kan jeg tillade mig at brokke mig over det, og hvad står jeg selv for ved fejlene. Den sagde godt nok lyden fra knasten da jeg købte den, men forhandleren sagde "at det var en sygdom honda havde, og at jeg ikke skulle spekulere yderligere over det"

Jeg mener i forhold til hvad jeg har givet for den, så burde de ting være iorden.

Er der evt. en her i gruppen der bor i nærheden af Tønder som måske har lyst til at tjekke det for mig inden jeg går til forhandleren med det. For vil helst ikke være for pernippen med det og så stå som et fjols bagefter.

Det er min første Honda, så er lidt på herrens mark smiley

Mvh

Thomas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vedr min cbr 1000 f sc24
  • #1   19. okt 2011 Det er helt galt på SC21. SC24 fik det rimeligt fikset. Problemet er knastkæde og strammer som skal skiftet hurtigere end normalt dvs typisk før 60000km, nogle langt værre. I få tilfælde kan det også være generator kæden hvilket kræver noget mere motor adskillelse. Der kan også være lyd fra en balance aksel som skal justeres, hvilket nemt ordnes uden nogen adskillelse.
    Det kræver lidt nærmere undersøgelse for 100% at konstaterer.
    Selvfølgelig skal forhandleren fikse det, hvis der er et problem. En knastkæde og strammer koster jo ca 2500,- at få skiftet vil jeg tro. At kalde det en sygdom er nok så meget sagt da det kun er en sliddel som slides lidt hurtigere en standard, men selvfølgelig lidt en svaghed, som skal være iorden for at undgå motor havari.
    Hvis det er generator kæden, så er det en dyrer sag.
    Dit gearskif "klonk" har ikke umiddelbart noget med disse fejl at gøre.


  • #2   19. okt 2011 Det er meget normalt at de snakker med knast kæden, dog skal det helst forsvinde så snart cyklen er i fart. Gearskiftet plejer ikke at have fejl, dog har det meget at sige om kæden er stramet rigtigt. Er den for løs, giver det nogle gode klonk lyde

  • #3   19. okt 2011 dit klonk i gearskifte kan være en for slap kæde


  • #4   20. okt 2011 Tak for jeres svar.

    Jeg var mere interesseret i at vide om jeg kunne forlange fra forhandlerens side at få det bragt i orden???

    Den har gået 66.000 nu og tror aldrig der har været skiftet knastkæde på den.. Jeg var en tur i Kolding i dag, og her syntes jeg det er blevet værre.

    Og jeg syntes også at den er begyndt at tikke i ventilerne nu :-S


    Klonk lyden fra gearskiftet bliver værre jo varmere cyklen har kørt...


  • #5   20. okt 2011 Tak for jeres svar.

    Jeg var mere interesseret i at vide om jeg kunne forlange fra forhandlerens side at få det bragt i orden???

    Den har gået 66.000 nu og tror aldrig der har været skiftet knastkæde på den.. Jeg var en tur i Kolding i dag, og her syntes jeg det er blevet værre.

    Og jeg syntes også at den er begyndt at tikke i ventilerne nu :-S

    Klonk lyden fra gearskiftet bliver værre når cyklen har kørt et stykke tid og når den er godt varm.


  • #6   23. okt 2011 Er det muligt at der er en der har lyst til at mødes og evt køre en tur på den for at komme med en vurdering, er åbent for at køre en tur ud til dig smiley

    For har virkelig brug for noget hjælp vedr. mit problem.


  • #7   23. okt 2011 smiley

  • #8   1. maj 2012 Jeg tror du skal tage et andet synspunkt !! .. Gamle motorcykler og biler er lidt det samme. Det er een ud af 1000 som sælger deres brugte, lige after de laver fuldt service .. Går man ud og køber en Audi der "kun" lige har rundet 185.000, så VED man bare at den skal ha´ tamdrem, vandpumpe, hjullejer, osv osv .. Det samme med en MC . Du kan LET ( meget let ) stå hos en forhandler, som vil fortælle dig at 66.000 er INGET ting for en Honda, at der er verdens største fabrik, og bla bla. og han har nok ret .. Honda er en fantastisk MC, helt sikkert, og din CBR er en super fed stabil MC .. Men ALT skal ha´service ...
    Ham der har solgt CBR´en, vidste jo også godt at; nu er det ved at være tid til et større service, det var nok een af årsagerne til at den blev solgt ... Det dér med ; det er en sygdom ! .. bla bla !! .. Passer ikke ! .. Hvis den ikke lyder sådan når den har kørt 10.000 km. så skal den sandelig heller ikke lyde "sådan" når den har kørt 66.000 km.

    Det KAN jo godt være at en CBR skal ha service efter 40.000 eller noget, fordi en knast strammer, bare SKAL skiftes dér, men det er jo en service ting.


  • #9   1. maj 2012 Egentlig er det lidt synd hvis du får en negativ oplevelse med din første honda, for det er en lækker MC .. Hvis der var mig, var jeg fløjet tilbage til den forhandler jeg havde købt den fra, og INSISTERET på at den blev fixet, og blevet ved indtil det var i orden .. ellers; pengene tilbage .. det kan godt være det er hårdt, men det er DIG som står med tudefjæs, hvis den snider kæden om 10.000 km, og olien løber ud .. DU siger tikke lyde, og nu "snakker" den også i ventilerne .. LØB derned !! .. få det fixet .. Put hellere et drama op end at være ligeglad .. Måske fixer værkstedet det på et øjeblik, men det ved du ikke .. Jeg kender een som har en CBR som har rundet 150.000 km, og den spinder som en mis.. så det er IKKE fordi at honda er en bæ MC .. Du kan jo også bare være ligeglad nu, og så komme til mig og købe den CBR 1000 motor jeg har liggene til pynt ,, smiley , men jeg ville nok hellere få fixer den motor som ligger i stellet hvis det var mig ...

Kommentér på:
Vedr min cbr 1000 f sc24

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce