{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.094 visninger | Oprettet:

vedr. min cbr 1000 f sc24 {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg håber at jeg kan få lidt svar på nogle spørgsmål jeg har.

Jeg har lige købt min cbr1000 for 14 dage siden, og den har lidt støj fra knastkæden indtil den bliver ordentlig varm, men støjen bliver så ved alligevel når den er varm og jeg skal starte i første gear og sommetider også andet gear.

Og jeg syntes også at den er begyndt at klonke noget mere når jeg skifter gear.

Den er købte ved en forhandler, og mit spørgsmål er så hvor meget kan jeg tillade mig at brokke mig over det, og hvad står jeg selv for ved fejlene. Den sagde godt nok lyden fra knasten da jeg købte den, men forhandleren sagde "at det var en sygdom honda havde, og at jeg ikke skulle spekulere yderligere over det"

Den har gået 66.000 nu og tror aldrig der har været skiftet knastkæde på den.. Jeg var en tur i Kolding i dag, og her syntes jeg det er blevet værre.
Og jeg syntes også at den er begyndt at tikke i ventilerne nu :-S
Klonk lyden fra gearskiftet bliver værre når cyklen har kørt et stykke tid og når den er godt varm.

Jeg mener i forhold til hvad jeg har givet for den, så burde de ting være iorden.

Er der evt. en her i gruppen der bor i nærheden af Tønder som måske har lyst til at tjekke det for mig inden jeg går til forhandleren med det. For vil helst ikke være for pernippen med det og så stå som et fjols bagefter.

Det er min første Honda, så er lidt på herrens mark smiley

Mvh

Thomas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vedr. min cbr 1000 f sc24
  • #1   23. okt 2011 Honda har desværre en tendens til at rasle med kæden, man plejer at skifte kædestrammeren til at starte med og se om det hjælper, det er gerne strammeren, men med de km kan det meget vel være kæden der også skal skiftets. Gjorde det på min gamle 600 og den holdt helt op, den havde også kørt der omkring, så du skal ikke lade dig spise af med det skal den gøre, for det skal den ikke, det kan laves.
    Der er vist også noget med en bundkæde/olie pumpen der kan strammes manuelt, den kan også rasle.
    Klonk lyden ved gear skifte kan jeg ikke hjælpe med


  • #2   23. okt 2011 Kontakt evt Salman her på sitet, hen ved en del om den model!

  • #3   24. okt 2011 På lige nøjagtig den model du har, skal du skifte kæde og strammer samtidig. Grunden til den rasler er at kæden er blevet for løs i forhold til hvad kæden kan stramme.
    Alt efter hvad du har givet, så kan du godt tillade dig, at kommentere på det, dog er det ved den her tid (60.000 - 70.000 km) at det skal skiftes, men prøv, og evt. lav en aftale om at de betaler delene og du timerne, eller noget i den retning.
    Jeg har lige fået mit skiftet, og jeg kan love dig for, at du vil få en hel anden cykel ud af det, så det kan kun gå for langsomt med at få det skiftet.

    Må jeg spørge hvad du har givet for den, og hvor du har købt den?

    Det med klonklyden. Er der olie nok på den? hvad med pakningen omkring gearpedal (den sidder lige inde ved skiftearmen), hvis den lækker olie der, kan den godt klonke lidt, specielt når den er varm.

    Derudover har du jo fået en af de mest slidstærke cykler der er bygget, hvis den ellers får det olie, vand osv. den skal ha, så kan du ikke slide den op.
    Et olieforbrug mellem ½-1,2L pr/1000km er ikke noget du skal blive forskrækket over. Hondaer skal bruge lidt smiley


  • #4   30. okt 2011 Vil lige opdatere min sag.

    Jeg har snakket med forhandleren, og det klonk fra gearet kunne evt. være kæde der var løs osv. men han sætter et nyt kit på uden beregning og et baghjul. og så bliver der justeret ventiler og strammet ved kronrøret og styrestammen, da han mener at det kan være det der er årsag til det rysteri nå jeg slipper styre. Men han laver et 100% gennetjek af det hele i næste uge, så håber alt løser sig.

    Mange tak for alle jeres svar på mit indlæg.


  • #5   30. okt 2011 Lyder rigtig godt, god forhandler du valgte

  • #6   6. nov 2011 Opdatering på rep.

    Nu har jeg fået maskinen hjem igen:)
    Der er blevet skiftet tændrør, karburatorerene er synkroniseret, nye forhjulslejer, nyt kædekit, nyt bagdæk, nyt fordæk.
    Og alt uden beregning.....

    MEN den har stadig der rysteri når jeg slipper styret ved 100+ km/t???


  • #7   6. nov 2011 Kronrørslejer måske?

Kommentér på:
vedr. min cbr 1000 f sc24

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce