{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.899 visninger | Oprettet:

Polering af alu {{forumTopicSubject}}

Jeg vil igang med og polere lidt forskellige småting på ninja'en og vil så gerne ha lidt råd. Jeg har vandslibepapir fra korn 400 - 1200 .. Har også almindelig sanpapir fra korn 60 - 320 .. Har en maskine som jeg kan sætte nogle skiver på, men hvor kan jeg købe skiver? Har Harald Nyborg noget der kan bruges?

Jeg har også autosol, men er det godt nok til og få et pænt resultat? Eller skal jeg finde noget andet?

Gode råd og tips til en nybegynder modtages med glæde smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Polering af alu
  • #1   30. okt 2011 Jeg vil anbefale du læser nogen af de første tråde i forumet.
    Der er arbejdsgangen rigtig godt beskrevet.


  • #2   30. okt 2011 Jeg sys ikke rigtig jeg kan se nogen steder om autosol kan bruges eller om der er andet der er bedre? Og evt steder man kan købe dette? smiley

  • #4   31. okt 2011 Der er mange meninger omkring autosol. Nogen mener det ridser for meget. Jeg bruger det dog. Synes det gir en fin glans.

  • #6   1. nov 2011 tja jeg har den erfaring med den lille smule jeg har poleret selv, lav det grove arb. med den korntype du finder mest anvendelig til opgaven, jeg har selv lavet et plenumkammer der så forfærdeligt ud, som udgangspunkt. så der sleb jeg svejsninger med sandpapirskive på vinkelsliber, så pudset jeg mig ned da jeg var til freds med det, - det gjorde jeg med korn 400-1000 for til sidst at polere det i drejebænk med 1500 omdrejninger og en stofskive med voks... for til sidst at affedte den og tørre den over med en smule autosol for lige og give den sidste glans... Og det blev fint. Og ja den kom faktisk til at køre meget hurtigere i årets sæson end den før havde gjort, men det var nok pga. manden og dækmonteringen...

    held og lykke med dit poleringsprojekt.


  • #7   1. nov 2011 okay tak for svarene indtil videre. hvor kan der købes noget fornuftigt voks uden den koster en krig? smiley

  • #8   1. nov 2011 jeg har det jeg har fra sanistål og der var det billy.... da jeg jo åbenbart kender en der har arb. der en menneskealder snart... men hvad det lige koster, pas... om det er godt har jeg ingen erfaring med. det det handler om med polering med voks, er at du får så meget skral på skiven at voksen bliver ordentlig varm... for det er der du får de lækreste resultater... men en 200 mm skive også 1500 omdrejninger og et ordentlig forarbejde med slibepapir så er du godt på vej til at lave et spejl hvis du arbejder med alu...

  • #9   2. nov 2011 per J
    ps tak for tilbuddet per, kommer desværre sjældent forbi skive smiley
    havde ellers været lækkert smiley

    Offslow [midtjyllland] P
    okay jeg må prøve og søge lidt rindt omkring på nettet og se hva jeg kan finde smiley .. har en maskine der kører ca 2000 omdrejninger så det burde jo være fint nok smiley


Kommentér på:
Polering af alu

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce