hjælp til afgift=nummerplade {{forumTopicSubject}}
hey har et lille problem som jeg ikke helt kan forstå hvorfor det er et problem så håber der er en klog person her inde der kan forklare mig det så selv jeg fatter det
jeg har en gammel harley davidson fra 52
med den orginale historiske korrekte nummerplade for 4 år siden blev den synes da jeg købte den med den nummerplade på
nu har jeg så været igang med at skifte alle dele til godkendte dele med det rette tuv og har i dag fået den synet og skal til skat imorgen men han der har lavet det for mig siger jeg ikke må køre med den nummerplade mere
og så mit spørgsmål hvorfor må jeg ikke det har papierne på at den plade er købt til cyklen dem fik jeg med da jeg købte dem men jeg forstår bare ikke hvorfor jeg ikke må køre med den længere cyklen har ikke ændret udsende overhovdet der er kun skiftet fra ikke godkendte dele til godkendte dele så jeg kunne få betalt den rette afgift
håber der er en her inde der kan forklare mig om jeg må eller ikke må køre med den samme nummerplade eller om jeg godt nok skal ud og ha en ny hvilket jeg ville være træt af
jul 2009
Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 190
Jeg tvivler på at skat tager den fra dig. De skal jo ikke se at cyklen er original når du ansøger så hvorfor interessere sig for det nu?
Lad som ingenting og se hvad der sker, tager de den søger du bare en ny.
apr 2007
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 3 Emner: 113 Svar: 1.034
men tror osse bare jeg køre med den for har papire på den plade og så længe vægtafgift og forsikring er betalt så følger plade og stelnummer vel hinanden ?????
jul 2009
Så med mindre den er afmeldt kan du selvfølgelig fortsætte med den du har.
Er den derimod afmeldt bør du ikke ligge inde med nummerpladen og kan derfor ikke bruge den plade igen, så skal du søge en ny.
apr 2007
og jeg har betalt vægtafgift og forsikringen
men jeg bare sådan i tvil om jeg må køre med den han der har lavet den siger jeg ikke må og jeg kan ikke se hvorfor jeg ikke må
jul 2009
Tror han måske ikke er helt klar over reglerne. Er den registret som 52 kan den køre på den plade.
Hvis den ikke er sønderligt ombygget, hvorfor så køre til skat?
apr 2007
kan ikke lige finde ud af at smide et billede om
man kan da godt ha en sort nummerplade selv om køretøjet er ombygget og ikke er i orginal stand ??????????
jul 2009
Jeg er ret sikker på at der ikke er nogen der stiller spørgsmål ved din nummerplade
apr 2007
for den har sidet der på længe og som sagt der er betalt forsikring og vægtafgift i mange år hvor den har sidet på
får vel osse et brev hvis jeg skal aflevere den og ha en anden for der kan vel ikke være to forskellige nummerplader til det samme stelnummer eller cykel
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 216
jul 2009
Tommy har dog den pointe at hvis du fremstiller den på plader, så fanger bordet og du skal betale afgiften. Beløbet kan dog ankes men du skal betale afgift.
Er den ikke indregistreret kan du få en vurdering og undlade at betale hvis du ikke mener det er det værd.
Som den ser ud på billederne er det ikke meget afgift der skal slippes.
Skal du være helt sikker så afmeld den, det hjælper ikke bare at undlade at tage pladen med som din synshjælper gjorde det
apr 2007
mar 2007
mar 2007
hjælp til afgift=nummerplade
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside