{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.230 visninger | Oprettet:

hjælp til afgift=nummerplade {{forumTopicSubject}}

hey har et lille problem som jeg ikke helt kan forstå hvorfor det er et problem så håber der er en klog person her inde der kan forklare mig det så selv jeg fatter det

jeg har en gammel harley davidson fra 52
med den orginale historiske korrekte nummerplade for 4 år siden blev den synes da jeg købte den med den nummerplade på
nu har jeg så været igang med at skifte alle dele til godkendte dele med det rette tuv og har i dag fået den synet og skal til skat imorgen men han der har lavet det for mig siger jeg ikke må køre med den nummerplade mere
og så mit spørgsmål hvorfor må jeg ikke det har papierne på at den plade er købt til cyklen dem fik jeg med da jeg købte dem men jeg forstår bare ikke hvorfor jeg ikke må køre med den længere cyklen har ikke ændret udsende overhovdet der er kun skiftet fra ikke godkendte dele til godkendte dele så jeg kunne få betalt den rette afgift

håber der er en her inde der kan forklare mig om jeg må eller ikke må køre med den samme nummerplade eller om jeg godt nok skal ud og ha en ny hvilket jeg ville være træt af

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til afgift=nummerplade
  • #1   22. maj 2012 Forstår det ikke helt. Hvis den i dag er synet med den plade hvad skulle problemet så være? Hvem skulle sige du ikke må køre med den?

Jeg tvivler på at skat tager den fra dig. De skal jo ikke se at cyklen er original når du ansøger så hvorfor interessere sig for det nu?
    Lad som ingenting og se hvad der sker, tager de den søger du bare en ny.

• #2   22. maj 2012 cyklen er synet i dag men han havde ikke sat pladen på da han kørte den til syn hvorfor ved jeg ikke
    men tror osse bare jeg køre med den for har papire på den plade og så længe vægtafgift og forsikring er betalt så følger plade og stelnummer vel hinanden ?????

• #3   22. maj 2012 Det er også lidt sjovt for den skal synes med den plade den er indregistreret med.
    Så med mindre den er afmeldt kan du selvfølgelig fortsætte med den du har.
    Er den derimod afmeldt bør du ikke ligge inde med nummerpladen og kan derfor ikke bruge den plade igen, så skal du søge en ny.

• #4   22. maj 2012 jeg har ikke afmeldt den
    og jeg har betalt vægtafgift og forsikringen
    men jeg bare sådan i tvil om jeg må køre med den han der har lavet den siger jeg ikke må og jeg kan ikke se hvorfor jeg ikke må

• #5   22. maj 2012 Det må du også godt.
    Tror han måske ikke er helt klar over reglerne. Er den registret som 52 kan den køre på den plade.
    Hvis den ikke er sønderligt ombygget, hvorfor så køre til skat?

• #6   22. maj 2012 jeg ville ha batalt den korregte afgift af ombygningen der for jeg ville ha den til skat cyklen ser ud som i min profil
    kan ikke lige finde ud af at smide et billede om

man kan da godt ha en sort nummerplade selv om køretøjet er ombygget og ikke er i orginal stand ??????????

• #7   22. maj 2012 "Man" siger at køretøjet skal være historisk men der er ingen der undersøger det. Den skal bare være fra før 1976. Er den ikke ombygget som i ny customstil er der ingen problemer. Man byggede også om i 50'erne....
    Jeg er ret sikker på at der ikke er nogen der stiller spørgsmål ved din nummerplade

• #8   22. maj 2012 det er jeg osse kommet frem til tror bare jeg køre med den når jeg får cyklen hjem imorgen
    for den har sidet der på længe og som sagt der er betalt forsikring og vægtafgift i mange år hvor den har sidet på

får vel osse et brev hvis jeg skal aflevere den og ha en anden for der kan vel ikke være to forskellige nummerplader til det samme stelnummer eller cykel

• #9   22. maj 2012 det er der er galt er at hvids du ska til told og skat og vise den fram, for du jo en bøde oven i den afgift de mener der ska betales af ombygningen, hvids den er på plader,med minder at told og skat har belleder af den i deres akiver om at den ser ud som den gør nu,så vids du ikke er sikker på at skat har taget belleder af hvordan den så ud da den blev betalt fri, sætter de en afgift for ombygningen, og hvids den er på plader, tar de den som ulovlig registeret i forholdt til hvordan den er afgiftet i deres system! så hvids du afmelder den er du sikker på ikke at få en bøde på mangelne afgift betaling, hvids den er på plader til framvisning,skal du betale hvad de mener den ska koste ekstra,pluds en bøde da du har registert den uden framvisning til skat efter ombygning,inden den er blevet registeret! så det han mener,tror jeg, er at du ska afmelde den for at være sikker på at du ikke for en afgift bøde til framvisning ved skat! så det har ikke noget at gøre med at du ikke må køre med sort nrplade!

• #10   23. maj 2012 Må lige korrigere her. Du får ikke en bøde for frivilligt at indbringe en indregistreret MC til vurdering.
    Tommy har dog den pointe at hvis du fremstiller den på plader, så fanger bordet og du skal betale afgiften. Beløbet kan dog ankes men du skal betale afgift.
    Er den ikke indregistreret kan du få en vurdering og undlade at betale hvis du ikke mener det er det værd.
    Som den ser ud på billederne er det ikke meget afgift der skal slippes.
    Skal du være helt sikker så afmeld den, det hjælper ikke bare at undlade at tage pladen med som din synshjælper gjorde det

• #11   23. maj 2012 Jeg er helt indstillet på at betale afgiften det er derfor jeg har gjort alt det jeg har gjort men når den så har været til frem visning i dag så kan jeg jo godt sætte pladen på pg køre mig en dejlig tur ????

• #12   23. maj 2012 ja nor du har betalt regningen sku der ikke være noget galt i det! hvad måtte du så sleppe for den?

• #13   23. maj 2012 og ja forrasten, man for først en afgift bøde hvids man bliver stoppet på vejen, og der ikke er betalt afgift af ombygningen!

Kommentér på:
hjælp til afgift=nummerplade

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce