Harley Forum

Harley Forum

Medlemmer: 339
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
3.949 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Dårlig kobling pga. olie. Dårlig kobling pga. olie.

Her for et par uger siden, var jeg ude i CAPS og købe olie til primær-siden på min FLH 1200 1970'er. Han sagde, at der skulle en liter på, da det var en våd-kobling. Så det gjorde jeg. Derefter var der en klog mand herinde der sagde, at det skulle der slet ikke, da det ville resultere i en dårlig kobling....-og gæt hvad, han havde sgu ret! smiley Men man lærer jo hele tiden smiley Nu har den svært ved at slippe, så den "hakker noget, når man sætter den i gear.

Kan man rense koblingen for olie, eller er det nye koblingsplader?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårlig kobling pga. olie.
  • #1   24. aug 2012 Ville skille den ad og tøre olien af og derefter rense dem med bremse rens og samle det hele igen , er sikker på du så kan kære igen uden problemer

• #2   24. aug 2012 øv, surt...
    min kobling fungerede heller ikke da jeg købte den.
    lukkede primær op, ingen olie, kun lidt i bund.
    googlede lidt, nogen skrev der er vådkobling, andre ikke.
    suste til hobro mc for at hente olie.
    han har viden, sagde det er tørkobling på maskinen.
    den smører selv med en smule olie i bund af primær til kæden.
    så der skal åbenbart ikke olie i, hvis den er standard.
    tror godt du kan rense, men et sæt nye plader koster "kun" 7-800 kr.

• #3   24. aug 2012 Ok, jeg prøver med bremse-rens smiley Tak for svarerne.

• #4   24. aug 2012 øv.

• #5   24. aug 2012 Det burde ikke være nødvendigt at rense pladerne. da der vil være lidt olie på dem alligevel. selv om du kører med lav oliestand.

Mon ikke det hjælper at tappe lidt olie af smiley

• #6   24. aug 2012 Har tappet af, så der kun ligger lidt i bunden, men kan da starte med at tappe lidt mere af smiley

• #7   24. aug 2012 Men det gør den jo næsten af sig selv, sådan som den drypper smiley

• #8   25. aug 2012 min kobling kan også drille lidt når der er for lidt olie på.
    Jeg bruger bare motorolie i primær

• #9   25. aug 2012 Husk nu at checke om du har den originale kædesmøring fra pumpen, inden du sætter primærdækslet på igen. For så skal du ikke have ekstra olie i primæren.
    Jeg går ud fra du har den originale 3-finger fjeder kobling. Vær MEGET omhyggelig når du spænder de tre møtrikker, at koblingen bevæger sig ens, hele vejen rundt. Check det ved at koble ud, og træde hurtigt på kickstarten, så kan du se om det slingrer. Brug tiden det tager, til yderdækslet kører helt lige, ved at finjustere de tre møtrikker. Husk at slippe koblingen hårdt et par gange i processen, så det hele arbejder rigtigt.

Kommentér på:
Dårlig kobling pga. olie.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce