Suzuki Intruder

Suzuki Intruder

Medlemmer: 290
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
2.445 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

ingen power ingen power

Hej efter min intruder har stået i vinter hi og jeg skulle ud og køre min første tur var den helt død som om den kun har 20 hk der er slet ikke nogen kræfter i den, vi har prøvet at rense karburatorne for skidt og benzinhanen er heller ikke stoppet, nogen der ved hvad der kan være galt? Det drejer sig om en Suzuki intruder vs 700 fra 1987.

PS den kørte fint før den blev sat ind


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Utæt rørsamling 1.000 kr.
  • Lægning af Stor formats fliser 250 kr.
  • TV+tv bord og nogen hylder 700 kr.
  • Montering af induktionskogeplade 700 kr.
  • Fix a shelf 300 kr.
  • Opsætning af rullegardiner, 2 stk, og flytning af et rullegardin 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ingen power
  • #1   14. apr 2013 Jeg kender dig ikke så jeg er nødt til at spørge om du har holdt karburatordelene og hele afrensningsprocessen PINLIGT ren?
    Tjekket samtlige dyser m.v. ved gennemlysning m.v.?
    Tjekket om der er/var vand i tank.
    Tilstoppet tank/benzinfilter ?
    tændingssystemet?


  • #2   14. apr 2013 Hvis du har haft karburatorerne af den sjover, så kan du med sikkerhed regne med at den skal grundjusteres og synkroniseres. Dertil - går den i det hele taget på begge cylindre?

    Er der noget komprefis på den????

    Den burde gå pænt nedefra sådan en knallert


  • #3   14. apr 2013 Ja de skulle være renset og checket for det hele, den har stået med en lille smule benzin i tanken vinteren over og jeg fyldte den bare op inden jeg kørte den første tur, så måske der kan have været vand i tanken? Har ikke så stor erfaring med opstaldning af gamle mc'er.

  • #4   14. apr 2013 Der er fin kompression på den, den går fint jævnt både i tomgang og når man kører den har bare ingen power overhovedet

  • #5   14. apr 2013 Hvad med benzinpumpen? Kan det være den og har man mulighed for checke den?

  • #6   14. apr 2013 let nok. Jeg tror det ku være en idé hvis du anskaffer dig en manual.
    Min erfaring er at man SKAL være krakilsk med rengøringen, da der ikke skal ret meget til, før lortet stopper igen, og har du ikke tjekket samtlige dyser og renset gange i karb´en er muligheden der stadig for at noget er galt i karb´en.
    Jeg forstår bare ikke rigtig det du siger med at den går jævnt både i tomgang og når du kører.
    Det er selvfølgelig lidt åndssvagt *S* men det er vel ikke bare sådan, at du har glemt hvor lidt ryk der er i sådan en bette V2´er. Det er jo altså langt fra nogen raket smiley


  • #7   15. apr 2013 Snehvide:

    Sådan en er en tunet traktor, der trækker som et æsel fra omdrejning 1001!!!!

    Har man prøvet det een gang, så glemmer man det aldrig.

    Bortset fra det, kan der snildt være noget i en karburator eller i et svømmerhus, problemer er bare at sådan en i virkeligheden er ti encylindrede med hvert sit karbureringssystem men på en krumtap. Det gør VS-eren god, men det gør den også ekstremt følsom over for den mindste synkroniseringsfejl.

    Det lyder blæret, men jeg er nok den mand i dette land, der kender den maskine allerbedst.


  • #8   15. apr 2013 Næste vinter skal du fylde tanket helt op, så undgår du rust i tanken

  • #9   15. apr 2013 Gele:

    Der KAN være noget, men mon dog - jeg hælder faktisk mere til kondensvand i svømmerhusene


  • #10   15. apr 2013 Knud: Medmindre 700´eren er MEGET bedre end 1400´eren som jeg har haft i en del år, så vil jeg stadig påstå at det ikke kan være nogen form for raket. Selv 1400 er jeg ikke specielt imponeret af. Den er ganske fin, men at den kan rykke armene lange synes jeg bestemt ikke. Skulle jeg i dag vælge en trutter vil jeg bestemt vælge 1800´eren som jeg personligt synes har langt mere at byde på. Lang bedre motorgang, slet ikke så anstrengt/vibrationstosset, og så er man stadig ikke plaget væsentligt af fartvinden ved 200 kmt. Jeg synes fx 1400´eren virker anstrengt allerede ved 160 og den er bestemt ikke behagelig ved denne hast.
    Men meget er jo smag og behag. Synes dog 1800´eren er et fint kompromis mellem V2-stilen og at den så også har noget reel kraft at byde på. Den er dog ret voldsom at tomle, når den skal vendes manuelt på grusveje smiley


  • #11   15. apr 2013 Snehvide - det er INGEN raket - det er en tunet traktor, der trækker, det den kan fra tomgang.

    Jeg har både en VS 750 og en honda VFR 1200. Ved 1000 omdr. er der mere rent træk i den gamle VS 750 end der er i den store - kommer man bare over 15-1800 omdr.min. er det noget anderledes. Og har man ikke mærket det, så har man haft en Intruder der ikke er ordentligt synkroniseret - uanset størrelse!



  • #12   15. apr 2013 Og det er forresten ikke usandsynligt - hold kæft hvor har jeg haft mange gæster, der bagefter fortæller mig, at deres Intruder går bedre end nogensinde før!!!!


    Kabelforbindelsen mellem de to karburatorers tomgangsskruer er aldeles håbløs og over-engineered.


  • #13   15. apr 2013 Det kan sagtens være du har ret Knud. Jeg havde mistanke om skidt i karb, men på det tidspunkt kørte jobbet med 180 km7t så en forhandler havde den i hænderne. Hvordan de så har behandlet sagen ved jeg naturligvis intet om. Af en eller anden grund har jeg aldrig tjekket synkroniseringen på VS´eren, hvilket jo egentlig er ret dumt ("man" er jo lidt kritisk i forhold til andres arbejde smiley ) jeg har synkroniseret en del andre maskiner. Jeg må have haft en kortslutning *SSS*

  • #14   15. apr 2013 Men dem jeg kender der har haft de små VS´ere har som regel ret hurtigt skiftet dem ud med en 1400 eller 1500. Årsagen har været alt for lille kraftoverskud. Heraf min kommentar som stemmer overens med min egen (lille) erfaring med denne maskine. Men om de alle har været forkert indstillet kan jeg intet sige om.

  • #15   15. apr 2013 Snehvide.

    Den er en spøjs maskine lige på dette punkt, idet man topunktssynkroniserer den, og så sker der dæleme ting og sager. Den maskinkonstruktion trækker som en lille hest, men den skal stå helt snorlige:-)


  • #16   15. apr 2013 En veljusteret 750 eller 700 med en person på løber fra næsten alt i roll-on fra f.eks. 60-110 kmt. Derefter kører sportsmaskinerne og touring cyklerne fra den. årsaagen er den helt enkle - man drejer bare rullen - ingen gearskifter eller lignende!

  • #17   15. apr 2013 smiley
    vil det sige du mener 700´eren slår 1400´eren?


  • #18   15. apr 2013 Næ ikke på power hvis ellerd begge er justeret rigtigt. Mrn en veljusteret 750 slår en halvjusteret 1400 med flere banelængder.

  • #19   16. apr 2013 Som det er lige nu kører den ikke ret meget over 100 km/t jeg har helt opgivet at sætte den i 4 og 5 gear:) så måske det er en synkronisering af kaburatorerne der skal til

  • #20   16. apr 2013 Omkring 100 på toppen????

    Det passer med at den kun går på en cylinder - er begge udstødninger ordentligt varme?


  • #21   16. apr 2013 Det har jeg ikke lige checket, men der var også gået en metal ring løs i det ene udstødning som vi fik banket på plads, tror den ledteudstødningsgassen ud i siderne

  • #22   17. apr 2013 Det er som regel det mindste og giver sjældent anledning til andet end støj og knalderi ved påløb.-)

  • #23   17. apr 2013 Hej allesammen tusind tak for alle de gode råd:) nu tror jeg vi har fået lokaliseret problemet, tror den kun kører på en cylinder som Knud var inde på, den ene cylinder og forrør var helt koldt imens det andet var brand varmt. udstødningsrørerne fletter sammen nede under cyklen så der kommer godt nok røg ud af begge, men det er jo så bare fra det ene rør:)

  • #24   17. apr 2013 Det kan der være tre grunde til:

    Der er kun tænding til den ene cylinder.

    Der er kun benzin til den ene cylinder.

    - dette kan skyldes at der ikke er et ordentligt vacuum - medførende at denne cylinder ikke får noget at leve af.

    Du har med sikkerhed det sidste problem, men du kan også have det første. Kig efter gnist!


  • Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Emner: 5 Svar: 6
    #25   18. apr 2013 Jeg har lige haft samme problem.

    Årsag: Dårlig tændrørshætte, så den kun kørte på 1 cylinder det meste af tiden.
    Har du tjekket dem ?

    Vh
    Anders


  • #26   18. apr 2013 Det vil jeg lige prøve i morgen:)

  • #27   19. apr 2013 Så kører den som en drøm igen:) 2 nye tændrør var hvad der skulle til

Kommentér på:
ingen power

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce