{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.160 visninger | Oprettet:

anden forgaffel z750 {{forumTopicSubject}}

Hey
Jeg har nu nok besluttet mig for at beholde min z750.

Jeg har set at man kan forbedre cyklen ved at sætte en anden forgaffel på evt fra gsxr 600 samt en gaffelbro fra en z1000.

Er det ombygningen værd + hvad er det lige man får ud af det ?
Det jeg evt søger er stabilitet samt selvfølig en bedre dæmpning, men kan det mærkes ?

Mikael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  anden forgaffel z750
  • #2   24. apr 2013 Jeg synes at du skal tage og få målt sag på den. Det skal helst være omkring 35 mm på en cykel som z 750'er. Eller 30% af vandringen i forgaflen. Da jeg havde min Z750'er syntes jeg også at den var alt for blød i forenden.

    Der er mange videoer på youtube omkring emnet. Hvis at du ikke kan justere dig ind på dette sag med de fjedre som der er i forgaflen fra fabrikken, så er det nok fordi at du vejer +85 kg og så er det bare nogle andre fjedre som du skal have i. Skift olien mens at du er igang, det hjælper også på forgaflens performance. At bruge +5000 DKK på en ny forgaffel for at få compression damping er nok ikke helt det værd. Du risikere også at skulle have andre fjedre i den nye forgaffel ligeså. For at ligge og køre rundt på vejen giver ikke rigtig mening og køre på bane på en rørramme, det høre 80'erne til.

    Så få fjederforspændingen i orden, så skal du nok blive glad for den. Du skal huske også at tjekke sag bag.

    Held og lykke.

    Vh. Morten.


  • #3   24. apr 2013 Forresten så har jeg værksteds manualen som .pdf hvis de beslutter dig for at skifte fjedrene. Så send en PM med din e-mail, så sender jeg den til dig.

  • #4   24. apr 2013 Hey
    Jo tak for svaret men har skiftet både fjedre ohlins linære foran og sat sag op både for og bag, det jeg måske er lidt utilfreds med er at den virker lidt ledløs ( ja svært at forklare) men helt sikkert nogle vridninger osv. måske det kunne blive fjernet med en ny usd gaffel. ( ofre gerne 5k såfremt det løser dette )
    Mikael


  • #5   12. jul 2013 Kom du i mål?

  • #6   12. jul 2013 nej slet ik ved ik rigtigt hvor jeg skal starte ;.)

Kommentér på:
anden forgaffel z750

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce