{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
788 visninger | Oprettet:

Motor larm fra TC96 '07'er {{forumTopicSubject}}

Hey

Jeg har ikke helt vendet mig til min "nye" dyna..

Kan ikke helt finde ud af om jeg syntes den larmer lidt fra motoren.. man kan høre ventilerne ret tydeligt når man står ved siden af den..


Har læst lidt at det kan være min knast kæde strammer som er slidt.. men der er nogle som siger at på 07'erne skulle der være hydraulisk knast kæde strammer.. er der nogle som kan bekræfte det?

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motor larm fra TC96 '07'er
  • #1   20. mar 2014 har ikke tid til at tjekke det nærmer.

    men kik og der evt ik er noget om det her .

    mvh


    http://www.youtube.com/watch?v=FMp1FFI4Grw


  • #2   20. mar 2014 Ok har kigget lidt youtube og fandt den her video..

    https://www.youtube.com/watch?v=0WY8KbPBnYU

    han siger til sidst at i 06 skiftet de til hydrauliske knast kæde strammer.. Men der er jo stadig den der nylon del som kan blive slidt ned.. det kunne være at jeg skulle tjekke dem når jeg skal have lavet service her snart..

    Og kan larmen ikke være da det også er hydrauliske og skal ikke stilles..

    Kan være at jeg bare skal have skiftet til noget ordenligt olie.. hvem ved hvad billig lort ham jeg har købt den af har hældt på.. smiley


  • #3   20. mar 2014 Det er altid en god ide selv at få skiftet olie og filter, så man ved hvad der er på, og det er tip top .


    jeg syntes min larmer lidt ( kun lidt ) over fra primer kæden, og har lige tjekket det, syntes kæden er noget stram, det er så til sidste services han har strammet den lige meget nok syntes jeg .



    mvh


  • #4   20. mar 2014 Hvordan tjekker du kæden? Jeg har ikke noget inspektions dæksel på min.. ..

  • #6   20. mar 2014 jeg har et dæksel midt på, som jeg kan skrue af.
    og bla tjekke og justerer bespændingen til primer kæden der .

    mvh


  • #7   20. mar 2014 En luftkølet Mc larmer da der ikke er vand til at absorbere lyden. (som vand er god til)
    Og selv om den har hydralisk knastkæde strammer så er de en slid del.
    Men er du under 40-50.000 km skal du nok ikke bekymmere dig all for meget.
    Men åben for dækslet og tjek- Det skal jeg også have gjordt ved min nu. Det er altid en god ide. :O) Bare husk ny pakning.
    Og husk nu det er en stor motor - med store ventiller og kun to i hver topstykke. :O)
    Vil du have mindre larm er der dog ting du kan gøre som vippearme med ruller (Jims og S&S og HD`s egen) andre løftere som er bedre - Dem er der en del der laver - og selv vil jeg have Jims på min nu her, og så er der Zipper kædestrammer med deres oliepumpe tilbehør. (Bedre flow)


    Jeg har kørt på alt type olie fra 10/40, 15/40, 15/50, 10/50, 20/50 og 10/60 - fra mineralsk, semi syntetisk og fuld syntetisk. Og den bedste efter min mening var Bel-Ray`s 10/50 fuld syntestiks eller den V-Twin fuldsyntetisk 20/50 jeg bruger nu.
    Hvad angående lyd ved disser oiler - ingen forskel.

    Min larmer minder end mange andres,og en ting som jeg tit ynder at gører at gå rundt bagefter vi har kørt og de er slukket og høre de andre motor pinge af varme og nogle gange mærke på dem, og så mærke på min, og lytte til den. Der er næsten altid tid helt stille under pingen og den vilde varme. Det er fordi de køler bedre og ikke gør mager.
    Har endda haft en laser måler til varme med, og det var også sjovt. :OP
    (jeg har også bedre fuel program nu, oliekøler, og K&P filter, og jeg har også lige købt Jims force flow system til min som skal på denne weekendt. :O)




Kommentér på:
Motor larm fra TC96 '07'er

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce