{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.310 visninger | Oprettet:

Flemming V
Flemming V
Tilmeldt:
28. sep 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Larm fra topstykket. {{forumTopicSubject}}

Jeg købte sidste år min ZX 10`er med en defekt motor (plejleje var "spist". Fandt så en brugt motor, som jeg her i den mørke vinter har fået pakket om og monteret i min cykel. Jeg har så fået den startet op, og den lyder rimelig sund, undtagen når den går mellem 1000-2000 omdr. uden belastning. Så snart jeg kører på den og den trækker, er der ingen mislyde. Jeg har knastkæde og strammer mistænkt, men ved ikke om det er korrekt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Larm fra topstykket.
  • #1   5. apr 2013 det er da ikke usandsynligt , er den mekanisk eller hydraulisk på sådan en ??

  • #2   5. apr 2013 knastkæde og strammer er en svaghed på lige netop zx10eren smiley


  • #4   5. apr 2013 er der nogle powerbikes der ikke kører med mekaniske løftere ??

  • #6   5. apr 2013 M1 som i yzr-M1 ?? ok fair nok , jeg mente nu på gadecykler smiley

  • #8   6. apr 2013 altså ikke for at være dramatisk, men hvis det ikke en knast kæden, ville jeg i høj hastighed tjekke plejllejerne .. Den sidste ZX10 jeg hørte så-banke ved tomgang ( og kun dér ), smed en p-stang 6 dage efter med 170 ..

  • Flemming V
    Flemming V Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #9   6. apr 2013 Jeg håber bestemt ikke det er et plejleje, men synes heller ikke det lyder sådan. Lejer plejer at lyde meget "hårdt", men det her "rasler" nærmest. Jeg vil prøve at skifte strammeren først, og så vender jeg tilbage igen.

  • #10   6. apr 2013 Sidst jeg hørte et pejlleje som var ved at gå, var det også en løs raslen i tomgang, og de lave omdrejninger uden belastning. Så snart der kom belastning på og lidt op i omdrejninger så var det ikke til at høre (til at starte på - der gik ikke lang tid før det også kunne høres der).

  • #11   6. apr 2013 Yep Rasmus ... raslen ved tomgang ... Det er ihvert fald meget bedre at tjekke det NU, istedet en mulig ødelagt motor .. DEt gider vi ikke ...

  • #12   6. apr 2013 Sikker på det ikke bare er ventilerne der skal justeres ?, typisk så larmer knastkæden ikke ved tomgang, men ved deceleration, altså motorbremse.

    Og tror sq heller ik det er noget i bunden af motoren, hvis nogen af lejerne er i stykker dernede, så er man ikke i tvivl, det banker ganske herligt, også vil den altid larme.


  • Flemming V
    Flemming V Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #13   12. apr 2013 Så er knastkædestrammeren endelig skiftet (det pokkers arbejde tager al ens fritid) smiley
    Det er som at få en helt ny motor på, der er absolut ingen raslen/larm fra motoren mere! Det viste sig at kædestrammeren på et tidspunkt havde været afmonteret (af den tidligere ejer), den sad så fast helt inde i løs tilstand, da den var så slidt at den næsten kunne dreje helt rundt. Så heldigvis var det en reparation der var til at overse!!
    P.S. Det er en gammel sag fra 1989, men derfor kan man jo godt være glad for de solide 137 hk den leverer!


  • #14   12. apr 2013 det er da super at det ikke var værrer smiley

    og megetsuper at der kom en tilbagemelding med den rette løsning smiley


  • #15   13. apr 2013 fedt ... smiley .. skønt at finde årsagen ..

Kommentér på:
Larm fra topstykket.

Annonce