{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.361 visninger | Oprettet:

Optimering af Shovelhead {{forumTopicSubject}}

Hej derude. Søger kontakt til Jer der har optimeret ydelsen på Jeres shovel. Jeg kører en 1972 Super Glide, som faktisk kører rigtig godt. Skiftede gearingen til 47 og det gør at motorvejsturene er en sand fornøjelse. Tænker på at få lidt mere spark i den over vinteren. Kunne f.eks. være indkøb af et S&S Big bore kit. Nogen der har erfaringer eller andre gode ideer i retning af mere ydelse?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Optimering af Shovelhead
  • #1   6. jul 2014 Big bore kittet fra s&s har altid været populært hos amerikanerne. Det er gennemprøvet og super kvalitet. Jeg ville vælge med min 4 1/2" slaglængde, så du rigtig kan mærke bundtrækket. Det kræver selvfølgelig lidt modifikationer på blokken ( udover ny krumtap), men det vil bringe smilet frem smiley

  • #2   6. jul 2014 Hej Per. Det er også i den retning jeg tænker. Vigtigt er det at jeg bliver ved at have matching numbers, men derudover har jeg ikke de store begrænsninger, måske lidt økonomiske:-) Tænker også at skifte til fem trins gearkasse.

  • #3   6. jul 2014 indside vejle laver bytnings kit fra 12 til 1340 krumtap hvids det er smiley

  • #4   6. jul 2014 Hej Terminator. Er det noget du har erfaring med? Jeg laver selv det meste på min cykel, men det her vil jeg godt have en prof til at lave. Desværre har jeg haft et par dårlige oplevelser med såkaldte Harley mekanikere (ingen nævnt ingen glemt:-)).

  • #5   7. jul 2014 Hej Ken C
    Jeg ville ikke laver den større end 1340 ccm for at holde den inden for de tillade 20%
    S&S Kaborator og Anderws A eller J knast , et sæt KB stempler og du har en masse træk i din Shovel

    Over 80 Hk og din kobling ryger
    Over 100 HK og svejsninger på din stel knækker

    Har selv været hele møllen igennem smiley


  • #6   7. jul 2014 Hej Anders. Kunne godt have være fristet til at gå højere, men dine erfaringer er særdeles vel modtaget. Tak for det:-)

  • #7   7. jul 2014 har ikkr afaring med det, har bare set han reklamer med det. men husk at hvids du gerne vil have stabil lav tomgang skal du ikke gå over en 1340 standart knast! men sæt s&s big bor kit på og få den dysset ind med en god s&s karbuartor, gå efter moment, det er det beste på sådan en gammel v2 motor, de kan heller ikke holde til mange omdreninger afligeveller,hvor men oftes hender hk!
    smiley


  • #8   13. aug 2014 Jeg har talt med Söncke fra Inside-Vejle vedr. Big-bore kit. Dét har han fuldstændigt styr på. De har flere udgaver og kan vist nok også supplere med en Truett & Osborn krumtap, der giver det onde moment smiley

  • #9   28. aug 2014 Afsted til Vejle med din motor, da vil de være i absolut bedste hænder. De har laaang erfaring, og enorm kompetance.
    Jeg har selv købt og fået renoveret en stroker motor dernede, for mange år siden. Den kører og leverer stadig super trækkraft.


  • #10   13. sep 2014 Hvad koster sådan en omgang cirka som du tænkte på der ???

  • #11   14. sep 2014 Helt afhængig hvor meget du vil ha lavet. En komplet hovedrenovering koster, så vidt jeg husker omkring 30.000,-
    Men hvis motoren ellers er fin, og du bare skal ha skiftet knast, honet cylindre og en anden karburator, kan det gøres noget billigere.
    Ring til Heike elle Sønke i Vejle, snak med dem, og sæt en date op mellem dem og din motor i de kolde vintermåneder.


  • #12   14. sep 2014 Må jeg vist hellere for der må være noget galt med den moter jeg køre med den kan nærmest ikke køre over 100 så der ikke mere træk i den når man kommer der op

Kommentér på:
Optimering af Shovelhead

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce