{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.324 visninger | Oprettet:

”Tøffedyrene Status pr.16.4.2007” {{forumTopicSubject}}

Tanker om Tøffedyr og lignende!


Nu har Tøffedyrene godt et par måneder på bagen, og så er det vel tid til at tænke lidt på, hvad vi har erfaret.

Da jeg oprettede gruppen, var det fordi der i den virkelige verden var rigtig mange MC-ister, der kørte stille og roligt rundt for at hygge sig. De kørte typisk ikke på de vilde streetfightere eller de hidsige bambusraketter. De fandtes spredt ud over det ganske land og var i stort set alle aldersgrupper og af alle de mest almindelige køn;-)

Kiggede man så i det ordinære MCG, var de nærmest usynlige – også i debatterne. Det var for at råde bod på denne usynlighed, at jeg oprettede gruppen.

Det viste sig hurtigt, at der var gevaldig interesse for ideen, ligesom den Hyperaktive Susanne N omgående begyndte at slæbe endnu flere folk sammen. Stor tak til Susanne for hendes ildhu og stor tak til alle Jer, som med jeres interesse bakker op om ideen.

Hvad er så status:

Jo- vi har haft en logokonkurrence og fundet et symbol, der kunne hjælpe os lidt med en fælles identitet. Der arbejdes netop nu på at finde en måde at komme videre med dette på.

Så har der været kaldt sammen til en række arrangementer regionalt og sandelig også til et på tværs af regionerne.

Der er etableret et forum, hvor tekniske spørgsmål rejses og besvares.

Der har allerede været flere tilfælde, hvor medlemmer har kunnet gå hinanden direkte til hånde.

Der henvises på kryds og tværs mellem de forskellige medlemmers kontakter mht. service og reservedels køb samt customarisering.

Der er indsendt forslag til køreture og traktørsteder.

Det har været foreslået at regionalisere gruppen. Det viste sig meget hurtigt, at det er muligt at arbejde regionalt i den landsdækkende gruppe – derfor ingen egentlig relevans i en evt. regionalisering.

FANTASTISK!! DET VAR HELE IDEEN!! 1000TAK!!

… men det er ikke det hele. Der har været strenge om, hvem der egentlig kan komme med i Tøffedyrene – og på baggrund heraf har jeg faktisk også ekskluderet et par stykker. Baggrunden var, at de havde de forkerte cykler. Hvad er så de rigtige cykler??? Hjælpeadministratorerne har bedt om entydige retningslinier – nok meget forståeligt.

Det har jeg selv tænkt meget over siden. Konklusivt er jeg kommet frem til følgende:

Tøffedyrene er <b>ikke</b> nogen KLUB! Det er et forum, man som medlem kan benytte sig <b>uforpligtet</b> af. At være et Tøffedyr er en sindstilstand – ikke et spørgsmål om isenkram.

Jeg skriver altså <b>ikke</b> en definition af, hvilke cykler der er acceptable herinde! Jeg ekskluderer heller ingen på baggrund af isenkram fremover!

Der har så været en debat om en egentlig hjemmeside. Der er et arbejde i gang omkring dette. Denne hjemmeside udarbejdes først som eksperimentelt ”spøgelse”, hvorefter der tages stilling efter en debat i forum. Arbejdet er underlagt et eneste krav: Hjemmesiden er et <b>udstillingsvindue</b>, hvor vi kan lægge fotos, turbeskrivelser og lignende, således at dette er samlet et sted og ikke på et antal forskellige profiler i MCG! Det er ikke meningen, at hjemmesiden skal bruges til debatter eller lignende – det sker fortsat her i Tøffedyrene eller det ordinære MCG!

Ikke alle er lige aktive i et forum som dette – det siger sig selv, når det nu er uforpligtende. Blandt de aktive, har der været udtalelser om at danne en klub eller lignende.

Lad det være sagt: <i>Vil nogen danne en klub, kan intet forhindre dem i det</i>. Man kan også sagtens være medlem af Gruppen Tøffedyrene og en egentlig klub samtidig, men dette Forum har aldrig fra min side været tænkt som en klub!

Kigger jeg lidt på vore forskellige medlemmer, kan vi sagtens finde nogle fælles interesser, men som flok er vi alt for forskellige til at danne een klub med diverse vedtægter, regler, fælles faciliteter, kontingenter, adminstration og lignende. Det eneste vi vil opnå er at fraktionere gruppen og sabotere det gode tværgående arbejde, der er i gang!

Det har fra Kent W været foreslået, at klubben Tismofyt.dk og Tøffedyrene skal være venner. Jo-men det <b>er</b> vi jo! Bortset fra et enkelt individ i Tismofyt, er de øvrige jo medlemmer af denne gruppe, så vi kan sagtens opnå at deltage i hinandens arrangementer. Det er faktisk sådan, at det eneste medlem i Tismofyt.dk, der ikke er medlem af Tøffedyrene er blever afvist/holdt hen på grund af cykeltypen. Ovenfor kan I se min mening om det! Endvidere er der jo intet, der hindrer et Tøffedyr i at tage en ven/bekendt med til et arrangement smiley

I modtager alle dette som nyhedsbrev, men jeg lægger det også i en streng under titlen ”Tøffedyrene Status pr.16.4.2007”. Her kan I kommentere af hjertets lyst.

Med venlig hilsen

Knud


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ”Tøffedyrene Status pr.16.4.2007”
  • #1   16. apr 2007 Selv tak Knud....for at få ideen til denne gruppe, og for den tid som du bruger på at administrere gruppen. Her er da 'hyggeligt' :-))....og også tak til Susanne -kan se at du trækker et stort læs herinde ;-).......venter spændt på, hvad fremtiden vil bringe mht hjemmeside, logomærker, fællesture mm...........Kenn

  • #2   16. apr 2007 "Klub"???

    -Ska' du sidde her og bande?

    *G*


  • #3   16. apr 2007 Fenris:

    I min bog holder den ikke!

    Jeg kan sagtens tilslutte mig, at 16000 rpm racere, nedbarberede streetfightere og megatouring maskiner ikke hører rigtigt til her, men hvad vil du gøre med hyggecyklisten der kører Savage eller for den sags skyld Regal Raptor, eller en Nimbus eller en Ural eller.........

    Efterhånden som det her tager form, bliver det mere og mere klart for mig, at det er det mentale og sociale ved tøfferiet, der har værdi her.

    Har man ambitioner om type- og mærkemæssigt skarpe kriterier, bør man søge dem indfriet i en passende klub - hvad der slet ikke hindrer medlemskab af denne gruppe.


  • #4   16. apr 2007 nu ikke så sur, bare fordi du mangler 2 cylindre smiley
    du må da virkelig hade de seks cylindrede så f.eks. Gold Wing 1500. Nå ville egentlig bare sige at det sagtens kan lade sig gøre at respektere og beundre flere forskellige MC´er uanset antal cylindre, kører lige nu på en Streetfighter, men min drømme cykel = SUZUKI M1800
    godt indlæg Knud, og godt arbejde.


  • #5   16. apr 2007 Carsten, ja vi tager den lige igen:

    Bare fordi man elsker en, behøver man ikke hade alle andre!

    P.S. prøv om du kan forklare din kone det smiley


  • #6   16. apr 2007 nemli´kort og præcis.

  • #7   16. apr 2007 Ok Fenris:

    (stor Smiley) nu begynder vi at nærme os hinanden.

    Jeg er også af den opfattelse, at en tøffer er en der tuller stille og roligt rundt, fordi det er hyggeligt, og fordi de mennesker man tøffer rundt sammen med (sjældent eller tit) ser tingene på samme måde i den sammenhæng.

    Disse mennesker har også en tilbøjelighed til at læne sig mere i retning af maskiner, der ikke er bygget til at ræse 140 kmt eller derover. Og så nærmer vi os hinanden kraftigt.

    Sådan nogen som os - vi kører jo nærmest inden for de gældende fartgrænser, og ved et lyskryds leger vi kun med de andre køretøjer, hvis "Brian" har lånt fars BMW - ikk'?

    Samtale fremmer forståelsen - godt at se smiley


  • #8   17. apr 2007 jeg stopper her, hold dog op, hvor ens ord kan drejes!!!
    har slet ikke talt om hvad en tøffer er!! eller ikke er, men godt at i er enige...
    Det er så ulempen ved at skrive istedet for at snakke.

    Hygge


Kommentér på:
”Tøffedyrene Status pr.16.4.2007”

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce