Ugen konkurrence - UGE 22 {{forumTopicSubject}}
Hejsa Photoshoppere,
Jeg prøver for første gang at få en konkurrence op at køre.
Denne uges tema, hedder ganske simpelt "MIG...".
Temaet er som sagt "mig", og handler om at producere et billede af sig selv i photoshop. Som stock (startbillede) skal man bruge et vellignende billede (helst portræt) af sig selv, og dette skal en tur gennem PS-møllen. Billedet må max være 600x600 pixels stort.
Et eksempel kunne være dette:
(link fjernet)
Jeg deltager ikke selv i konkurrencen, da det ville være snyd da jeg har valgt temaet.
Sidste deltagelsesfrist er fredag klokken 23.59 og vinderne vil blive offentliggjort søndag inden klokken 16:00.
Jeg beder jer stemme via denne tråd ved at skrive følgende.
1. Pladsen: Navn
2. Pladsen: Navn
På denne måde kan jeg finde en første og anden pladsen, men stem venligst ikke før midnat mellem fredag og lørdag.
Jeg håber på stor deltagelse, og beder denne tråd chatfri. Kommentarer og lignende bedes postet i "Chat tråd - Uge 22" tråden.
Good luck to one and all...
Røssi
nov 2005
Følger: 74 Følgere: 69 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 836
Hej, her er opskriften på en Bøhmand. Den er nok overflødig for nogle af Jer, men der er også et par helt grønne blandt os, som måske kan få noget ekstra ud af fremgangsmåden:
1. Man tager et ganske almindeligt foto af en pæn og nydelig herre.
2. Fotoet roteres til en mere dramatisk positur. I dette tilfælde skal han kikke ned på beskueren. Øjenbrynet skæres frit, og der laves en kopi af det på et separat lag, hvorefter det forvrænges i Edit / Transform / Warp. Kanterne udviskes forsigtigt med viskelæderet / Brush / 40%. Farverne ændres til varmere toner, og baggrunden laves mere enkel og "dramatisk".
3. Kontrasterne forøges i Image / Adjustment / Hue saturation...den røde farve fremhæves i Image / Adjustment / Selective colour / Neutrals.
4. Hele billedet Fordrejes endnu engang i Edit / Transform / Warp så han stirrer mere truende med den (for os) venstre side af ansigtet er sammenknebet og højre side spærret op; typisk tegneserie-billedsprog. Det hvide i øjnene fremhæves i Dodge tool / Highlight, og tænderne gulnes med Burn tool / midtones....mor og far kunne ikke have gjort det meget bedre på "den gammeldaws måde".
Carsten Madsen
Underground-illustration
Billedet: http://img91.imageshack.us/my.php?image=bhmandzh0.jpg
Ugen konkurrence - UGE 22
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside