{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.409 visninger | Oprettet:

Redningsplan for DM'er {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

Nu er det vist på tide, jeg giver lidt lyd fra mig herinde igen, for at holde jer informeret.

For 3 uger siden havde jeg et møde med AMK, RRH, SDB og HB, hvor jeg højlydt gjorde opmærksom på det sidespor, dansk Road Racing er kommet ud på.
Ørerne var slået helt ud, hele bordet rundt - og jeg var selv overrasket over hvor godt det egentlig endte med; havde noget lavere forventninger.
Nå, men vi, AMK, RRH og RRFyn skulle på kort tid lave et oplæg til en redningsplan, og fremsende til SDB og HB. Det gjorde vi så ugen efter.
Den dag i dag, venter vi så stadig officielt på svar, men ved at vi skal forsøge at samles til endnu et møde i løbet af næste uge, selvom det måske ser lidt svært ud at få plads til i kalenderen.

Hvad går redningsplanen så ud på?
Jo, først og fremmest, så skal der åbnes op for NEM samarbejde og intregration med trackdays; sikkerheden skal ses på en lidt anden måde, så der ikke kun er fx 1 licensklasse og 3 gadeklasser.
Vi ved jo godt, at nogle gange, så holder folk en pause fra det officielle race - men de kører jo stadig fantastisk hurtigt.
Og heller ikke alle licenskørere er lige hurtige - så forslaget gå i al sin enkelthed ud på, at licens- og gadekørere må blandes sammen, forudsat, at de ALLE kører med transponder, og der er tidtagning. Meningen er at få dem inddelt efter deres omgangstid.
Den mest vigtige detalje er, at licenskørere skal fortsat være dækket af en forsikring via DMU såfremt arrangementet er godkendt, og alle de andre formalia er i orden.

Derudover, så åbner vi op for, at der til hvert DM kan være gadeklasse med.
Alle bordet rundt, var dog enige om, at her - til DM - så holdes licens og gadekørere adskilt, af hensyn til konkurrence momentet.

Vi kiggede også på, hvad det var der var gået galt i år, siden der var så katastrofalt få tilmeldte til DM'et på Sturup.
Vi er met tilhængere af, at det skyldes al den snak og trusler omkring licenser og inddragelse af dem.
Med lad os slå fast med kæmpe-søm: DER BLIVER IKKE INDDRAGET NOGEN LICENSER på grund af trackdays.

Debatten har kostet meget, især for os som arrangerende klub. Heldigvis kan det ikke pt. måles i kroner og ører - men jeg er overbevist om, at Sturup ikke har den største tillid til danske arrangører foreløbigt. Og det forstår jeg så udemærket godt.

Noget jeg meget gerne vil have udmeldt er, at vi som arrangør saft-suse-mig har mega meget brug for så meget feedback som muligt. Det er virkelig livsnødvendigt med feedback - som det er nu, er der kun 7% af alle licensindehavere i RR, der har ytret sig på den ene eller anden måde.
Og skal jeg være ærlig - og det skal jeg jo som formand - så er 7% ikke en sk*d værd overfor de sidste 93% - for hvad vil flertallet?
Jeg har ingen anelse om, hvor det er folk vil hen og hvad de vil have - jeg kan blot konstatere, at de ikke havde lyst til at køre på Sturup.
Og jeg ved, at den indstilling er forkert - men havde jeg andre valg, med blot 25 tilmeldte?

Ja, så er der et par stykker der hyler op om alt for lidt køretid.
Tjoe, ja måske. Men man vil osse gerne have at klasserne er delt op efter cykler og kørernes licens typer. Det kræver mere plads i tidsskemaet.
Dernæst, så er vores hoved-vare, om man kan kalde det sådan, DM-løb. Vi snakker her om mesterskaber. Danske mesterskaber. Ikke noget trackday, hvor det kun går ud på at køre rundt og træne og træne.

Ja, jeg ved godt, at det tidsskema, der var til DM1 ikke så særlig smart og godt ud. Men hvorfor skal vi i RRF få vores arrengement smadret, ud fra hvad andre arrangører gør?

Dernæst, så vil kørere gerne have køretid på danske baner.
Okay - efter hvad jeg erfarer, så er der rimelig delte meninger om dette - og dermed osse endnu en grund til at i som kørere og deltager, bør sende/give feedback til klubberne.

Det er ikke helt nemt at have med baner at gøre i Danmark.
Der er nemlig 3, med i alt 14 støj-weekender.
Men der er faktisk lidt over 25 arrangører, nogle af dem med rigtig mange penge (man kan se det på dem, at de har dobbelt så mange hjul........ smiley og de er ikke blege for at betalte i overflod for at komme til at køre.
Dernæst har vi noget der hedder miljø tilladelser - og i den sammenhæng, er jeg nødt til at nævne ordet "udstødninger" og "støjmåling". 2 rigtige trælse ord, når vi snakker trackdays.
Kigger jeg på min egen mc's typeplade (GSX-R750K7) står der, at den må larme 102db v/ 6600 o/m
På Padborg Park må man larme 89db ved en almindelig træning.
Går man fra 89db til 90 db, så er lyden fordoblet.

Og støj er et evigt tilbagevendende problem. Og det er sgu et stort problem. Man skal virkelig til at se sig om, efter rigtig rigtig god lyddæmpning, hvis vi bare skal have en nogenlunde chance for at kunne køre på danske baner. Og i kan roligt være bange - det bliver bestemt ikke nemmere i fremtiden !

Nå, men nu er vi midt i det hele - der er 3 DM'er tilbage.
Og jeg håber inderligt, at jeg kan glæde jer med, at 1 af dem, faktisk er på dansk grund!
Der er sket lidt andre ændringer i kalenderen, så jeg lister det dem lige her:

DM 3: Rudskogen (Norge)
Køres 1. og 2. august. Søndagen er fjernet på grund af støjforhold (miljøtilladelse)

DM4: Padborg Park
Køres 23-24. august, lav pris grundet lidt kortere køretid. Tidsskema offentliggøres efter grundlovsdag, hvis alle detaljer er faldet på plads.

DM5: Sturup Raceway
Køres 29-30-31. august.
Igen kan man komme med som gadekører, foreløbigt i en enkelt klasse. Man behøver ikke køre med om fredagen, men vi anbefaler det - hvor får man ellers en hel dag for blot 700,-?

Derudover, så har vi lagt en smule pres på tilmeldingssiden:
Vi kan rigtig godt lide, at folk tilmelder sig i tide - og for at det måske kan lykkedes, så laver vi følgende prisstruktur, som de har i MX:

Tilmelder man sig mindst 1 måned i forvejen er det til lav pris.
Tilmelder man sig mindre end 1 måned, men mere end 1 uge inden, tillægges der 400 i prisen.
Tilmelder man sig endnu senere, dvs mindre en 1 uge før, må man altså op med 200 ekstra - altså i alt 600,-

Og nej, man skal ikke være bange for ikke at få sine penge igen, hvis man må melde afbud - sålænge man gør det inden arrangementet går i gang.

Sluttelig, så har vi lavet et knaldgodt tilbud, hvor de 32 første kan tilmelde sig alle 3 arrangementer for blot sølle 5.000,- - det er 2.500,- under prisen, hvis du tilmelder dig på dagen.
Meeeen, tilbuddet udløber den 10. juli - så først til mølle.....!

Ja, det blev til en rigtig lang smøre - men gør mig, dig selv, dine med-kørere, konkurrenter den tjeneste: FEEDBACK

God sommer-weekend
Morten
Formand
Road Racing Fyn


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Redningsplan for DM'er
  • #1   31. maj 2008 Det var en lang smøre...

    Men godt at der kommer lidt gang i snakken med DMU... DMU må arbejde for at vi må støje samt få flere støjdage...


  • #3   31. maj 2008 Ville være dejligt hvis der kom flere arrangementer hvor os uden licens kan blande os, er det muligt at tegne en forsikring på dagsbasis, eller er det ikke nødvendigt når man blander Licens og ikke licens? det er den eneste 'praktiske' forhindring jeg umiddelbart kan få øje på.

    Jeg ønsker mig bare masser af trackdays til fornuftige priser, hvis det så betyder at jeg skal sætte en prop i min udstødning kan jeg godt leve med det.

    Men hvad med medlemsskab??? de priser jeg husker minder om noget jeg kan få 2-3 trackdays for :o( , kan man lave et mere attraktivt 'gadekører medlemsskab' og så give alle medlemmer (gadekøre og 'rigtige' medlemmer) rabat til arrangementer??? (Jeg har ingen anelse om hvordan DMU og klubberne er skruet sammen, men det er ellers oplæg til debat) :o)

    håber på masser af køretid i DK også for os uden licens.

    fortsat god weekend.
    Christian Nielsen


  • #4   31. maj 2008 Opfølgende svar på de 4 foregående indlæg:

    Carsten D: Som jeg skrev, så kan kørerne roligt være bange for, at støjkravene stiger i fremtiden. Der er altså ingen udsigter til, at det vil gå den anden vej - det ses over hele europa; det første mærkbare eksempel er Tor Poznan. Dog skal det siges, at ja, naturligvis skal der arbejdes for det - men forvent ikke det er noget der er klar til sæsonen 2009....eller 2019.... det politiske arbejde har laaaaaange udsigter.


    Bo S: Du har fat i noget af det rigtige; såfremt kørsels besparelsen går op i dyrere tilmeldingsgebyr, så er det ikke meget ved at køre på danske baner.
    Endvidere er det meget svært at få en træninsdag i sammenhæng med selve DM'et på danske baner. Et dansk arrangement koster ca. 300.000 for 2 dage - 3 dage i Poznan koster 180.000......blot en lille sammenligning...
    Men ærgeligt, at du ikke får tid til at lege med os - skal vi ikke hjælpe med at styre din kalender lidt, hihihi smiley



    Kedde (Sønderbog) X: Flere arrangementer for gadekørere sammen med licenskørere, ja det er jo netop det vi er gået i gang med - det bliver bare umådeligt svært at hamle op med samme tidsskema som til en trackday, grundet flere klasser (hvis vi snakker et DM)
    Ang. medlemsskab, så tror jeg du forveksler det med licensen. Et medlemsskab koster hos os 700 for et år - licens koster 1775,- - men inkluderer så jo også lige en personskade forsikring, og hjemrejseforsikring, hvis du er til et godkendt arrangement.
    Ifølge reglementet, kan en licens indløses fra 1/8 til halv pris - så det gælder også medlemskabet hos ihvertfald os (jeg kan jo ikke sige hvad andre klubber gør...)

    Som det er lige nu, kan vi ikke tilbyde en dagsforsikring, der arbejdes dog på andre løsninger, men vil helst ikke gå nærmere i detaljer endnu, før vi har haft møde.

    Rabatter - tjae... der er jeg af den holdning, at alle skal da kunne få rabat på en eller anden måde. Snakker vi rabat til et løb, så vil jeg ikke selv personligt gå ind for det - der skal ikke fra arrangørens side være et økonmisk vindende synspunkt for, at en kører kan vinde, ved at opnå rabat - der skal alle kæmpe lige. Det er også det synspunkt som både SDB og resten af DMU har.


    Carsten *Nordjylland* O: Ja, gerne mere debat - nu skal vi bare have 150 mand mere herind :c)
    Jeg vil ikke strø salt i såret - men Polen, jeg tror desværre den æra er forbi.
    I år har vi 2 nye baner på programmet, Rudskogen og Sturup. Der er flere der har efterlyst gennem årene, at vi prøver andre baner også - og i år fik vi muligheden - nu håber jeg inderligt, at folk så vil støtte deres egne forslag - så tak for den første pakke-tilmelding, Carsten :c)


  • #5   1. jun 2008 Ja så er der sendt en tilmelding afsted til de sidste 3 DM afdelinger.
    Jeg glæder mig smiley



  • Heini G
    Heini G Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 15 Følgere: 14 Svar: 13
    #6   3. jun 2008 Det kunne også være godt hvis der kom lidt mere omtale om Dm i Dmu bladet stillinger og billeder osv. Har også sendt tilmeldinger til Dm

Kommentér på:
Redningsplan for DM'er

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce