{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
887 visninger | Oprettet:

Til jer med Honda Shadow {{forumTopicSubject}}

Jeg skulle lige prøve en 750 shadow i dag da min kammerat kom forbi på den, da jeg var næsten hjemme, skulle jeg ind af en sidevej, jeg køre i 6. gear med lav fart, blinker trækker koblingen og giver gearpedalen 3-4 dap ned i gear.

Da jeg så kobler til igen føles det som om at den sidder imellem 5. og 6. gearet, den hakker og gør ved uden rigtigt at tage fat. Nu vil den hverken op eller ned i gear, pedalen skifter simpelt hen ikke gearet, selvom at den har fat i et eller andet i den modsatte side kan man høre når man prøver.

Har jeg gjort noget galt ved at ville skifte 3-4 gear ned i et hug?

Er der nogen der har en idè til hvad der kan være galt?

Min egen fornemmelse er at der må være noget der er raslet løst.
Og der var inden det gik galt meget lang pedal vandring på gearet er det normal?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til jer med Honda Shadow
  • #1   10. jun 2007 Jeg måtte lade min kammerat køre hjem på min CBR1000 han bor i vestjylland og jeg på midt fyn.
    (Jeg savner min cykle, den er så frygtelig langt væk hjemme fra uden mig) smiley


  • #3   10. jun 2007 Har du også relativ lang vandríng på gearpedalen?

    Og nej den kan ikke skifte gear mere.


  • #4   10. jun 2007 Til Claus

    Om det på nogen måde så er min fejl eller ville det være sket uanset?


  • #6   10. jun 2007 Hmm.
    Vil i mene at jeg så bør erstatte noget på den?
    Jeg var ikke klar over at der kunne være en maskine der kunne gå i stykker af at skifte gear med koblingen inde.
    Troede at det værste man kunne blive udsat for var at man ramte et ikke planlagt frigear imellem gearene.

    PS: jeg skiftede ikke så hurtigt som på min CBR nok nærmere som på min Nimbus, hvor der også er en langsom pedal med lang vandring.


  • #7   10. jun 2007 Tror at hans maskine er fra sidst i 80érne

  • #8   11. jun 2007 Nu er den virkelig defekt - ikke?

    Man kan undertiden stå for tan mellem to gear (alle MC med sekventiel gearkasse, og når så maskinen ruller, kan der være en spøjs skrallelyd.

    Klares normalt ved at trække/slippe koblingen nogle gange mes maskinen ruller, og så klemme et gear op eller ned. Men det har du nok prøvet smiley

    Om du skal erstatte noget eller ej må jo blive en diskussionssag. Jeg kan ikke se, at du har gjort noget, det skulle kunne sakde cyklen i sig selv.


  • #9   11. jun 2007 Hvis det var det,, skulle man så ikke kunne mærke modstand i gearpedalen?
    Vi har prøvet at side og rokke baghjulet frem og tilbage og arbejde med gearpedalen imens.


  • #10   11. jun 2007 Jo-det ser ud til at du har prøvet det rigtige, der er "røget" et eller andet

  • #11   11. jun 2007 hejsa.
    På mig lyder det lidt som et uheld. Og alligevel plejer jeg lige at mårke om den er kommet i gear når jeg gearer ned, et gear ad gangen. Jeg ville nok foreslå min kammerat at slå halv skade om mekanikerregningen hvis den skal på værksted..

    Allan


  • #12   11. jun 2007 Altså mit problem ligger som følger.

    Hvis man låner en andens cykle og køre galt eller ødelægger noget, så bataler man ved kasse 1. hvis der er kasko på så betaler man selvrisikoen.

    Men det jeg er i tvivl om her er, at når det nu er en deffekt i gearkassen, som ikke burdte kunne ske.
    Så var det nok sket for ham på et tidspunkt også.
    Og hvis der er noget man skal være opmærksom på, så oplyser man lige manden om det, inden man sender ham afsted på ens cykle.

    Det er pisse uheldigt når sådan noget sker, men jeg føler ikke at jeg er økonomisk ansvarlig i dette tilfælde. Men inden jeg afviser over for min kammerat ville jeg lige tjekke af her, + høre om der lige er nogen der kendte til hvad der kunne være galt.

    Jeg har trodsalt også ladet ham tage min cykle hjem i går, selv om at jeg ikke er meget for det


  • #13   11. jun 2007 Det er sørme altid svært.

    Din kammerat har nok ikke haft nogen anelse om, hvad der var på vej. Lad os sige, at det er en gribearm, der er knækket - du kører, mærker intet, og så går den - kaput - no warnings.

    Det var selvf. nok sket for ham også.

    Venskaber - hvis der er tale om sådan et - skal man passe på. Jeg ville nok tale med ham, og være indstillet på at slå halv skade, hvis han insisterer. Det er i hvert fald ikke noget at ødelægge et godt kammaratskab på - det er kun penge, selv om de kan være sure at tjene smiley


  • #14   11. jun 2007 Fenris: fin køreplan - det skulle kunne virke uden sure miner smiley

  • #15   11. jun 2007 http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=44409

    Jeg har flyttet selve dilema delen over i det åbne forum.
    Men vil da gerne høre om den tekniske del her hvis der er nogen der kan komme nærmere ind på problemet.

    Jeg synes at der har været nogle gode bud her.


  • #16   11. jun 2007 Du skal nok have gearkassen lukket op. Det kan være noget så simpelt, som en gribearm, der har løsnet sig, men det kan også være noget meget værre.

    Kender du ikke maskinen eller har du ikke tiptop dokumentation, så bring den til en mekker.

    Nogen her må dog have en manual til sådan en fætter smiley


  • #17   11. jun 2007 Han er auto mekaniker og laver det selv, da han fik den var det noget med at der var gået en arm løs, og derfor fik han den til en fornuftig pris.

    Så han kender vejen der ind.
    Det eneste han kunne sige var at det ikke er den samme fejl, for der kunne man ikke høre at der var noget på modsatte side der bevægeede sig, som man kan nu.


  • #18   12. jun 2007 Min kammerat har nu været og bytte MC om i eftermiddags, han har også fået tjekket skaden, det er en svejsning der er gået fra på akslen.
    Det var precist det samme den fejlede da han købte den, det var bare den anden gaffel.

    Det koster ham en aften og et pakningssæt til højreside.
    Og jeg skulle ikke betale da jeg spurgte (men han mener stadigt at hvis jeg havde skiftet 1 gear af gangen og koblet til ind imellem som han plejer, var det ikke sket).

    Der er vi ikke helt enige men det er også ligemeget, historien ender lykkeligt nok.





    Jacob B. Jeg er garderet, med en Nimbus i garagen. Så er man næsten altid sikker på, at man kan komme ud at køre.


  • #19   12. jun 2007 Det landede jo godt smiley

    Jer er mest tilbøjelig til at være enig med dig. Det er ikkeumuligt at du har trådt lidt hårdt, men det var også sket for ham - nu eller senere smiley


Kommentér på:
Til jer med Honda Shadow

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce