1.158 visninger
|
Oprettet:
Dæk {{forumTopicSubject}}
Jeg står nok desværre over for at jeg skal købe mig et nyt bagdæk. Det andet er punkteret, men det havde jo også kørt hele 2.000 km - piv piv...
Derfor vil jeg gerne høre hvad folk har af erfarringer herinde. Jeg har selv overvejet BT021 eller noget Pilot Road eller Pilot Road 2. Jeg vil gerne have et dæk der har godt med grip, men som også holder nogle km. Derudover er det ikke utænkeligt at jeg kommer ud i regnvejr. Så altså: jeg vil gerne have det perfekte dæk og gerne billigt, hehe
Hygge
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 45 Svar: 238
okt 2004
Følger: 64 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 660
Vælg road 2 for det har power på siderne = grib i sving og road på midten = km
Det er dem jeg skal have i fremtiden! (Og jeg har ikke kyllingestriber på mit bagdæk efter den første tur jeg kører så det er ikke fordi jeg kun skal have mange km pr dæk.)
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 2.298
Hygge
okt 2004
Følger: 64 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 660
Jeg havde road på min gamle SV650s og der kunne jeg køre 16.000 på små veje + motorvej (50 km om dagen)
Jeg kører nu ca 8000 km på mit power på min 1000ccm og det er kun små veje.
Jeg satser på at jeg kommer til at køre ca 13.000 km når jeg sætter road 2 på, men det er kun et gæt..
okt 2004
Følger: 64 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 660
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 2.298
Men jeg må vidst hellere prøve at kaste mig over sådan et Road2
Hygge
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 45 Svar: 238
Men jeg tror sgu da på dig Jannik. Der plejer jo da at være noget bag det du skriver inde på SVrider... Respekt for det. Der er blevet brugt mange timers læsning.
okt 2004
Følger: 64 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 660
Sådan er det når man brænder for noget. Hehe...
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 45 Svar: 238
Og man finder hurtigt ud af hvem der egentlig ved noget derinde... Og det er ikke mig....
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 2.298
Hygge
okt 2004
Følger: 64 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 660
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 4 Svar: 30
Jeg har lige fået BT021 på, det spiller bare
Jeg stod i samme problem som dig, og er helt sikkert på at det er det rigtige valg...
Hilsen Troels
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 45 Svar: 238
okt 2004
Følger: 64 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 660
Kører du meget motorvej kan du med fordel smide 2,9 i bagdækket, bare du husker at hvis du vil køre småveje så skal trykket ned på de 2,5 - 2,7 for at få optimalt greb.
Jeg kører kun småveje og jeg kører med 2,3 foran og 2,5 bag. Det passer til den belastning som jeg udsætter min cykel for.
Men sæt den som du skrev 2,5 - 2,7 og kør en tur på 15 min. hvorefter du mærker varmen i dine dæk.
Prøv så at ændre trykket næste gang du skal trille tur og mærk om du kan mærke forskel på varmen.
Når du så har fundet det tryk som du føler passer til dig, så må km i dækket så afgøre om det også var ok.
Min tommelfingerregl er jo hurtigere du kører jo mere belaster du dækket i svingene og jo lavere tryk for at få varmen op og dermed bedre greb i dækket - mere slid/færrer km i dækket.
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 45 Svar: 238
Dem tager jeg 2 af, når det engang bliver opfundet...
okt 2004
Følger: 64 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 660
mar 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 20
http://fpn.dk/motor/mc/article1005649.ece
Jeg kan så anbefale evt at prøve Road attack - (også dual-compund, conti var bare før på banen end Michelin)
Der er et helt utroligt greb i vådt ført - og jeg har da også overlevet en track-day på dem uden problemer.
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 4 Svar: 30
Men køb bladet og læs lidt om de forskellige dæk.
okt 2004
Følger: 64 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 660
Det viser sig at være et 4 år gammelt dæk med 10.000 km på nakken og fuld oppakning med 130 +
Jeg mindes ikke at det er sket i Danmark i den periode siden 2003, og eks. alle SV1000s er født med Pilot Sport, så der er testet rigtigt mange dæk uden problemer.
At der er fejl på 2ct fra Frankrig i 2 DOT numre er de stadigt ved at undersøge, men lur mig at de ikke sælger dæk nu som er fejlbehæftet...
mar 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 20
Et MC-dæk skal ikke tabe slidbane - period - og det uanset hvad!
Bare fordi man hedder Michelin skal men ikke have en skid mere snor end andre mærker, især ikke når der er andre glimrende dual-compound dæk på markedet, der _ikke_ taber deres slidbaner-
Nu er det ikke kun franske dæk, men også spansk producerede micelin 2ct der taber slidbaner.
Med kun 2 dæk under røven er 2% kritiske fejl ikke det rene spas.
Michelin må få styr på deres produktion, så er den vel ikke meget længere
Men det står selvfølgelig enhver frit for at tage den chance af hensyn til loyalitet over for et multinationalt firma
okt 2004
Følger: 64 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 660
Men din udtalelse Kløve er netop det der dræber virksomheder. Du udtaler dig om noget du ikke ved nok om!!!!
Som jeg skrev tidligere, så lad os nu lige se hvad de finder ud af inden vi slagter Michelin...
mar 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 20
Skulle lille jeg trække Michelin ned vil jeg i historiebøgerne!
Hvilket ikke ændrer ved at et MC-dæk har smidt en slidbane, hvilket bare ikke skal forekomme - desuagtet at jeg ved noget om det eller ej!
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 2.298
Det endte med et BT021. Jeg ville gerne prøve et to compound dæk, og der hvor jeg bestilte havde de ikke nogle af Michelins på lager, hvilket resulterede i at jeg nappede et BT021. Jeg var nemlig nødt til at bestille så hurtigt som muligt, da jeg skulle have et nyt dæk, for at kunne komme til Træf på Toppen.
Indtil videre virker det som et ganske fornuftigt dæk, men det er begrænset hvor meget jeg har været ude og teste.. Lorte vejr
Hyggr
okt 2004
Følger: 64 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 660
Selv tak!! ;-D
Det lyder til at du har fået handlet et rigtigt godt dæk, og du må gerne smide en anmendelse af det når du har fået testet det på tørrer veje
Jannik...
Dæk
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside