{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
945 visninger | Oprettet:

Begynder bike? {{forumTopicSubject}}

Hej så tror jeg sørme snart at kortet er i hus... skal til køreprøve i næste uge...

Jeg kigger selvfølgelig som en gal efter en god begyndercykel og her kig på de følgende... er der nogle der har kommentarer / bemærkninger?

Yamaha YZF600 - Thundercat fra 2000
Suzuki GSX750F - årg. 2007
Suzuki SV650 - 2002

Jeg er 168 høj og er mest til de sportsprægede cykler - vil ikke under de 600 ccm da jeg gerne vil have lidt mere end en knallert.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Begynder bike?
  • #1   11. jul 2007 Glem GSX-F, intet sport over den.
    CBR600F4
    VFR750f RC36
    Kawasaki ZZR600 og ZX6R frem til 2003 mener jeg.

• #2   11. jul 2007 sv 650 er ellers en fin maskine for en begynder og den er også rimelig sports præget køb du dig sådan en det er sku en dejlig maskine. har selv haft en og var rigtig glad for den men skulle ha noget med lidt flere kræfter i så køre gsx-r 750 nu, som man forresten ogå sagtens kunne starte på.

• #3   11. jul 2007 Lennnart: Ok ændre det fra ingen sport til ikke meget sport. Mener nu stadig at GSX-F ligger langt over på touringsiden af kategorien sportstouring. Optimerer man affjedringen kommer vi over i sport, men som standard er den slasket. hvert fald dem af dem jeg har prøvet... Men det kan jo nettop godt være de egenskaber er gode for en begynder. Det betyder jo, at man tidligt og tydeligt nærmer sig grænsen, og så kommer man ikke til at køre over evne. På en GSX-R er det sværere for en urutineret at mærke grænsen, og når man så rammer den bliver man straffet...

Hvis alt skal være fair, må jeg da indrømme, af GSX-F ikke er en dårlig maskine. En tohjulet corolla. Starter, kører og opfører sig som den skal, eksellerer ikke på noget punkt. En jævn mc til en jævn mand.

• #4   11. jul 2007 jesper >> ja du må meget undskylde men jeg kender da efter hånden mange der er startet på gsx-r 750 uden at blive straffet... selv under banedage er der da ingen af dem der er blevet straffet endnu...

• #5   11. jul 2007 Rasmus: Skriver ikke at man altid bliver straffet med en GSX-R, kun at grænsen for hvornår cyklen ikke vil lege med mere, ligger så langt ude at når en begynder kan mærke han har nået grænsen for MC'ens formåen, så er det der hvor det er gået galt. Selv en begynder kan køre monster stærkt på en GSX-R uden det går galt.
    Og at du kender en del begyndere der ikke er blevet straffet på deres gixxer, viser jo bare, at en racer MC i dag, kan mere end den fører der sidder bag.

Lennart: Ja jeg er selv typen der elsker de MC'er andre ikke vil have :o)
    Undskylder hvis du er blevet trådt over tæerne, men er nu bare af den mening, at en 18 år gammel motorcykel er pansionsmoden. Men hvad pokker. Den er jo blevet årest mest solgt mc i DK indtil videre...

• #6   11. jul 2007 jeg har lige købt en gsx750f og det er min første mc så jeg starter da med den får den fredag (regner jeg med).
    Så efter det er du meget vælkommen til at spørge hvordan den er at starte på...
    Men hvis jeg var dig ville jeg glenne alt om IKKE suzuki mcer de er pisse dyre at forsikre....

P.S Der er altså meget foreskæl på gsx-f og gsx-r...

VH Casper...

• #7   11. jul 2007 Jeg staver da a ht

• #8   11. jul 2007 Nå, tilbage til topic...

Hvis du er i tvivl, men har afgrænset dig til et par stykker eller fem, så er det da bare ud til nogle forhandlere for at prøve dem.
    Lyt til din egen intuition og så vælg det du synes kører bedst eller ser bedst ud eller hvad der nu er vigtigst for dig.
    Du nævner jo selv nogle modeller, så det er da bare om at komme ud og prøve dem i næste uge. Ligger dit budget på ca. 100k?

• #9   11. jul 2007 Så skal du købe sådan en som min... en gsx-r 750... Letkørt og så vejer den kun 163 kg og så er prisen overkommelig for en ny maskine af den kaliber...

Den er i hvert fald sportspræget... smiler...

• #10   11. jul 2007 Hvad med en Ducati?

Jeg kører selv på en Monster 620, men den er jo ikke sportspræget. De laver f.eks. SuperSport 750? Det er da en lækker sportscykel til fornuftige penge og så lyder en Duc fantastisk! Den har omkring 60-65hk og det er jo også ganske fornuftigt at starte på, både mht. at håndtere cyklen, men også mht. forsikring.

/Morten K.
    PS. Ducati er jo også mc'ernes Ferrari smiley

• #11   11. jul 2007 takker for indput. Jeg agter ikke at køre som en galning, har passeret den alder hvor det var smart... men derfor må den godt kunne trække fra kærestens (hvilket nok ikke bliver svært - en shadow 750)

• #12   11. jul 2007 rikke d>> fordi man har en raser behøver man ikke køre fuldstændig sindsygt... 4 andre og mig plejer gerne 1 til 2 gange om måneden at tage en banedag hvor vi så fyre vores maskiner af... så tænker man ikke så meget på at køre vildt når man køre å gaden....

• #13   11. jul 2007 jesper>> det må jeg jo så gi dig ret i da jeg aldrig selv er vældtet under kørsel... selv om jeg mener at jeg presser den til det yderste så må der jo være mere i den siden den ikke har lagt sig endnu...

• #14   11. jul 2007 SUZUKI GS500F... BILLIG FORSIKRING GENNEM IF... GOD MASKINE... MEGET MC FOR PENGENE... ETC. 2005 MODEL KØRT 5000 KM TIL 50000 kr..

TOBIAS

• #15   11. jul 2007 Tobias: Nej, mange penge for lidt maskine... Man kan få en velholdt GSF600 for det samme...

• #16   11. jul 2007 sv650 koster ca 6800.
    gsx750f ca det samme hvis de bægge er fra 02 og op efter.
    Det er ved if

• #17   11. jul 2007 Det med forsikringen tror jeg næppe bliver et problem, er med i LB, og de har ret billige forsikringer...

• #18   12. jul 2007 Suzuki GSX750F - årg. 2007 er den bedste af de 3 du skriver.. gsx 750 f er blandt andet Danmarks mest solgte.. og det er der altså en grund til.. smiley find en forhandler som vil lade dig få en prøvetur.. så har du fornemmelsen over, hvad dit behov er... smiley

• #19   12. jul 2007 Kawasaki D: Grunden til GSX750F er den mest solgte, er fordi prisen er vigtigste parimeter når danskere skal ud og bruge mange penge. De 90.000,- nyprisen er i dag, er bedre sat i en brugt VFR750f RC36-2 der gør alt bedre end GSX-F og sender den til tælling...

• #20   12. jul 2007 Jesper du skal stoppe dit alkoholforbrug... du snakker i vildelse.... en GS500F er en billig maskine og man får meget for pengene...

• #21   12. jul 2007 Tobias: Ja det er en billig maskine. Men for sine penge for man et stel med dårlig lakering, tank der er dårlig beskyttet på undersiden, en luftkølet motor fra 70'erne med dertilhørende olieforbrug (nedsat på F'eren pga. oliekøler), bedaget køreegenskaber, og i F-versionen en kåbe der er kastet på med et møggreb efter devisen "den kloge narrer den mindre kloge". Så tror folk nemlig de har fået sig en rigtig "ræser"
    Hvordan man en vender og drejer det, kan man få en brugt velholdt CB500 eller en ER5 for de samme penge, og de er uden tvivl bedre MC'er til alt hvad man kan byde den type mc for.
    Derfor, mange penge for lidt mc.

• #22   12. jul 2007 JEG SIGER GS500F... DET ER EN 2005 MODEL MED OLIEKØLING OG LAKKEN ER 100 % I ORDEN.. DET ER NOGET VÆRRE LORT AT FYRE AF... 70'erne? Den er fra 2005.... du har ret.. man kan få gammel lort som din for samme penge.. spørgsmålet er så bare hvor klogt det er... en GS500F koster 5600 om året med fuld kasko... og da indlæget handler om begyndercykler hvad er problemet så i en 500 ccm med kåbe som ligner en rigtig vild racer når man nu ikke har lyst til at blive slået ihjel fordi man er uerfaren... Hvis du ikke forstår indlæg og kan komme med gode begrundelser og saglig diskussion så lad værre, for det du kommer med lige nu er da til at brække sig over...

• #23   12. jul 2007 Jamen undskyld. Har jo slet ingen viden om motorcykler, hvilket de andre også kan bevidne.
    Og ja, min egen er noget lort, der står jo suzuki på tanken ;o)

• #24   12. jul 2007 du skal ikke undskylde du skal bare ikke skrive ligegyldige indlæg.. jeg siger ikke en Gs500F er verdens bedste mc men i forhold til prosen får man meget cykel og det er ikke en lorte maskine og så er den sådan set ikke længere.. Det er 100 % indiskutabelt... Det er en meget infantil måde du fremstiller dine synspunkter på.. Det er tydeligt du blot snakker for at holde munden varm for hvis du havde forstand på mc ville du vide at GS500F er et bedre valg en en gammel Suzuki... GS500F holder salgsprisen da det er en eftertragtet begyndercykel og m.h.t forsikring er det dejligt som begynder at kunne starte på Trin 14 (elitebillist) hos IF der samarbejder med Suzuki Motors...

• #25   12. jul 2007 Tobias: Hvor i denne tråd har jeg skrevet at en gammel suzuki som min er en bedre mc end en GS500F??

• #26   12. jul 2007 ingen steder som sådan men det er generelt en dum ide at kaste med sten når man selv bor i glashus.. Jeg synes din argumentation mangler kraftigt.. Det er en fejlkilde ud over det normale at høre på dit sludder... Du siger den er fra 70'erne... Jamen søde Jesper.. Så er der jo nok en grund til de har holdt fast i det koncept og videreudvikler på den motor og den konstruktion.. Kunne man forestille sig at de gør det fordi det virker og da det virker er den mest polulære begynder mc i 2004, 2005 og 2006 ? eller er det bare et tilfælde at GS500F er så solgt.. Du mener vel det er fordi folk gerne vil give 50000 for en dårlig og kedelig mc med dårlig lak... altså en med 70'er motor og som ligner pis med den kåbe.... kan du ikke godt selv se du er helt ude at skide ?

• #27   12. jul 2007 jesper.. det er flere gange nu, hvor folk er imod dine argumentationer..
    jeg synes, at alle skulle have lov til at prøvekøre den motorcykel man ønsker sig, og se hvilke behov man har..
    jeg har prøvekørt en blå suzuki GSX 600 F. 1997 med 93.000 km bag sig. Den køre vældig fint synes jeg.. men den var så lidt for tung til min kørestil.. smiley
    men jeg må give dig ret i en ting, man får det man betaler for.. for man kan jo ikke samligne en honda, med suzuki!!
    men en brugt maskine som honda VFR 750 F til de samme penge som suzukien til 90.000 kr. så må hondaen nok have fået mange kilometer bag sig, og sikkert mange TÆSK bag sig.. derfor vælger folk jo hellere en ny maskine... smiley Suzuki GSX 750 F smiley

• #28   12. jul 2007 Jeg kunne ikke være mere enig.. Honda er også en bedre maskine i mine øjne men da min pengepung sagde stop og jeg nu må kravle forbi min bankmand valgte jeg en jeg har råd til en Suzuki og jeg er glad for min trods den dårlige lak.. Den ringe motor og den grimme kåbe... smiley

• #29   12. jul 2007 GS500F der ligner en rigtig vild racer...?

Det er vist så meget sagt... Men hey, det er jo individuelt! Præcis som hvad man synes er godt og dårligt... Så derfor vil jeg foreslå at denne lille fight stopper og så vender vi tilbage til topic og hjælper Rikke med at vælge en god begynder-mc.
    Så lad os sige, at Tobias og Jesper ikke er enig om hvornår man får meget for pengene og hvornår man ikke gør... Der er også nogen der kun køber økologisk og mener det er alle pengene værd ------> VI KAN IKKE VÆRE ENIGE OM ALTING!!!

• #30   12. jul 2007 Jamen så lad os vende tilbage til tråden med nogle saglige indlæg...

Rikke: Beklager tråden løb af sporet, men her får du lige et mere sagligt svar.
    CBR600f, Thundercat, ZX6r og ZZR600 har det til fælles, at da de kom frem prøvede de alle at være den førende i klassen. De tilhørte da de var nye, til race/sportsklassen, Siddestillingen er ikke så ekstrem på dem, sammenlignet med nye sportsmaskiner, og de er derfor alle velegnet til dagligdagsbrug og touring. Desuden er de også skarpe nok til de fleste, når man tager dem en tur på bane.

VFR750f og GSX750f har aldrig været tiltænkt som værende racere/sports maskiner. VFR'en blev godt nok født som værende sådan en tilbage i 80'erne, men i sidste udgave er det touringegenskaberne der er lagt vægt på.
    Begge tilhører kategorien sportstourer. De rer bedre plads på dem end på de førnævnte 600 maskiner, og komforten er også bedre. Derudover er de ikke tunet til topeffekt men med henblik på træk i mellemområdet. De trækker også stækt selvom de er læsset med passager og oppakning.
    Til hverdag og touring er de super gode, på en bane lægger VFR sig i spidsen, da den ikke er ligeså blød som GSX-f, og man kan godt mærke at VFR'en historie/fortid er fra racerbanerne. Men ligeså skarp som 600'eren bliver den ikke, det er den for tung til.

SV650s var suzuki's forsøg på at erobre kunder der drømmede om en Ducati, men kun havde penge til en Bandit 600. Og det lykkedes dem gaske godt. Modellen er let og let kørt, og super stabil. Finishen er ikke i top og forgaffelen er lidt for blød hvis man vil køre stærkt, men til en begynder er den rigeligt, og på en bane skaber den god underholdning.
    Eneste fejl er en kostruktionsfejl. Kører man i regnvejr bliver vandet ledt op til forreste cylinder, og det samler sig ved tændrøret, løsningen er en forskærmsforlænger.

Mit bedste bud er en af de MC'er jeg nævner i mit allerførste indlæg samt YZF600 Thundercat og SV650s.

Håder det kan bruges til mere end det i de foregående indlæg

/
    Jesper

• #31   12. jul 2007 Her været lidt rundt og kigge... og nu melder der sig en ny mc på banen... en CBR600... Kan desværre ikke prøve dem endnu, må lige vente et par dag - til kortet er hjemme.

Tak fordi i stoppede den ligegyldige endeløse række af tilsvinen... hjælp dog lige de ny ;o)

• #32   12. jul 2007 jeg kan kun sige at CBR600 er et glimrende valg.. Honda er som sagt (i min verden) altid godt..

Jeg havde bare ikke selv råd til sådan en så jeg måtte nøjes med en GS500F der hvorom alt er kan anskaffes til gode penge...

Hvis det er du skal have en CBR600 er der mange gode forhandlere. En jeg selv kender og kan stå inde for er min morfars brors svigersøn.. Du kan se hans cykler på www.hmci.dk hvis du har lyst.. Han er en reel person..

Venligst Tobias

• #33   12. jul 2007 Tobias: Rimelige forhandlerpriser han har, lige pånær denne: (link fjernet) :o)

CBR600f går du ikke galt med. En F4 fra 1998 og frem er en super allrounder. Og de fåes også til rimelige penge idag.

• #34   12. jul 2007 Du har nok ret.. Kender ikke priserne så godt.. I hvert fald har han mange kunder. Alle Cyklerne kommer fra Italien og er faktisk stortset som ny i hvert fald synsmæssigt.. Jeg har ikke hørt ham få klager endnu over motorproblemer eller ngt for manden er 100% pernitten med sine maskiner..

• #35   13. jul 2007 Torbias O:

Tror Jesper lavede en lille joke... VFR'en står til en pris på intet mindre end 879000kr - lol smiley
    Måske det ville være på sin plads at slette et nul smiley

• #36   13. jul 2007 Morten: Lige præcis. Deraf smily'en i forrige indlæg :o)

Rikke, der er ikke andet for, en at tage en rundtur når du har fået kortet. Kan med sikkerhed sige at ingen af de nævnte mc'er kan kaldes for dårlige. Så du skal nok ende med noget der gør dig glad for at køre motorcykel.

• #37   13. jul 2007 Lennart: En god motorcykel er ikke dårlig fordi der findes bedre alternativer. Så GS og GSX-F var faktisk også med i tankerne. Har jo intet sted nævnt at GSX_F er en dårlig maskine, for det den er bygget til gør den jo godt nok.
    Dit udfald tog jeg ikke så tungt. Når jeg skriver om de 2 mc'er sætter jeg jo også selv tingene spidsen, og siger gerne tingene i en provokerende vending, så jeg er vant til kampen :o)

• #38   13. jul 2007 Det havde jeg sgu ikke set.. heheh

• #39   4. sep 2007 hej rikke...
    har selv lige købt min første cykel.. mangler selv kortet lidt endnu... mangler lige en teoriprøve i næste uge også køreprøven..
    jeg ville selv gerne ha noget med lidt hiv i uden den skulle kaste mig af.. sådan lige med det samme... og den trækker sku helt fint... det er en GSXR 600 fra 00... den er meget nem og køre på!! nem og holde ballancen på.. ikke for tung.. og man sidder rimelig lavt på den...

Kommentér på:
Begynder bike?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce