{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.092 visninger | Oprettet:

nu gjorde den det igen.... {{forumTopicSubject}}

JEg skulle være på mc i sverige da den om morgenen inden afrejse simpelthen ikke vil starte. Der er nok strøm på, ingen dødmandsknap( for dem der skal være sjov). Man kan se på lamperne at den giver strøm til starteren men ingen lyd. Så blev det jo til en bilferie istedet til min store forargelse og min kones fornøjelse. Nu har jeg lige taget alle sikringer ud og tjekket, ingen var røget men så ville den starte efter det. Jeg har en ide om at fejlen måske ligger i selve sikringskassen men ved ik rigtigt og det er der i kommer i billedet. Håber i har nogle tips eller måske erfaringer med lignende situationer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nu gjorde den det igen....
  • #1   15. jul 2007 Har der været klippet i ledningsnettet ved montering af alarm osv... Det har drillet lidt på min da de ikke var samlet ordentligt...

    Ellers er der den mulighed at det er ledningen fra dødemandsknappen der er gnavet over. Den går oppe i cocpittet sammen med alle de andre. Check det. Det har nemlig også været galt på min...
    Tror snart jeg har prøvet det meste med min...


  • #2   15. jul 2007 ok takker for hurtig svar. Ser lige på det imorgen.




  • #3   15. jul 2007 Ellers kan du prøve om den kan skubbes i gang...

    Og du skal nok bruge en stærk ven (Det er jo en tung dame) og så ellers i 2. gear og slippe koblingen når du er i fart. For det er ikke sikkert at du kan starte den ved at kortslutte starterrelæet.

    Men du kan da præve om du lan kortslutte den i gang. Du skal bare dreje nøglen op på on og så ellers kortslutte relæet der sidder under færesædet i venstre side.
    Men hvis du ikke er sikker på hvordan man gør så er det nok bedst at lade være.


  • #4   16. jul 2007 har fiflet mig frem til at det er benzinpumperelæet den er galt med. Hvis jeg tar den fra vil den starte, med den på sker der intet. Så det er nok det der er problemet. Nu er det bare det store spørgsmål hvor jeg får sådan et. Har indtil videre kun fundet det på ebay. smiley
    Men jeg ringer lige rundt til diverse mc værksteder imorgen. Der må da være nogen der ligger inde med sådan en.


  • #5   16. jul 2007 Ja der er ikke andet for. Var ikke engang klar over at der er benzinpumpe på. Syntes aldrig jeg er faldet over den... Der kan man bare se smiley

  • #6   25. jul 2007 DEt nyeste i sagen er at det ikke var relæet. Nu sidder jeg med 2 der virker. Så gik jeg kabeltræet igennem så meget jeg kunne og gav det hele en omgang silikone spray. Så kørte den en lille uge og nu efter regnen gør den det samme igen. Ingen lyd what so ever. Relæet bliver også varm. Relæet har 4 poler hvoraf 2 er tænding og benzinpumpe. Er der nogle f jer som er en haj til elektronik? Nogle tips eller forslag? Jeg tuder snart smiley


  • #7   25. jul 2007 Desværre... er en spadser til elektronik...

    Har du en Haynes håndbog? Måske kan den være til hjælp. Jeg har en men den ligger i mit værksted 10 km væk.


  • #9   26. jul 2007 Hej

    det kunna sagtens være fugt, det er ikke sikringerne, har åbnet fuseboxen da jeg læste at der kan komme vand i den og skabe kortslutning. Men intet der. Jeg får en ven over som forstår sig lidt mere på elektronik end jeg gør. Men tror nu at jeg ska til at komme ind i kampen og lære det.

    Hvis jeg piller benzinpumperelæet fra starter den uden problemer så fejlen ligger åbenbart i det kredsløb som relæet styrer. Det er ihverfald hvad jeg vil gå efter siden jeg ellers er på helt bar bund.


  • #11   26. jul 2007 ja jeg har den. Men som sagt er jeg lidt en kegle. Har ikke een gang en måler smiley . (Sikkert ik engang den rigtige betegnelse) Håber min ven ik er helt så meget spade som jeg er.
    Spørg sikkert dum men ved du hvor den får stel? Eller er det individuel fra cykel til cykel?


  • #13   26. jul 2007 hehe takker for juicy lesson nr. 1 smiley

    Det vil jeg undersøge.



  • #14   31. jul 2007 Så kom jeg frem til at det nok er benzinpumpen. Havde en ven over som har lidt mere styr på elektronikken.

    Men prisen på sådan fik mig til at gå i koma. 2000kr plus moms var den tørre besked jeg fik da jeg spurgte efter en benzinpumpe til ninjaen som ikke er mere sofistikeret end en akvariepumpe. Nu får jeg den fikset hos mit værksted som lovede at lave det incl arbejdstimer for 2000, så tjekker de også elektronikken igennem.

    Men ellers tak for de tips i kom med.


Kommentér på:
nu gjorde den det igen....

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce