1.666 visninger
|
Oprettet:
Benzinhane / slanger {{forumTopicSubject}}
Hey, tror min benzinhan har fået virus, kan det passe, er det mon muligt at den slange der sidder fra benzinhanen til indsugningsstudsen på den bagerste cylinder lader en lind strøm af benzin skylle gennem toppen og cylinderen for så at lægge sig og blokere i udstødningen?
synes nemlig den går lidt mærkeligt hvis den har stået i noget tid, og da jeg tømte tanken for 3x noget tid siden fandt jeg nemlig 1 liter benno i udstødningen...
kan der ikke bare lave en knude på den slange??
dec 2005
Følger: 59 Følgere: 58 MC-er: 1 Emner: 111 Svar: 1.588
jan 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 48
apr 2006
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 69
Det er vel nemt at finde ud af? Pil slangen af ved cylinderen, og se efter om der drypper benzin ud?
En hel liter i udstødningen er eddermame meget - det skal jo igennem cylinderen først, og dermed bliver olien fortyndet... ikke godt.
hmm - det kan ikke (kun?) være benzinhanen den er gal med. Din karburator skal ikke slippe benz igennem til cylinderen, når motoren ikke kører. Så selvom benzinhanen er utæt, vil karburatoren stoppe flowet.
Jeg havde det problem med min gamle XJ600, at svømmerhøjden i karbunaderne var for høj, hvilket betød at de blev tømt ned i cylindrene i løbet af en uges tid = startproblemer pga tomme karbs.
mvh Jacob
jan 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 48
apr 2006
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 69
Jeg hentede en service manual et eller andet sted på nettet, men kan ikke huske hvor.
Jeg kan evt sende den i en email, hvis det har interesse?
jan 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 48
jan 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 48
dec 2005
Følger: 59 Følgere: 58 MC-er: 1 Emner: 111 Svar: 1.588
apr 2006
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 69
2nd air (også kaldet AIS, selvom jeg ikke aner hvad det står for
SV-ejerne har det også, og piller det også fra
apr 2006
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 69
jan 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 48
maj 2004
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 150
Mager kaburering ( benzinblanding) sammen med AIS ( rigtigt hvad Jakob skriver om AIS) skulle sørge for miljøkravene opfyldes. Motoren er 'pint' lidt for at overholde disse krav . Og groft sagt virke AIS bare ved at man føre ilt til de uforbrændte udstødningsgasser i udstødningen - hvor der så varmt at de overskydende benzingasser selvantænder - når der kommer ilt til.
Mit er pillet fra - og den ''skyder ''slet ikke mere + større dyser ( federe benzinblanding) giver en mekanisk sundere og mere harmonisk motor at køre med -
men nok ikke i miljøforkæmpernes øjne da sådan en forurener mere.
jan 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 48
maj 2004
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 150
Da alt benzin IKKE bliver forbrændt i cylindrene - det kan ikke laves helt perfekt-
- en lille smule ryger uforbrændt med ud i ustødningen - vil man gerne have forbrændt det også af miljøhensyn-
Da er man nødt til at tilføre ilt igen - da alt ilt er brugt i cylindren til arbejdsforbrænding og der ikke vil være ilt tilstede i udstødningssystemet - så de resterende og overskydende gasser kan forbrænde - derfor puster men luft ind igen så der er ilt - (det skal jo bruges ved en forbrænding) - så det kan forbrænde i udstødningssystemet og ikke slippe ud i atmosfæren.
Og det høre man især ved poplyde - når man slipper gassen på mc'en.
Det er en slags nødløsning men på Hyoen er der ikke noget mekanik ud over den lille luftpumpe.
På motore med direkte indsprøjtning og elektronik- sætter man en føler i udstødningen (Lamdasonde) - som direkte fotæller elktonikken og dermed blandingsforholdet er rigtigt - og regulere direkte efter det -for at få optimalforbrænding og ''ren'' udstødning.
jan 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 48
maj 2004
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 150
Benzinhane / slanger
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside